مسکن مهر پردیس؛ بلاتکلیفی مالکان و وعده های بی سرانجام

مسکن مهر پردیس؛ بلاتکلیفی مالکان و وعده های بی سرانجام

گرچه دولت سیزدهم مدعی بود که بخش زیادی از واحدهای مسکن مهر را تحویل داده اما بسیاری از مالکان این واحدها اعلام کرده اند که این واحدها ناقص هستند و اساساً قابل سکونت نمی باشند. پیمانکاران این پروژه ها، واحدهای مزبور را بدون آسانسور، پمپ و…تحویل داده است.

به گزارش پرشین سازه ، سیزده پیمانکار مسکن مهر شهر پردیس که کم کاری کرده اند، اولتیماتوم هایی از سوی شرکت عمران پردیس دریافت کرده اند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس می گوید که این پیمانکاران، به جای ساخت پروژه ها با پول متقاضیان مسکن مهر، مسکن و خودرو خریده اند.
خلیل محبت خواه، اعلام کرد که پیش از این، عادت برخی از پیمانکاران پروژه مسکن مهر این بود که پول ساخت و ساز را به شکل پیش پرداخت، دریافت می کردند. اما به جای خرج کردن این پول ها در پروژه های ساختمانی، آن را خرج خریدهای شخصی خود می کردند و با پول مردم در بازارهای ملک و خودرو سرمایه گذاری می کردند.

وی تاکید کرد که دوران این اقدامات به پایان رسیده و تمام پیمانکاران پروژه های پردیس، فقط تا ۲۴ دی ماه فرصت داشتند که گزارش های مربوط به پروژه های ساختمانی را به دست شرکت عمران پردیس برسانند. تمام کسانی که تا به امروز اقدامی برای ارائه گزارش نکرده اند، از پروژه های مزبور کنار گذاشته می شوند.

محبت خواه اعلام کرد:

پروژه هایی که از دست این پیمانکاران بدعهد درآورده ایم را به صورت اورژانسی و با ۱۵ درصد قیمت بالاتر به پیمانکاران جدید واگذار می کنیم.

گرچه بیش از ۱ ماه قبل، پیمانکاران کم کار اولتیماتوم هایی از سوی شرکت عمران پردیس دریافت کرده اند، اما هنوز هم مشخص نیست که کدام یک از این ۱۳ پیمانکار از پروژه های مزبور کنار گذاشته شده اند. مشکلات مسکن مهر پردیس فقط به همین خلاصه نمی شود. تحویل ناقص واحدهای مسکونی، اصلی ترین مشکل ساکنان است.
در طی ماه های اخیر، پروژه های زیادی با حضور مسئولین دولتی افتتاح و به متقاضیان خود واگذار شد. با این وجود، هنوز هم بسیاری از این واحدها تکمیل نشده اند و مالکان قادر به سکونت در آنها نیستند.

یکی از پروژه هایی که هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، پروژه ای است که ساخت آن به عهده ی “تحکیم ساخت” قرار گرفته بود. این پیمانکار به تعهدات قراردادی خود عمل نکرده است. اصلی ترین حوزه فعالیت این پیمانکار فاز ۸ پردیس است که واحدهای مسکن مهر در آن ساخته می شوند.
نکته اینجاست که واحدهای مزبور فاقد آسانسور، مخزن آب، پمپ و حتی درب ورودی بلوک هستند. بسیاری از مالکان این پروژه می گویند که واحدهای خود را بدون درب های داخلی تحویل گرفته اند. این در حالیست که مبالغ این تجهیزات و لوازم داخلی منزل دریافت شده است.

مالکان این پروژه بارها به شرکت عمران شهر جدید پردیس مراجعه کرده و مراتب موضوع را به اطلاع مسئولین رسانده اند. حتی در روزهای گذشته، برخی از آنان جلوی درب ورودی شرکت عمران پردیس چادر زده اند و درخواست ملاقات با مدیرعامل شرکت را داشته اند.
یکی از این مالکان می گوید که بعد از گذشت شش ماه از تحویل واحد، هنوز هم نتوانسته در آن ساکن شود چرا که واحد مسکونی وی هنوز برق ندارد و دستگاه های خدمات رسان از جمله وزارت نیرو، اقدامی برایشان انجام نداده اند.
بخشی دیگر از مشکلات این مالک به خود واحد مسکونی برمی گردد. واحد مزبور بدون درب، مخزن و آسانسور به مالک تحویل داده شده و به همین دلیل، امکان سکونت در آن وجود ندارد.

این مالک می گوید که پیمانکاران در قبال اعتراض آنها، اعلام می کنند که از شرکت عمران پردیس طلب دارند. از سوی دیگر شرکت عمران نیز تاکید کرده که هیچ بدهی خاصی به پیمانکاران ندارد. تنها کسانی که متضرر شده اند، مالکان هستند که مدام میان پیمانکار و شرکت عمران پاس‌کاری می شوند.

این مشکلات حرف تمام مالکانی بود که روز گذشته در جلوی درب ورودی شرکت عمران پردیس تجمع کرده بودند. یکی دیگر از این مالکان می گوید که خانه ای که دو ماه قبل تحویل گرفته، قابل سکونت نیست و با این شرایط اقتصادی وخیم ناچار است که اقساط وام مسکن خود را پرداخت کند.

این مالک از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد که به موضوع واحدهای مسکن مهر پردیس ورود کند. خیلی از پیمانکاران پروژه های مسکن مهر پردیس به تعهدات قراردادی خود پایبند نیستند و خیالشان هم آسوده است چرا که مطمئن هستند هیچ برخوردی با آنها صورت نمی گیرد.
متاسفانه پیگیری خبرنگاران از شرکت پیمانکار مزبور نیز بی نتیجه باقی ماند. به نظر می رسد که این مشکل در مورد بیشتر واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر وجود دارد و به شکل ناقص تحویل داده شده اند.

دیدگاه ها غیرفعال است