رشد قیمت خانه های منطقه ۱۸ تهران

خانه های منطقه 18 تهران، از سال 96 تا الان حدود 800 درصد گران تر شده است

بازار خرید و فروش مسکن ، حتی در قیاس با ماه های گذشته نیز رشد سرسام آوری داشته است. در حال حاضر قیمت این شاخص به قدری بالا رفته که خرید خانه تبدیل به رویا شده است. رشد قیمت مسکن بر بازار اجاره نیز تاثیر گذاشته است و همین مسئله، اوضاع را برای خیلی از اقشار متوسط و ضعیف، سخت تر کرده است.

به گزارش پرشین سازه ، یکی از مناطقی که همواره به عنوان یکی از ارزان ترین مناطق مسکونی تهران شناخته شده است، منطقه ۱۸ بوده. اما در حال حاضر و در طول تنها ۵ سال، افزایش قیمت ۸۰۰ درصدی را تجربه کرده است. این افزایش قیمت باعث شده است که دیگر خیلی از افراد که روزی امیدوار بودند که در این منطقه خانه بخرند نیز نا امید شوند.

قیمت مسکن در طول این چند سال افزایش عجیبی داشته است و متقاضیان را با مشکلات فراوانی رو به رو کرده است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۸ و در تیرماه سال ۹۶، معادل ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بوده است. این مسئله بدان معنی است که در سال ۹۶ شما می توانستید یک خانه ۱۰۰ متری را در منطقه ۱۸ با قیمتی حدود ۲۲۰ میلیون تومان خریداری کنید.

اما این رقم در تیرماه سال ۱۴۰۱ به متری ۲۰ میلیون و ۷۷۸ هزار تومان رسیده است. به این معنی که همان خانه ۱۰۰ متری را با قیمتی حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان باید خریداری کنید. این قیمت ها نشان دهنده ی این است که در طول ۵ سال، متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۸ تهران، بیشتر از ۸۰۰ درصد رشد داشته است.

در صورتی که بخواهیم قیمت مسکن در منطقه ۱۸ را در سال های گذشته بررسی کنیم باید بگوییم که قیمت مسکن در تیر ۱۳۹۷، حدود سه میلیون و ۹۸۶ هزار تومان، در تیر ۹۸، نزدیک به ۶ میلیون و ۸۶ هزار تومان، در تیرماه ۹۹، حدود ۹ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان و در تیرماه ۱۴۰۰ نیز نزدیک به ۱۳ میلیون و ۴۴۲ هزار تومان بوده است.

این رشد قیمت ها به خوبی نشان می دهد که اوضاع مسکن تا چه حد بحرانی است و باید اقدامات جدی در راستای بهبود وضعیت آن صورت بگیرد.

در حال حاضر، بیشتر راهکارهای دولت، بلندمدت هستند و باید در انتظار نتیجه ی آن ها باقی بمانیم.

دیدگاه ها غیرفعال است