زمین ۵۰۰ متری در مشهد با ۵۰ میلیون؟!

زمین 500 متری در مشهد با 50 میلیون؟!

در روزهایی که قیمت زمین و مسکن بسیار بالا رفته و هر روز هم در حال افزایش است، آگهی های منتشر شد مبنی بر فروش ۵۰۰ متر زمین در مشهد با قیمت فقط ۵۰ میلیون تومان! یعنی قیمت هر متر زمین ۱۰۰ هزار تومان است که بیشتر شبیه به شوخی می ماند.

به گزارش پرشین سازه ، بارها از سوی مقامات قضایی مشهد اعلام شد که مردم برای خرید زمین در حوالی شهرستان های بینالود و گلبهار، حتما استعلام های لازم را دریافت کنند. اما یکی از شبکه های ماهواره ای در روزهای اخیر، یک آگهی خرید و فروش زمین منتشر کرد که بسیار فراگیر شد و حتی در تهران نیز به شکل تراکت پخش گردید. اصلی ترین دلیل فراگیری این آگهی، قیمت ارزان زمین هایی بود که ارائه می کرد.

فقط با پنجاه میلیون صاحب زمین می شوید؟!

خرید ۵۰۰ متر زمین با ۵۰ میلیون تومان هرکسی را می تواند وسوسه کند. به خصوص که این زمین ها در حوالی شهرستان گلبهار هستند و دارای سند تک برگ می باشند.

برای صحت سنجی این آگهی، با دفتر فروش این آگهی تماس گرفته شد. بعد از توضیحات مشاور فروش این زمین ها، نتیجه ای که به دست آمد چنین بود:

زمین های مزبور در محدوده شهر گلبهار مشهد هستند و در ۳۵ کیلومتری جاده قوچان واقع شده اند. اصلی ترین مزیت این زمین ها، ساخت مترو در حوالی آن هاست که دسترسی به حرم امام رضا را راحت تر می کند.

بر اساس گفته های مشاور فروش این مجموعه، ایستگاه متروی مزبور قرار است تا یک سال آینده راه اندازی شود و به این ترتیب، قیمت این زمین ها رشد عجیب و غریبی خواهد کرد.

وی می گوید که خرید این زمین ها بیشتر به جهت سرمایه گذاری برای آینده فرزندان است و از آن جایی که خرید زمین تاریخ مصرف ندارد، می توان تا چند سال آینده سود مناسبی از این زمین ها به دست آورد.

این زمین ها جواز ساخت ندارند!

مشاور فروش این زمین ها توضیح می دهد که زمین های مزبور داخل شهرستان گلبهار قرار گرفته اند و مدارکشان تکمیل است. این زمین ها دارای سند تک برگ هولوگرام دار، کد شناسنامه جام و کد شناسه یکتا هستند و تمام این جزئیات و مدارک قابل پیگیری می باشند.

به طور کلی قبل از خرید زمین باید چهار استعلام از اداره ثبت، اداره منابع طبیعی، اداره دارایی و جهاد کشاورزی مشهد گرفته شود تا مطمئن شوید که زمین های مزبور مشکلی ندارند.

یکی از اصلی ترین مشکلات این زمین ها، این است که جایشان مشخص نیست و فقط خیابان اصلی و فرعی آن مشخص است. دلیل ارزان بودن این زمین ها هم همین است. چرا که هنوز محدوده شان مشخص نشده و دریافت جواز ساختشان نیز سه سال زمان می برد.

ابوالقاسمی، مشاور فروش این زمین ها در مورد تضامینی که شرکت ارائه می کند نیز توضیحاتی ارائه کرد و خاطرنشان ساخت که سابقه ی کاری آن ها پاک و روشن است. بنابراین مشتریان آسوده خاطر باشند که ظرف سه سال مجوز ساخت دریافت می شود.

بر اساس قانون شهرسازی اول باید زیرساخت یک شهر آماده شود بعد از آن مسکن سازی صورت بگیرید. این زمین ها فعلا بایر هستند و به درد سرمایه گذاری می خورند اما فعلا جواز ساخت ندارند.

وی توضیح داد که زمین مزبور به شکل هکتاری توسط شرکتشان خریداری شده و حالا تصمیم بر فروش قواره ای آن ها گرفته است.

حاشیه سود این زمین ها صفر است!

آگهی های مربوط به این زمین ها در حاشیه شهر گلبهار، به قدری فراگیر شده که به تهران و دیگر نقاط کشور نیز رسیده است. یک کارشناس حقوقی املاک می گوید که سودجویان، زمین های خارج از شهر را به شکل هکتاری می خرند و با استفاده از خلاء قانونی، سندهای ۲۵۰ الی ۳۶۰ سهمی برای این زمین ها ایجاد کرده اند.

وی تاکید کرد که زمین های مزبور خارج از محدوده ی گلبهار هستند و هیچ پیشرفتی برای آن ها نمی توان متصور شد. بیشتر زمین های مزبور فاقد کاربری هستند. درست است که این اراضی دارای سند تک برگ می باشند اما به دلیل قرارگیری در محدوده کشاورزی و زمین های بایر، خریدشان ریسک بالایی دارد و حاشیه سودی که به خریدار می دهند، تقریبا صفر است.

پیشنهاد این مشاور املاک حقوقی این بود که مردم به جای سرمایه گذاری بر این زمین ها، در بافت شهری و بخش های توسعه ای گلبهار ملک بخرند. سرمایه گذاری بر ملک های بی نام و نشان، ریسک بالایی دارد و احتمالا با هدر رفتن سرمایه همراه خواهد بود.

دیدگاه ها غیرفعال است