طرح ها مختلف واگذاری زمین رایگان

طرح ها مختلف واگذاری زمین رایگان

طرح واگذاری زمین رایگان به خانواده های دارای ۳ فرزند و بیشتر در راستای حمایت از جوانی جمعیت تصویب شد. اما حالا گفته می شود که شرایط واگذاری زمین تغییر کرده و خانواده هایی که فرزندهای ۳ قلو و چند قلو دارند نیز می توانند از مزیت زمین رایگان بهره مند شوند.

به گزارش پرشین سازه ، دولت سیزدهم کار خود را با دو رویکرد بزرگ آغاز کرد. اولین رویکرد به تامین مسکن اقشار نیازمند و کم درآمد جامعه مربوط می شد. از دل این رویکرد، طرح نهضت ملی مسکن و ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در طی ۴ سال بیرون آمد.

رویکرد دوم به افزایش جمعیت و جوانی آن مربوط می شد. حالا گفته می شود که این دو طرح، به نوعی در هم ادغام شده اند. به نحوی که تمام خانواده هایی که دارای ۳ فرزند و بیشتر هستند و فرزند سومشان بعد از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده، می توانند زمین رایگان دریافت کنند.
اما شرایط دریافت این زمین ها چیست؟ کدام خانواده ها مشمول این طرح خواهند شد؟!

خانواده های دارای سه فرزند، زمین دریافت می کنند!

بر اساس قانون جوانی جمعیت، تمام خانواده هایی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند و فرزند سوم آنها بعد از ۲۴ آبان سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده، می توانند برای دریافت زمین رایگان اقدام کنند.

برای ثبت نام در این طرح، قبل از هر چیزی باید به سایت saman.mrud.ir مراجعه شود. دقت داشته باشید که سبز بودن فرم (ج) از پیش نیازهای اعطای این تسهیلات نیست.
شرایط واگذاری زمین رایگان به همین چند مورد خلاصه نمی شود. تمام کسانی که شرایط کلی این طرح را دارند، در گام بعدی باید نرخ باروری شهرستان محل زادگان پدر یا فرزند را نیز بررسی کنند. دقت داشته باشید که نرخ باروری این شهرستان نباید بیش از ۲.۵ باشد.

واگذاری زمین رایگان در جزیره ابوموسی

طرح جوانی جمعیت، تنها طرحی نیست که در طی آن به مشمولان زمین رایگان تعلق می گیرد. دولت، طرح های دیگری هم در نظر دارد که با استفاده از آنها، می توان زمین رایگان دریافت کرد.
یکی دیگر از طرح های مزبور، این است که دولت به شرط اقامت دائم در جزیره ابوموسی، زمین رایگان به متقاضیان می دهد. این طرح که در قالب طرح نهضت ملی مسکن ارائه شده، زمین های ۳۰۰ متری را در نظر گرفته تا به متقاضیان واگذار نماید.

سبز بودن فرم (ج) نیز برای این متقاضیان حذف شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص این طرح چنین گفت:

تمام متقاضیانی که تصمیم به سکونت در جزیره ابوموسی و هرمز دارند، می توانند در طرح مزبور ثبت نام کنند و زمین رایگان در این جزایر دریافت نمایند.

بر اساس گفته های ارسلان مالکی می توان چنین برداشت کرد که به زودی، دیگر جزایر جنوبی کشور نیز به طرح مزبور می پیوندند و زمین های رایگان به متقاضیان مسکن ملی تعلق می گیرد.
در طی ماه های پیشین، بارها از سوی مسئولین کشور اعلام شد که باید از نوار ساحلی جنوب کشور در راستای مسکن سازی استفاده کرد. حالا به نظر می رسد که این طرح در حال پیگیری است و به تمام کسانی که قصد سکونت در این جزایر را دارند، زمین رایگان واگذار می شود.

نحوه ی ثبت نام برای دریافت زمین رایگان در جزیره ابوموسی

بر اساس اطلاعیه هایی که منتشر شده، تمام شهروندان ایرانی سرپرست خانوار و واجد شرایط می توانند جهت دریافت زمین رایگان در جزیره ابوموسی اقدام کنند. برای ثبت نام در این طرح، متقاضیان باید به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir مراجعه کرده و روند ثبت نام خود را تکمیل کنند.
آمارهای موجود نشان می دهد که نزدیک به ۴۲ هکتار زمین برای واگذاری در جزیره ابوموسی آماده شده است. متراژ هر یک از قطعه زمین ها ۳۰۰ متر است.

تراکم سکونت در نقاط مختلف کشور، متعادل نیست. دولت تصمیم دارد که با حمایت از چنین طرح هایی، مردم را به مهاجرت به شهرهای کوچک تر ترغیب کند.
یکی از اصلی ترین مشکلات این شهرها، عدم وجود زیرساخت و روبناست. مدت زمان زیادی طول می کشد تا این شهرها، وضعیت مناسبی برای زندگی پیدا کنند. با وجود گذشت بیش از ۲ دهه از ساخت شهرهای جدیدی مثل پرند و پردیس که اتفاقا در نزدیکی تهران هم واقع شده اند، هنوز هم مشکلات روبنایی و خدماتی در این شهرها وجود دارد. به همین دلیل است که صرف ساختن شهرها و شهرک های جدید جوابگو نیست و باید فکری به حال مسائل زیرساختی و روبنایی این شهرها کرد.

دیدگاه ها غیرفعال است