قیمت نهایی مسکن ملی در پردیس: ۱۵ میلیون تومان

قیمت نهایی مسکن ملی در پردیس: 15 میلیون تومان

بر اساس گفته های معاون عمرانی استاندار تهران، قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر جدید پردیس نباید بیشتر از ۱۵ میلیون به ازای هر متر مربع شود.

به گزارش پرشین سازه ، مراسم افتتاحیه تصفیه خانه اضطراری پردیس در حالی برگزار شد که معاون عمرانی استاندار تهران نیز در آن حضور داشت و در بخشی از صحبت های خود به پروژه های جدید نهضت ملی مسکن اشاره کرد.

میرمحمد غراوی اعلام کرد که ۱۰۴۴ پروژه عمرانی با بودجه ای بالغ بر ۲۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در استان تهران به بهره برداری رسیده است. قرار است به زودی کلنگ پروژه های جدید نیز به زودی زده شود که بودجه ی ۱۹۰۰ میلیارد تومانی خواهند داشت.
وی سپس به این نکته اشاره کرد که با افتتاح تصفیه خانه شماره سه پردیس، آب شرب ساکنین این شهر جدید تامین خواهد شد.
این مقام مسئول اعلام کرد که افتتاح این تصفیه خانه جزو اولویت های اصلی آبفای شرق تهران بوده است. پردیس اولین شهر جدید کشور است و دسترسی خوبی به تهران دارد. به همین دلیل، باید از هر لحاظ برای سکونت آماده و مناسب باشد.

غراوی تاکید کرد که باید تمام پروژه های عمرانی و توسعه ای در پردیس با سرعت تکمیل شوند چرا که عقب ماندگی های زیادی در این حوزه وجود دارد.

تا پایان امسال، ۸ هزار واحد در پردیس تحویل داده می شوند!

یکی از تعهدات دولت سیزدهم، تکمیل واحدهای باقی مانده از مسکن مهر است. بر اساس گفته های معاون عمرانی استاندار تهران تا پایان امسال، ۷ الی ۸ هزار واحد باقی مانده از این طرح در شهر جدید پردیس تکمیل شده و به دست متقاضیان خود خواهند رسید.
وی اعلام کرد که با وجود تکمیل واحدهای باقی مانده، جمعیت شهر پردیس زیادتر خواهد شد و طبیعتاً مصرف آب آشامیدنی نیز بیشتر می شود. به همین دلیل لازم است که منابع آبی دیگری نیز در نظر گرفته شود.
غراوی می گوید که سالانه ۱۵ الی ۲۵ درصد آب هدر می رود چرا که سیستم توزیع آب فرسوده شده و پرتی آب بالاتر رفته است.

در حال حاضر، چهارمین سال خشکسالی آغاز شده و به همین دلیل، علاوه بر آموزش های مربوط به مصرف آب باید به فکر اصلاح و ترمیم سیستم های توزیع آب نیز باشیم.
معاون عمرانی استاندار تهران به این نکته اشاره کرد که ذخایر سدهای تامین کننده آب شرب تهران کافیست نیست و بیشترشان به اتمام رسیده اند.
تنها امید کنونی این است که بارش های آینده، سدهای استان را پر کنند تا در تابستان با مشکل کمبود آب مواجه نشویم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود دوباره تاکید کرد که مسکن مهر پردیس تا سال ۱۴۰۳ به پایان خواهد رسید. غراوی خاطرنشان ساخت:

نزدیک به ۳۲ هزار واحد از مسکن مهر باقی مانده بود که دولت انقلابی توانست پیشرفت خوبی در این طرح ایجاد کرده و در طی ماه های گذشته، ۱۰ هزار واحد را به متقاضیان تحویل دهد.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که تا پایان شهریور سال آتی، بتوان پرونده مسکن مهر پردیس را به طور کامل بست.
در کنار طرح مسکن مهر، نهضت ملی مسکن نیز در حال اجراست. یکی از اصلی ترین چالش های متقاضیان این طرح، مشخص نبودن قیمت ها بود. حالا میرمحمد غراوی می گوید که برای هر یک از این واحدها، نباید بیشتر از متری ۱۲ میلیون تومان هزینه شود.
البته این عدد تقریبی است و در برخی نقاط ممکن است با تفاوت قیمت در مصالح ساختمانی مواجه شویم که در این شرایط، ممکن است عدد مزبور تغییر کند.

اما با این وجود نیز، نباید اجازه داد که هزینه های ساخت و ساز از ۱۵ میلیون تومان فراتر رود. این نظری است که استانداری تهران دارد و تلاش دولت نیز بر کاهش قیمت تولید مسکن است.
غراوی تاکید کرد که تلاش شهرداری و شرکت های عمران بر این است که واحدهای نهضت ملی مسکن را با قیمت ارزان تری به دست متقاضیان برسانند.
در شورای عالی مسکن استان تهران نیز، تلاش های شهرداری و شرکت های عمران شهرهای جدید رصد می شود تا اطمینان حاصل گردد که هزینه های اضافه جلوگیری خواهد شد.

همچنین بر کیفیت و سرعت ساخت و ساز نیز نظارت می شود تا همه چیز به بهترین شکل ممکن پایان یابد.
در صورتی که واحدهای مزبور به موقع در اختیار متقاضیان قرار بگیرند، می توان نسبت به کاهش قیمت مسکن در نقاط مختلف استان امیدوار بود.

دیدگاه ها غیرفعال است