ساختمان های پر خطر، اخطاریه دریافت می کنند

ساختمان های پر خطر، اخطاریه دریافت می کنند

بحث ساختمان های نا ایمن همچنان داغ است و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. حوادثی که در طول ۳ ماهه‌ی اول سال در اثر ساخت و سازهای غیر ایمن داشته ایم، دوباره سازمان های دولتی را بر آن داشته تا فکری به حال آن ها بکنند.

به گزارش پرشین سازه ، مدیر منطقه ۱ آتش نشانی در طول یک گزارش ، به بازدید از ۲ هزار و ۵۱۸ ساختمان مسکونی ، آموزشی ، فرهنگی و …در تهران اشاره کرد. اما چنین گفت که هیچ امیدی به تغییر ملک در بازدید سال آینده ندارد چرا که ساز و کار قانونی درستی برای الزام مالکان به ایمن سازی وجود ندارد.

محمد دیبا ، مدیر منطقه ۱ آتش نشانی شهر تهران ، ضمن بررسی ساختمان های غیر ایمن منطقه ۵ تهران ، گزارشی از بازدیدهای سازمان آتش نشانی ارائه کرد و گفت: در طول این بازدیدهای سازمان ، متوجه شدیم که حتی برخی از مراکز دولتی مثل آموزش و پرورش هم به نیروهای سازمان اجازه‌ی ورود و بررسی نمی دهند. به همین دلیل است که باید یک ساز و کار قانونی مشخصی برای این مسئله وجود داشته باشد تا در صورت مراجعه نیروهای آتش نشانی ، در حضور هیئت مدیره‌ی ساختمان ، به بررسی ایرادات سازه و رفع آن ها پرداخت و مالک را ملزم به اجرای آن ها نمود.

آقای دیبا در ادامه چنین اظهار کرد: ساختمان های زیادی وجود دارند که به علت عدم مراقبت ، تبدیل به ساختمان های غیر ایمن شده اند. در این میان ، پیشگیری از وقوع حادثه توسط مالکان ، اهمیت خاصی ندارد. بنابراین باید مالکان برای ایمن سازی ساختمان خود اقدام کنند.

در این جلسه، آقای امیرزاده، جانشین دادستانی ناحیه ۵ تهران ضمن اشاره به اتفاقات و حوادث ساختمانی مثل پلاسکو و متروپل ، چنین گفت: این حوادث ، ضرورت اقدام سریع و عاجل برای ایمن سازی ساختمان های پر خطر را ببیشتر از قبل ، به امری غیرقابل اجتناب تبدیل کرده است. به همین خاطر است که پیرو دستور دادستان تهران ، برای پیشگیری از وقوع مجدد چنین حوادثی ، باید این جلسات را در جهت شناسایی و اقدامات سریع برگزار کرد.

۲۲۰ ساختمان پرخطر در منطقه ۵ تهران شناسایی شده اند

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۵ تهران ، جناب آقای فرهاد کرمی ، ضمن اشاره به وجود ۵ ساختمان بسیار پر خطر در این منطقه و ۲۲۰ ساختمان پر خط ، چنین ادامه داد: این ۵ ساختمان بسیار پر خطر در منطقه ۵ تهران نیازمند اقدامات عاجل و فوری هستند و باید مالکان آن ها ملزم به اجرای ایمن سازی برای این ساختمان ها شوند. همچنین در ادامه‌ی مسیر باید به سراغ ۲۲۰ ساختمان پر خطر دیگر رفت.

به ساختمان های پر خطر اخطار داده می شود!

شهردار منطقه ۵ تهران ؛ جناب اقای احسان شریفی ، ضمن تاکید بر این مسئله ، بیان کرد: تمام سازمان ها و ساختمان های دولتی مثل آموزش و پرورش ، مراکز درمانی و … باید با سازمان آتش نشانی همکاری کنند. در ضمن تمامی ساختمان های تجاری که پیش از اخذ پایان کار اقدام به فعالیت می کنند، باید تاییدات آتش نشانی را دریافت کنند در غیر این صورت از فعالیت آنها جلوگیری شود.

شهردار منطقه ۵ تهران ، اشاره کرد که ساختمان های منطقه پنج به بسیار پرخطر ، پرخطر ، کم خطر و میان خطر تقسیم شده اند و قرار است با همکاری جانشین دادستانی ، از سوی قوه قضاییه و پلیس به تمام ساختمان هایی که در دسته‌ی پر خطر قرار گرفته اند، ابلاغیه‌ای ارسال شود تا موضوعات ایمنی را با آتش نشانی تطبیق دهند.

احسان شریفی تاکید کرد: چنانچه مالکان ، به این اخطارها توجهی نکنند ، با حمایت قوه قضاییه ، اقدامات جدی و شدیدی صورت خواهد گرفت. همکاری میان قوه قضاییه و شهرداری شایسته تقدیر و تشکر است.

دیدگاه ها غیرفعال است