قیمت مسکن در محله ی میرداماد

قیمت مسکن در محله ی میرداماد

مدت هاست که خرید مسکن در نقاط شمالی تهران از دسترس مردم خارج شده است. عملا بازار منطقه ۱ تا ۵، به دست دلالان و واسطه گران افتاده است و دیگر کمتر تقاضای مصرفی را در این محلات شاهد هستیم.

به گزارش پرشین سازه ، قیمت هر متر مربع مسکن در منطقه ۱ تهران از ۹۰ میلیون شروع شده و تا ۳۰۰ میلیون نیز می رسد.

بر اساس گزارش ها و آمارهایی که در این خصوص وجود دارد، برای خرید یک واحد مسکونی در منطقه ای مثل میرداماد، به ۹.۵ الی ۲۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد. واحدی که با این مبالغ می توانید خریداری کنید بین ۶۰ الی ۱۳۰ متر خواهد بود.

این مبالغ برای محله ی میرداماد است و اگر به نقاط شمالی تر تهران مراجعه کنید، قطعا با قیمت های بسیار بالاتری مواجه خواهید شد.

بنابراین به سادگی می توان گفت که متقاضیان مصرفی توان خرید مسکن در نقاط شمالی شهر تهران را ندارند. در ضمن با چنین مبالغی نمی توانید به سراغ خانه های نوساز بروید. مثلا برای خرید یک واحد ۱۱۰ متری که هشت سال ساخت است، باید مبلغ ۱۷ میلیارد تومان هزینه کنید.

به طور کلی، فاکتورهای زیادی در محاسبه قیمت مسکن اثرگذار هستند. فاکتورهایی از جمله سن بنا، متراژ، طبقه، تعداد اتاق، امکاناتی مثل آسانسور، پارکینگ و…

در نتیجه نمی توان قیمت مشخصی برای واحدهای مسکونی در نظر گرفت اما به هرحال، برای خرید خانه ای در میرداماد نمی توانید بودجه ای کمتر از ۹ میلیارد تومان داشته باشید. حتی قدیمی ترین واحدهای این منطقه نیز زیر ۹ میلیارد تومان نیستند. مگر این که سراغ واحدهای ریز متراژ زیر ۵۰ متر بروید.

به طور کلی، برخی از قیمت های مسکن در محله ی میرداماد به شرح زیر است:

یک خانه ی ۶۰ متری با ۱۲ سال سن، متری ۱۵۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. به عبارت دیگر قیمت کل این واحد ۹.۵ میلیارد تومان است.

یک واحد بزرگ تر که حدود ۷ سال سن دارد و ۸۰ متر است، با قیمت ۱۰.۴ میلیارد تومان عرضه شده! به این معنی که هر متر مربع از این مسکن ۱۳۰ میلیون تومان است.

یک واحد به نسبت نوساز در منطقه ی میرداماد که ۵ سال سن دارد و متراژ آن به ۱۳۰ متر می رسد؛ با قیمت ۲۰ میلیارد تومان به فروش می رسد. به عبارت دیگر، قیمت هر متر مربع از این منزل مسکونی ۱۵۳.۸ میلیون تومان است.

بررسی این قیمت ها به وضوح نشان می دهد که در طی سال های گذشته، قیمت مسکن تا چه حد افزایش پیدا کرده و چقدر از دسترس مردم خارج شده است.

دیدگاه ها غیرفعال است