قیمت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن

قیمت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن

یکی از بزرگ ترین ابهاماتی که در خصوص طرح نهضت ملی مسکن وجود داشت، قیمت تمام شده ی واحدهای آن بود. اما در حال حاضر، معاون وزیر راه و شهرسازی چنین گفته است: واحدهایی از طرح نهضت ملی مسکن که در بلوک های ۶ الی ۷ طبقه هستند و توسط شرکت عمران شهرهای جدید ساخته می شوند، حدوداً متری ۶ الی ۷ میلیون تومان می باشند.

به گزارش پرشین سازه ، معاون وزارت راه و شهرسازی ضمن بررسی نقش بانوان در توسعه و پیشرفت شهرهای جدید چنین گفت: به طور کلی در شهرهای جدید و در قالب طرح نهضت ملی مسکن دو هدف را دنبال می کنیم. اولین رویکرد ما این است که ساختمان های دو طبقه و حیاطدار ساخته شود. به این ترتیب که تسهیلات ۳۰۰ الی ۴۵۰ میلیون تومانی به مردم پرداخت شود تا خودشان اقدام به ساخت خانه کنند.

علیرضا جعفری در ادامه گفت: رویکرد دوم هم این است که خودمان در شرکت عمران اقدام به ساخت و ساز کنیم. در تعدیل اولیه، خانه هایی که توسط شرکت عمران ساخته می شد، حدود ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان برای هر متر مربع برآورد شده بود. اما در تعدیل های بعدی، این موضوع تغییر کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: در سال گذشته، سازمان برنامه و بودجه ی کشور، قیمت واحدهایی که در بلوک های ۶ الی ۷ طبقه بودند را متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین کرده بود. اما برآوردهای جدید نشان می دهد که قیمت این واحدها تقریبا ۷ میلیون تومان شده است.

معاون وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: پروژه های خود را به پیمانکارانی واگذار می کنیم که توانمند هستند و در ساخت و ساز رتبه ی یک را دارند.

وی در ادامه تصریح کرد که ساخت واحدهای ۷۰ الی ۸۰ متری، حدوداً ۱ سال است و افزود: تلاش ما بر این است که مشاعات کمتری ایجاد کنیم تا هزینه های کمتری به متقاضیان واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن وارد شود.

این مقام مسئول در ادامه پیرامون حمایت های دولت در راستای ساخت مسکن جهت اقشار کم در آمد توضیح داد و گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، برای جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی، اقدام به ساخت مسکن می کند.

وی همچنین در خصوص متروی پرند و زمان افتتاح آن نیز چنین گفت: امیدوار هستیم که متروی پرند تا خرداد ماه سال ۱۴۰۲، به بهره برداری برسد.

از آن جایی که بخش زیادی از واحدهای مسکونی جدید در شهر پرند واقع شده اند، راه اندازی متروی این شهر بسیار ضروری است.

تا پایان سال ۱۴۰۱، بیست هزار واحد مسکن مهر افتتاح می شود!

این مقام وزارت راه و شهرسازی در ادامه خبر داد که تا پایان سال ۱۴۰۱، قرار است که ۲۰ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شود. البته در این میان ۳۰ هزار واحد دیگر از این طرح نیز باقی می ماند که تلاش بر این است که تا سال آینده آن ها را به بهره برداری برسانند.

در طول نشستی که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شده بود، استاندار تهران نیز در خصوص برنامه های مختلفی که برای این شهر وجود دارد صحبت کرده و گفت: با توجه به وسعت کم و تراکم جمعیت فراوان در استان تهران، طرح نهضت ملی مسکن شرایط ویژه ای پیدا کرده است.

علیرضا فخاری گفت: برای این که فشار تراکم را از تهران کم کنیم، ناچار هستیم که اندکی از مرکز شهر فاصله بگیریم و بارگذاری ها در شهرهای اقماری اطراف تهران خواهد بود تا به این ترتیب، عقب ماندگی مسکن نیز جبران شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که سهم تهران از طرح نهضت ملی مسکن حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار واحد است و افزود: از این سهم، ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار واحد قرار است که در بافت فرسوده ساخته شود. الباقی نیز به شهرهای پیرامون تهران منتقل خواهد شد و ساخت و ساز در این شهرها انجام می گیرد.

استاندار تهران همچنین در خصوص طرح مولدسازی اموال غیرمنقول دستگاه های دولتی نیز چنین گفت: در حال حاضر، خیلی از دستگاه و اداره های تهران با کمبود طرح های خدماتی رو به رو هستند. به همین دلیل باید ابتدا، نیازمندی های این دستگاه ها را فراهم کنیم و تصور نمی کنم که مقدار قابل توجهی زمین مازاد در تهران وجود داشته باشد.

وی همچنین به موضوع ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده ی تهران توسط شهرداری نیز اشاره کرد و چنین توضیح داد: برنامه ریزی ها بدین گونه است که برای جبران نیاز شهروندان به مسکن، ساخت و ساز را در بافت فرسوده انجام دهیم.

فخاری در ادامه تصریح کرد که باید از ساخت بیقوله و مراکز غیراستاندارد در تهران جلوگیری کنیم. تامین زیرساخت ها و خدمات حوزه ی شهری اهمیت فراوانی دارد.

دیدگاه ها غیرفعال است