کدام محله های تهران، برای اجاره مسکن ارزان تر هستند؟!

تهران شهر ناخوشایندی برای مستاجران است. یک خانه ی معمولی دو خوابه در مرکز این شهر ۲۰۰ میلیون تومان رهن و ۱۰ میلیون اجاره دارد. اما برای یافتن خانه های ارزان قیمت برای اجاره، باید به کدام محله های تهران سر بزنیم؟!

به گزارش پرشین سازه ، گرچه اختلاف قیمت اجاره مسکن در بیشتر نقاط شهر یکسان شده است اما هنوز هم می توان تفاوت محسوس شمال و جنوب پایتخت را مشاهده کرد.

در حال حاضر، خانه هایی در شهرهای اطراف تهران، اجاره ای شبیه به مناطق ارزان قیمت این شهر دارند. بنابراین می توانید واحدهای بهتر و با قیمت ارزان تری پیدا کنید.

آمارها نشان می دهد که ارزان ترین واحدهای استیجاری در محله ی یافت آباد هستند. در زمستان سال گذشته، قیمت هر متر مربع مسکن در این محله، ۲۷ میلیون تومان بود. بررسی پلتفرم های آگهی مسکن نیز نشان می دهد که نرخ اجاره در یافت آباد کمتر از دیگر نقاط تهران است.

اگر کمی بالاتر بیایید، می توان واحدهای ارزان دیگری را در شهرک ولیعصر پیدا کرد. این محله که در منطقه ۱۸ قرار گرفته، بیشتر مخصوص تولیدی ها و کارگاه های بزرگ مبلمان سازی و چوب است. اما قیمت مسکن در آن می تواند برای کسانی که بودجه ی کمی دارند، به صرفه باشد.

یکی دیگر از محله های ارزان جنوب تهران، خانی آباد نو در منطقه ۱۹ است. این محله از جنوب به بزرگراه آزادگان دسترسی دارد. قیمت فروش هر متر مربع مسکن در این محله، ۳۱ میلیون تومان در دی ماه ۱۴۰۱ بوده است. اما در حال حاضر با توجه به عدم وجود آمارهای رسمی، نمی توان قیمت مشخصی را اعلام کرد اما آگهی های درج شده نشان می دهد که قیمت هر متر به ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

شهرهای اطراف تهران نیز می توانند گزینه های خوبی برای اجاره مسکن ارزان باشند. شهریار که حدود ۳۰ دقیقه با تهران فاصله دارد. یک واحد فول امکانات در این شهر با قیمت ۱۰۰ میلیون پیش و ۵ میلیون اجاره عرضه می شود.

در شهر پردیس هم گزینه های جالب توجهی برای ارائه وجود دارد. فاز ۱۱ پردیس یکی از اصلی ترین مناطق برای سکونت مستاجران تهرانی شده است. چرا که قیمت اجاره در آن پایین است.

از طرف دیگر، شهرستان اسلامشهر نیز مقصد خوبی برای مستاجران است. با پول پیش ۱۰۰ میلیونی و اجاره ی ۵ میلیونی، می توان یک واحد ۸۰ متری فول امکانات را در این شهرستان اجاره کرد.

اگر هنوز تصمیمتان بر این است که در تهران ساکن شوید، منطقه ۲۱ و محله ی تهرانسر نیز گزینه ی خوبی است. این محله که در غرب واقع شده، نسبت به دیگر محلات غرب مثل سعادت آباد یا پونک، قیمت ارزان تری دارد و هر متر مربع مسکن آن، حدود ۵۰ میلیون تومان است.

اگر علاقه ای به مناطق اطراف تهران دارید، می توانید حساب ویژه ای روی فاز یک اندیشه باز کنید. این شهر فاصله ی زیادی با تهران ندارد. از طرف دیگر، ساختمان های بیشتر از ۴ طبقه در این شهر ساخته نشده و به همین دلیل، کیفیت زندگی در آن بالاتر است. با همان بودجه ی ۱۰۰ میلیون پیش و ۵ میلیون اجاره، می توانید خانه هایی با آسانسور، پارکینگ و انباری پیدا کنید.

همچنین منطقه ی ۲۲ و محله ی چیتگر را هم برای پیدا کردن خانه ای با قیمت مناسب در نظر داشته باشید. اگرچه این محله نسبت به شهرهای اطراف تهران گران تر است اما به دلیل قرار گرفتن در بافت تهران، دسترسی و امکانات بیشتری دارد.

مناطق اطراف کرج نیز می توانند گزینه های خوبی برای یافتن آپارتمان های ارزان قیمت برای اجاره باشند. مثلا خانه ای در محله ی سرآسیاب ملارد، با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان رهن کامل آگهی شده است. جالب این جاست که این خانه تمام امکانات لازم را دارد و متراژ آن نیز ۶۰ متر است.

شهر قدس نیز که در فاصله ی ۲۵ کیلومتری تهران واقع شده است، می تواند مقصد خوبی برای مستاجران تهرانی باشد. یک واحد فول امکانات ۷۰ متری در این شهر، ۷۰ میلیون پیش و ۵ میلیون اجاره دارد.

در شهر تهران نیز می توانید محله هایی مثل مجیدیه، جنت آباد جنوبی و…را به عنوان محله هایی که واحدهای ارزان قیمتی برای اجاره دارند، در نظر بگیرید. البته طبیعتا واحدهای مذکور، قدیمی ساخت هستند و امکانات خاصی هم ندارند.

دیدگاه ها غیرفعال است