پس گرفتن واحدهای خالی مسکن مهر پردیس از محتکران

پس گرفتن واحدهای خالی مسکن مهر پردیس از محتکران

بر اساس آخرین اخباری که در خصوص واحدهای خالی به گوش می رسد، چنین به نظر می آید که رایزنی هایی برای پس گرفتن واحدهای خالی مسکن مهر و تحویل آن به متقاضیان مسکن صورت گرفته است.

به گزارش پرشین سازه ، با توجه به افزایش قیمت شدید مسکن، دلیلی وجود ندارد که واحدهای مسکونی خالی بمانند.

بازار مسکن مدت هاست که دچار التهاب شده و بخش عظیمی از مردم را درگیر خود کرده است. التهابات ۱۰ ساله ی مسکن، تنها به ساماندهی بازار اجاره و واحدهای خالی بستگی دارد. مدت هاست که از تصویب قوانین مورد نیاز می گذرد، اما هنوز هم بحران اجاره بهای مسکن و خانه های خالی تمام نشده است.

برخورد با مالکان واحدهای خالی هم نتوانسته اثر چندان مشهودی بر بازار مسکن بگذارد. موضوعی که مدت ها قبل توسط کارشناسان نیز گوشزد شده بود. واحدهای خالی یا لوکس هستند یا در مناطقی واقع شده اند که متقاضی موثری برای آنها وجود ندارد. در نتیجه، عرضه ی این واحدها برای بهبود وضعیت بازار چندان کارگشا نیست.

بیشترین واحدهای خالی در شهر پردیس واقع شده اند. اما چرا؟ دلیل اصلی خالی ماندن واحدهای پردیس چیست؟!

احتکار مسکن در پردیس

مدیرعامل شرکت عمران پردیس اعلام کرد که بخش زیادی از واحدهای مسکن مهر پردیس در دست محتکران است و رایزنی هایی انجام شده تا این واحدها به دست متقاضیان خود برسند.
بر اساس گفته های خلیل محبت خواه، مدت هاست که از تحویل برخی از این واحدهای مسکونی می گذرد اما هنوز رنگ ساکن به خود ندیده اند.

وی اعلام کرد:

رایزنی هایی با دستگاه قضایی صورت گرفته تا این واحدها را از مالکان پس گرفته و آنها را به متقاضیانی بدهیم که ۱۰ الی ۱۲ سال است منتظر واحدهای خود باقی مانده اند.

در فازهای مختلف پردیس بیش از پنج هزار واحد خالی وجود دارد که علیرغم تحویل دادن به مالکان، هنوز هم خالی از سکنه هستند. گرچه با توجه به تعداد واحدهای خالی، این رقم اصلا زیاد نیست اما سوال اینجاست که اساساً علت خالی ماندن این واحد چیست و چرا باید چنین اجازه ای داد؟!

بخش زیادی از این واحدها در اختیار دلالان و سوداگران است که با نگه داشتن ملک مزبور، اقدام به احتکار مسکن می کنند. برخی از این واحدها هم به دلیل نبود متقاضی و مستاجر، خالی مانده اند.
مالک یکی از این واحدهای خالی، ملک خود را چندین هفته پیش با رهن ۲۷۰ میلیون منتشر کرده اما هنوز مستاجری پیدا نشده! ملک ایشان ۸۷ متر دارد و در فاز ۸ پردیس واقع شده است.

مالک این واحد می گوید که تصمیم دارد که به تهران نقل مکان کند اما هنوز مستاجری برای واحد مزبور پیدا نشده است. حتی ارائه تخفیف های جذاب هم نتوانسته مستاجری را به سمت این ملک هدایت کند.
این وضعیت صرفاً مربوط به بازار اجاره نیست. بلکه خیلی از مشاوران املاک پردیس نیز گزارش داده اند که واحدهای خود را نمی توانند بفروشند. چرا که اساساً هیچکس متقاضی سکونت در فازهای جدید پردیس نیست.

آیا بازار مسکن پردیس به حالت عادی برمی گردد؟!

یکی دیگر از مسائلی که بازار مسکن پردیس را به شدت درگیر کرده، رکودی است که بر بازار سایه افکنده! خیلی از مشاوران املاک می گویند که مدت هاست وضعیت بازار به همین صورت بوده و امیدی هم به فروش واحدهای مسکن مهری خود ندارند.
یکی از این مشاوران املاک می گوید که گرچه این وضعیت در تمام استان تهران مشاهده می شود اما شهر پردیس، با وضعیت فاجعه بارتری رو به روست.

حتی بازار اجاره نشینی نیز با رکود فراوانی مواجه شده! تعداد مستاجران در اواخر بهار و اوایل تابستان بیشتر می شود. حتی برخی از مستاجران تهرانی هم برای یافتن واحدهای خوش قیمت به پردیس می آیند. اما با شروع پاییز و زمستان، وضعیت راکد می شود و اجاره دادن ملک مسکونی، کار بسیار سختی می شود.

این مشاور املاک، بخش زیادی از مشکل بازار را به گردن دلالان و سوداگران انداخت و اعلام کرد که خالی ماندن واحدهای خالی مسکن مهر پردیس، تقصیر این دلالان است. نزدیک به ۴۰ هزار واحد مسکونی تحویل داده شده که از این میان، ۱۰ درصد خالی هستند.
وی همچنین نسبت به صحبت های مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس نیز واکنش نشان داد و خاطرنشان ساخت که دریافت املاک مسکونی خالی از مالکانشان، امکان پذیر نیست و مشکل شرعی دارد. بنابراین بعید است که چنین اتفاقی رخ دهد.
اما به هرحال، بازار مسکن پردیس نیازمند اقدامات جدی است و باید جلوی محتکران مسکن گرفته شود.

دیدگاه ها غیرفعال است