وضعیت قیمت مسکن در محله شمیران نو

وضعیت قیمت مسکن در محله شمیران نو

تا همین چند سال پیش، یکی از محله های تهران که قیمت مناسب تری داشت، محله ی شمیران نو بود. اما حالا به نظر می آید که قیمت ملک در این منطقه نیز در قیاس با سال گذشته ۲ برابر شده است.

به گزارش پرشین سازه ، این محله که در منطقه ۴ تهران قرار گرفته است، یکی از اصلی ترین محله ها برای سرمایه گذاری و سکونت خانه اولی ها بود. به خصوص با توجه به اینکه در نقطه ای از شهر واقع شده بود که دسترسی خوبی داشت. این محله از هر چهار طرف به اتوبان های بزرگی مثل امام علی، باقری، همت و…دسترسی داشت.

تا سال گذشته، قیمت مسکن در این منطقه به نحوی بود که با بودجه های زیر ۲ میلیارد تومان نیز می توانستیم خانه ای کوچک خریداری کنیم. اما حالا صرف نظر از رکودی که این محله را در بر گرفته، قیمت ملک نیز دو برابر شده است.

یکی از بنگاه داران این منطقه می گوید که بیش از ۴۰ روز است که هیچ معامله ای در دفتر وی انجام نشده و قیمت اجاره هم پایین نیامده است. چرا که بسیاری از مالکان روی قیمت پیشنهادی خود تاکید دارند و حاضر به ارائه ی تخفیف نمی شوند.

این مشاور املاک اعلام کرد که وضعیت بسیاری از مستاجران این منطقه وخیم شده و حتی بعضی از آن ها به اجاره ی یک واحد زیرزمین نیز راضی و قانع شده اند اما همان نیز به سختی پیدا می شود.

خیلی از مستاجرانی که به موعد قرارداد خود نزدیک شده اند، هر روز برای پیدا کردن خانه ای مناسب به بنگاه های مختلف مراجعه می کنند اما واحد مناسبی برای ارائه، وجود ندارد.

این بنگاه دار در ادامه به وضعیت فروش ملک در این محله نیز اشاره کرد و گفت:

بیشتر واحدهای این محله در کوچه ی بن بست واقع شده اند. تا پارسال می توانستیم یک واحد ۵۰ متری پشت قواره ای را با مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان در این محله بخریم. اما حالا قیمت همان ملک تقریبا دو برابر شده و به ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وضعیت دیگر واحدهای مسکونی این محله نیز تعریف چندانی ندارد و به نظر می آید که با قیمت دیگر نقاط تهران یکسان است. مثلا یک واحد ۷۵ متری نوساز در شمیران نو، ۹ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

البته اگر به دنبال خانه ای ارزان تر هستید، می توانید به سراغ خانه های قدیمی تر بروید. مثلا خانه ای ۱۹ ساله با متراژ ۷۰ متر در این محله، ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

یکی دیگر از واحدهای شمیران نو که ۱۲ ساله است و ۴۵ دارد، با قیمت بیش از ۳ میلیارد تومان عرضه می شود.

به نظر می آید که وضعیت قیمت املاک در این محله نیز به تدریج بالا رفته و با دیگر محله های تهران همسان سازی شده است.

دیدگاه ها غیرفعال است