۳۱ آسمان خراش زیبا در جهان

31 آسمان خراش زیبا در جهان | انواع و اسامی برج های زیبا در جهان

محتوا :

طراحان به طور مداوم به دنبال بازسازی آسمان خراش مدرن با طرح های بلندتر و با لبه برش های بیشتر هستند. از جنبش آرت دکو در آغاز قرن بیستم گرفته تا سبک های مدرن تر و نو، هر ساختمان شامل تکامل معماری شهری است. درنهایت، خط افق هر شهر داستان مشخصی از نوآوری و بلندپروازی را بیان می کند.

ساختمان ابود ۳۱۸ Abode318 (Melbourne, Australia)

طراحی موجی منحصربه فرد ‏ابود ۳۱۸ چیزی بیش از یک انتخاب طراحی زیبایی شناسی است که برای ساختمان مسکونی عایق ایجاد می کند. این سازه که توسط النبرگ فریزر و دینگنو استرالیا طراحی شده است، دارای ۴۵۰ آپارتمان با برخی از بهترین نماها در ملبورن است.

بیشتر بخوانید: ساختمان چیست؟

برج ویلیس Willis Tower (Chicago, Illinois)

برج ویلیس که ساخت آن در سال ۱۹۷۳ میلادی به پایان رسید، مدت ها است که شمایلی ترین بخش افق شیکاگو است. پیش ازاین، این برج سیرز نامیده می شد، ساختار مشبک سیاه یکی از بلندترین عرشه های مشاهده را در نیم کره غربی دارد.

ساختمان ترانزامریکا پیرامید Transamerica Pyramid (San Francisco, California)

 

ساختمان ترانزامریکا پیرامید Transamerica Pyramid (San Francisco, California)

ساختمان آینده گرا که خط افق سان فرانسیسکو را پر می کند، در سال ۱۹۷۲ میلادی ساخته شد و سمبلی از شهر طلایی شده است. ویلیام پریرا نقطه عطف را طراحی کرد و “تاج جواهر” را در اوج خود قرار داد که در تعطیلات و روزهای یادبود روشن می شود.

برج الحمرا Al Hamra Tower (Kuwait City, Kuwait)

برج الحمرا یک ساختمان چندرسانه ای است که توهم حرکت را به وجود می آورد، انگار که در حال انتقال یک صفحه شیشه ای است. این بنا که از شرکت های اسکیدمور، اووینگز، مریل، رمشیر و کالیسون ساخته شده است، به بلندی ۱۳۵۸ فوت می باشد.

خیابان ۴۳۲ پارک ۴۳۲ Park Avenue (New York, New York)

خیابان ۴۳۲ پارک با بلندی ۱۳۹۶ فوت، بلندترین ساختمان مسکونی تکمیل شده در نیم کره غربی است. برج مسدود شده توسط رافائل وینولی در مربع های متقارن و نوارهایی با الگوی خاص در هنگام غروب آفتاب برای اضافه شدن به افق نیویورک طراحی شده است.

هتل مارینا بی سندز Marina Bay Sands Hotel (Singapore)

هتل مارینا بی سندز یکی از شناخته شده ترین ساختمان های سنگاپور است. این ساختمان سه ستونی که توسط موشه صفدی طراحی شده است، توسط بزرگ ترین استخر بی نهایت پشت بام به سقف متصل شده است.

برج اوولوشن Evolution Tower (Moscow, Russia)

طراحی مارپیچی برج اوولوشن توسط معمار بریتانیایی تونی کتتل و با الهام از مجسمه بوسه رودین ساخته شد.

برج اقبار Agbar Tower (Barcelona, Spain)

ساختمان تیر مانند برج اقبار از یک موزاییک شیشه ای پوشش داده شده است. این ساختمان که توسط معمار فرانسوی جین نوول ساخته شد، در ابتدا مورد استقبال قرار نگرفت، اما درنهایت تبدیل به یک قطعه مشهور از آن شهر شد.

توکیو اسکای تری Tokyo Skytree (Tokyo, Japan)

 

توکیو اسکای تری Tokyo Skytree (Tokyo, Japan)

این برج که توسط نیکون سککی طراحی شده است، در سال ۲۰۱۲ به خط افق شهر رسید. درختان آسمان توکیو که مانند یک پاگودا در ژاپن متوقف شده اند، گردشگران را دسته دسته به تماشای صحنه جذاب و دیدنی می برند. “سفید درخت آسمان”، پایه و اساس خوبی برای برنامه شبانه برج است.

مرکز مالی جهانی شانگهای Shanghai World Finance Center (Shanghai, China)

توسط کوهن پدر سن فاکس طراحی شد، طراحی ذوزنقه ای مرکز مالی جهانی شانگهای (‏در سمت راست) با یک شکاف مستطیلی در سال ۲۰۰۸ میلادی تکمیل شد.

برج ساعت Abraj Al-Bait Tower (Mecca, Saudi Arabia)

برج ساعت به عنوان بخشی از یک مجتمع هفت ساختمانی، مشرف به مسجد مقدس مکه است. علاوه بر زیبایی الهامی نیوکلاسیک آن، این برج که یک هتل نیز هست، به یک چراغ راهنما برای عبادت کنندگان، تبدیل شده است. این برج توسط یک شرکت آلمانی به نام راچ طراحی شده است.

مرکز جان هنکاک John Hancock Center (Chicago, Illinois)

ساختمان نمادین آبنوس ۳۴۴ متری با ۱۰۰ طبقه است که با آنتن دوقلو با تیره ای سازه مات که یک طراحی هندسی ایجاد می کنند، محصورشده است. این ساختمان توسط (‏اسکیدمور)‏طراحی شده است و در منطقه مگانت مایل شیکاگو ایلینویز واقع شده است.

برج پیچنده Turning Torso (Malmö, Sweden)

آسمان خراش های مسکونی که تورسو را دور می زنند بسیار بالاتر از ساختمان های اطراف آن منطقه هستند. هر طبقه یک شکل پنج ضلعی نامنظم است که در هر طبقه تغییر می کند. بالاترین طبقه ۹۰ درجه از سطح زمین پیچ خورده.

تایپه ۱۰۱Taipei 101 (Taipei, Taiwan)

مشابه سبک برج جین مائو، تایپه ۱۰۱ نیز ریشه در معماری سنتی چین دارد؛ که در سال ۲۰۱۰ میلادی تکمیل شد و توسط چو – یوآن لی و سی پی. وانگ طراحی شد، داستان ۱۰۱ ازنظر عددی نمادی از زمان است که از دهه جدید و سال نو آغازشده است.

بیشتر بخوانید: خانه های سنتی ایرانی

برج کنتون Canton Tower (Guangzhou, China).

برج کنتون که توسط مارک همل و باربارا کویت طراحی شده است، به بلندترین پلکان هوای آزاد دنیا که در آن مهمانان می توانند به صورت فیزیکی از برج بالا بروند، افتخار می کند. ساختمان در حال بالا رفتن مانند نمای خارجی که رو به بالا می چرخد، ظاهر یک “کمر باریک” را به برج می دهد.

برج های دوقلوی پتروناس Petronas Twin Towers (Kuala Lumpur, Malaysia)

موضوع های مورداستفاده در این ساختمان، سمبل بخت و اقبال بلند است. این دو برج که توسط سزار پلی طراحی شده اند و به یک پل پرنده متصل شده اند در معماری اسلامی بناشده اند. به دلیل زمین نرمی که برج ها بر روی آن ساخته شده اند، پی ها تا ۳۷۴ فوت عمق برای پشتیبانی از سازه ها فرو می روند.

برج سوزن فضایی Space Needle (Seattle, Washington)

 

برج سوزن فضایی Space Needle (Seattle, Washington)

بلندترین و شناخته شده ترین سازه سیاتل درنتیجه دو ایده برای نمایشگاه جهانی ۱۹۶۲ این شهر ساخته شد. یک ایده از یک بالون بسته و ایده دیگر از طراحی یک بشقاب پرنده الهام گرفته شده است. این دو ایده باهم توسط ادوارد ای. باهم ترکیب شدند تا نقطه عطفی در ایالت واشنگتن ایجاد کنند.

Oriental Pearl Tower (Shanghai, China)

برج مروارید مورب شرقی توسط ۱۱ کره با اندازه های مختلف متصل به ستون ها نگه داشته شده است. اگرچه طراحی این سازه به یک ضرب المثل قدیمی چینی تشبیه شده است، اما طراح آن، جیانگ هوانچنگ، اصرار دارد که این یک تصادف است.

برج CN CN Tower (Toronto, Ontario).

برج CN به عنوان یکی از پرطرفدارترین و معروف ترین برج ها برای بسیاری از مسافران مشتاق در کانادا است. این برج که توسط جان اندروز، معمار استرالیایی طراحی شده است، در سال ۱۹۷۶ به پایان رسید و رکورد بلندترین سازه جهان را تا سال ۲۰۰۷ به خود اختصاص داد.

برج العرب Burj Al Arab Jumeirah (Dubai, United Arab Emirates)

این هتل لوکس که در یک جزیره مصنوعی کوچک واقع شده است، به نظر می رسد که در ساحل جمیرا در حال ورود به بندر است همچنین ساختار آن توسط معمار بریتیشبورن، تام رایت طراحی شد.

برج مدرن جین مایو Jin Mao Tower (Shanghai, China)

معماران از معماری سنتی چینی در هنگام ایجاد برج مدرن جین مایو الهام گرفتند که نتیجه آن به یکی از شناخته شده ترین ساختارها در حوزه مالی شانگهای تبدیل شده است. این ساختمان با ارتفاع ۱۳۸۰ فوت یکی از اولین ساختمان هایی بود که از مهندسی سازه پیشرفته جدیدی استفاده کرد که می توانست در برابر بادهای تایفوون و همچنین زلزله هایی با مقیاس ۷ در مقیاس ریشتر مقاومت کند.

لندن  London, England

معمار ایتالیایی، رنزو پیانو، از خطوط راه آهن مرکز شهر لندن و مناره های کلیسا در هنگام ساخت این ساختمان الهام گرفت.

برج شانگهای Shanghai Tower (Shanghai, China)

نمای خارجی برج ۱۲۸ طبقه به صورتی طراحی شده که ازنظر انرژی کارآمد و شامل دولایه شیشه برای کاهش جذب گرما باشد. برج شانگهای جنولر به خاطر تلاش هایش برای صرفه جویی در انرژی عنوان “آسمان خراش سبز” را به دست آورد.

برج خلیفه Burj Khalifa (Dubai, United Arab Emirates)

برج خلیفه با ارتفاع ۲، ۷۲۲ فوت در حال حاضر بلندترین و مرتفع ترین ساختمان جهان است. این برج که توسط اسکیدمور طراحی شده از معماری اسلامی به ویژه مسجد بزرگ سامرا الهام گرفته اند.

ساختمان امپایر استیت Empire State Building (New York, New York)

 

ساختمان امپایر استیت Empire State Building (New York, New York)

ساختمان امپایر استیت یکی از مهم ترین ساختمان های نیویورک است. طراحی آسمان خراش ها ۱۵ بار تغییر کرد تا این که مطمئن شد بلندترین طراحی در آن زمان در جهان است.

ساختمان کرایسلر Chrysler Building (New York, New York)

این شاهکار هنری اکو نمونه بارزی از معماری در عصر صنعتی است. به امضای ویلیام ون آلن، معمار مشهور، اشاره زیادی به تاریخ داستان کرایسلر با گرگویل هایی شبیه قطعات ماشین و عقاب های هندسی پرواز شده است.

مرکز تجارت جهانی One World Trade Center (New York, New York)

یک مرکز تجارت جهانی در سال ۲۰۱۴ به خط افق نیویورک پیوست. ساختمان بازتاب شده معنای ویژه ای برای آمریکایی ها دارد که نشان دهنده مقاومت و قدرت است. یک مرکز تجارت جهانی که توسط اسکیدمور طراحی شده است، بلندترین ساختمان در نیم کره غربی است.

ساختمان بیگ بن ( LONDON, UK) BIG BEN

چیز زیادی برای گفتن در مورد بیگ بن وجود ندارد، این شهر تقریباً در تمام فیلم هایی که قرار است در این شهر مورد اصابت گلوله قرار گیرند دیده می شود و به عنوان نماد این شهر شناخته می شود و اهالی لندن ۱۵۰ امین سالگرد آن را در ۳۱ می ۲۰۰۹ در میان هیاهوی بسیار جشن گرفتند. این ساختار گوتیک ۹۶ متری نام خود را از سر بنجامین هال گرفته است.

برج ایفل  (PARIS, FRANCE) IFFEL TOWER

 

برج ایفل  (PARIS, FRANCE) IFFEL TOWER

این یکی از قدیمی ترین های این لیست است. به محض ورود به پاریس، این ساختمان را خواهید دید. این برج در سال ۱۸۸۹ توسط گوستاو ایفل به عنوان ورودی نمایشگاه بین المللی پاریس ساخته شد. این ساختمان ۳۰۰ متر ارتفاع دارد و تا زمان افتتاح ساختمان کرایسلر در سال ۱۹۳۰ بلندترین ساختمان بوده است. تاکنون این مکان همچنان یکی از محبوب ترین و پربازدید ترین بناهای تاریخی جهان بوده است. منظره ای از عرشه دیده بانی در بالای برج، منظره شگفت انگیز رودخانه سن و دیگر بناهای زیبای پراکنده در شهر باستانی پاریس را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

برج کج پیزا LEANING TOWER OF PISA, PISA, ITALY

این برج قدیمی ترین است و فقط ۵۶ متر است که تقریباً معادل یک آپارتمان متوسط ۵ طبقه است. این برج در طول ۱۷۷ سال ساخته شده است؛ و این به خاطر این بود که ساختمان اصلی به سبب آن قسمت قابل توجهی زیرزمین فروافتاده بود. به طوری که مهندسان بعدی مجبور شدند یک طرف را بالاتر بکشند تا شیب را متعادل کنند. شما می توانید از ۲۹۶ پله بالا بروید تا فقط برای لذت بردن به آن به قله برسید و فقط به خاطر این که می توانید به اطراف نگاه کنید.

برج میلاد MILAD TOWER, TEHRAN, IRAN

پایه هشت ضلعی برج نماد معماری سنتی ایران است. با یک تیر بتنی ۳۱۵ متری، شبیه یک مهره شطرنج به نظر می رسد. این مرکز تقریباً ۱۰۰ واحد تجاری، مناطق غذایی و میادین نمایشگاه را در خود جای داده است. شش آسانسور واقع در سه طرف مختلف شفت بازدیدکنندگان را با نرخ ۷ m/s به بالا منتقل می کنند.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است