گلبهار، مقصدی ارزان برای خرید مسکن

گلبهار، مقصدی ارزان برای خرید مسکن

بازار مسکن گلبهار: جایی برای خرید ارزان واحدهای مسکونی در نزدیکی مشهد


یکی از ارزان ترین جاهایی که در حال حاضر، امکان خرید زمین و آپارتمان وجود دارد، شهر جدید گلبهار در نزدیکی مشهد است که حدوداً متری ۱۲ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. شاید به همین دلیل باشد که خیلی از پایتخت نشینان، به سراغ خرید آپارتمان در این شهر رفته اند.

به گزارش پرشین سازه ، با بودجه ای نزدیک به ۱ الی ۲ میلیارد تومان می توان آپارتمانی ۸۰ الی ۱۲۰ متری خریداری کرد. واقعیت اینجاست که قیمت مناسب مسکن در این حوالی، باعث شده که شهر جدید گلبهار که در ۳۵ کیلومتری مشهد واقع شده، تبدیل به یکی از پررونق ترین شهرهای ایران از لحاظ بازار مسکن شود.

بسیاری از کسانی که قادر به خرید مسکن در مشهد نیستند، ترجیح داده اند که به این شهر جدید آمده و مسکن خریداری کنند. قیمت زمین نیز در این شهر بسیار ارزان است. گفته می شود که در برخی نقاط این شهرک، قیمت زمین کمتر از متری ۱ میلیون تومان می باشد. بنابراین بسیاری از سرمایه گذاران، به هوای خرید زمین و آپارتمان، به این شهرک روی آورده اند.
اگر سری به پلتفرم های آگهی مسکن بزنید، می بینید که خرید و فروش ملک و زمین در گلبهار مشهد، مدتی است که رونق زیادی پیدا کرده است. با بودجه ای برابر با ۱ الی ۲ میلیارد تومان، به راحتی می توان یک آپارتمان خریداری کرد. بیشترین قیمتی که در خصوص آپارتمان های این شهر جدید وجود دارد، متری ۲۰ میلیون تومان است. بنابراین یک واحد ۱۰۰ متری را می توان با قیمت ۲ میلیارد تومان خریداری کرد. قیمتی که در بسیاری از شهرهای ایران تبدیل به یک رویای دور و دراز شده است.

یک واحد نوساز ۸۰ متری در گلبهار مشهد با قیمت متری ۱۳ میلیون و ۴۳۷ هزار تومان آگهی شده است. به این معنی که کل واحد را می توان با بودجه ای برابر با ۱ میلیارد و ۷۵ میلیون تومان خریداری کرد. جالب توجه اینجاست که واحد مزبور دارای امکانات کامل است و از هر لحاظ برای زندگی مناسب می باشد.
اگر به دنبال خرید واحد در شهر جدید گلبهار هستید، با اندکی جستجو می توانید واحدهای مناسب تری را نیز پیدا کنید. مثلا یک واحد ۸۰ متری دیگر، فقط ۱۲ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان به ازای هر مترمربع قیمت دارد. در نتیجه با مبلغ ۱ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان می توان کل واحد را خریداری کرد. علاوه بر این، به علت رونق بازار مسکن در این شهرک، قدر چانه زنی خریداران بالاتر رفته و به همین دلیل، می توانند واحد مزبور را ارزان تر خریداری کنند.

گشت و گذار در بازار مسکن این شهر جدید به خوبی مشخص می کند که گرچه محدوده قیمتی در نقاط مختلف آن، متفاوت است اما به هرحال در قیاس با دیگر نقاط کشور، می توان واحدهای ارزان تری پیدا کرد. مثلا یک واحد ۸۰ متری دیگر در این شهر جدید با قیمت متری ۱۵ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان آگهی شده است. به این معنی که مجموعاً ۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان به فروش می رود. این واحد دارای آسانسور، پارکینگ و انباری است و به اصطلاح فول امکانات محسوب می شود. علاوه بر این، این واحد قابلیت رهن نیز دارد و برای خرید آن، می توان مبلغ رهن را از نقدینگی خود کم کرد.
متراژهای بالاتر در شهر جدید گلبهار مشهد نیز پیدا می شوند اما جالب توجه اینجاست که بودجه ی زیادتری برای خرید آن ها نیاز ندارید. مثلا یک آپارتمان ۹۰ متری با قیمت کلی ۱ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان آگهی شده است. به این معنی که متری ۱۳ میلیون و ۸۳۳ هزار تومان بوده! با اختلافی جزئی در قیمت، می توان یک واحد ۹۰ متری دیگر را هم با قیمت متری ۱۳ میلیون و ۵۵۵ هزار تومان خریداری کرد.

برخی از خریداران، ترجیح می دهند که هزینه بیشتری صرف کرده و واحدهای بهتر و بزرگ تری بخرند. مثلا یک واحد ۹۸ متری در شهر جدید گلبهار، با قیمت متری ۲۱ میلیون و ۹۳۸ هزار تومان آگهی شده است. در نتیجه، قیمت کل آن ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تمام می شود. این واحد نوساز دو خوابه، دارای امکانات کامل است.
با بودجه ۲ میلیاردی، حتی می توان یک واحد ۱۰۰ متری نیز در شهر جدید گلبهار خریداری کرد. یک واحد ۱۰۰ متری با قیمت ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع آگهی شده است. به طور کلی، قیمت نهایی این واحد، ۱ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان تمام می شود.
دلیل قیمت پایین واحدهای گلبهار، ارزانی زمین در این نواحی است. به نحوی که می توانید یک قطعه زمین ۳۶۰ متری را با مبلغ ۳۳۰ میلیون تومان خریداری کنید. به این معنی که هر متر مربع، فقط ۹۶۰ هزار تومان قیمت دارد.

News summary in English

Golbahar, a cheap destination to buy housing

The new city of Golbahar near Mashhad has become one of the most popular cities in Iran in terms of the housing market due to its affordable housing prices. With a budget of 1 to 2 billion tomans, you can buy an 80 to 120 square meter apartment in this city.

Land prices in Golbahar are also very cheap, and in some areas, they are less than 1 million tomans per square meter.

For this reason, many Tehranis and investors are looking to buy housing or land in this new city.

Currently, the buying and selling of real estate and land in Golbahar Mashhad has become very popular.

دیدگاه ها غیرفعال است