پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکونی پردیس

پیشرفت فیزیکی برخی پروژه های مسکونی پردیس، صفر بوده است!

شهر پردیس که یکی از اصلی ترین مناطق خانه سازی در شهر تهران به حساب می آید، این روزها وضعیت جالبی از بابت ساخت و ساز ندارد. به نحوی که یکی از پروژه های نهضت ملی مسکن در این شهر از خرداد امسال تا به امروز، هیچگونه پیشرفتی نداشته است و در همان سطح پیشرفت ۴۰ درصدی باقی مانده است.

به گزارش پرشین سازه ، وعده ها بر این بود که در شهر پردیس حدود ۷۹۰۰ واحد مسکونی ساخته شود. به طور کلی، پروژه ۲۰۴۳ واحدی با مشارکت بانک مسکن، پروژه ۲۸۲۲ واحدی توسط تعاونی ها و ۳۰۵۰ واحدی تعاونی ساز قرار بود در شهر جدید پردیس ساخته شود.

در خرداد ماه امسال بود که خبرگزاری های مختلف، اولین تصاویر از پروژه ی ۲۰۴۳ واحدی پردیس را که اواخر سال ۱۳۹۹ آغاز شده بود را منتشر کردند. در آن مقطع، مدیر طرح نهضت ملی مسکن پردیس، پیشرفت ۴۰ درصدی این پروژه را اعلام کرده بود. همچنین وی گفت که میزان پیشرفت بلوک ها به طور میانگین ۳۲ درصد است اما برخی از بلوک ها به پیشرفت ۴۰ درصدی نیز رسیده اند.

اما حالا که حدود ۶ ماه از این اخبار و انتشار تصاویر پروژه ی ۲۰۴۳ واحدی نهضت ملی مسکن و به سرپرستی بانک مسکن می گذرد، هنوز هم خبری از پیشرفت بیشتر آن نیست. به گفته ی ابراهیم نظری نیا در شش ماه قبل، این پیشرفت ۴۰ درصد بوده است اما تا این لحظه، بر همین میزان پیشرفت باقی مانده است.

رئیس هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس در ادامه گفته است که تا پایان سال جاری، قرار است ۲۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن تکمیل شده و متقاضیان آن ها تحویل داده شود.

در بحبوبه ی همین ماجراها بود که در نوزدهم آذرماه سال جاری، اخباری از متخلف بودن سرپرست وقت شرکت عمران پردیس به گوش رسید. وی با اتهام شائبه ی تخلفات مالی و اداری دستگیر و دفتر کار وی نیز پلمپ شد. این در حالیست که تنها ۷ ماه از آغاز کار او در این شرکت می گذشت.

البته اولین واکنش مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نسبت به این ماجرا، حمایت تمام قد از سرپرست بازداشت شده بود. علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: تا پیش از محرز شدن تخلف احتمالی و اثبات آن در دادگاه، از مجموعه ی خود دفاع می کنم.

در این میان، بررسی ها و تحقیقات میدانی نشان می دهد که طرح های مسکن مهر، مسکن ملی و نهضت ملی مسکن که حالا با هم ادغام شده اند، بسیار کُند پیش می روند و حتی در مواقعی به طور کامل متوقف شده اند. سرعت پیشرفت این پروژه های مسکونی، ماجرای تازه ای نیست و حتی در زمان سرپرستی مدیرعامل بازداشت شده ی شهر پردیس نیز گلایه های بسیاری از روند آهسته ی پیشرفت این پروژه ها وجود داشت. خیلی از افراد و متقاضیان از عدم پیشرفت بلوک های نیمه کاره، ناراضی بودند و به دنبال پاسخ روشنی می گشتند.

از سوی دیگر، زیرساخت های موجود در شهر جدید پردیس و به خصوص در فازهای جدید اصلا و ابداً کفایت نمی کند. خیلی از ساکنین این شهر دسترسی مناسبی به مراکز تفریحی و درمانی، مدرسه، مسجد و کلانتری و…ندارند که عملاً زندگی در این شهر را بسیار سخت کرده است.

در این میان درگیری زیادی میان رئیس هیات مدیره عمران پردیس و متقاضیان وجود دارد. اعضای شرکت عمران پردیس اصلی ترین دلیل توقف پیشرفت پروژه های مسکونی را عدم پرداخت آورده ی متقاضیان می دانند. این در حالیست که متقاضیان پردیس اعتقاد دارند که بی کفایتی و ضعف مدیریت، دلیل اصلی متوقف ماندن طرح هاست.

دیدگاه ها غیرفعال است