بازار مسکن پردیس عرصه دلالان

بازار مسکن پردیس پُر از دلال بازی است!

شهرهای جدید، محل بسیار مناسبی برای بنگاه دارها و مشاورین املاک شده است. در شهر پردیس به نظر می آید بیشتر از آن که زیرساخت هایی مثل بازار و سوپرمارکت وجود داشته باشد، بنگاه هست. به نظر می آید که تمام مناسبات شهری بر اساس بازار مسکن شکل گرفته است. حتی برخی از ساندویچی ها و سوپرمارکت داران نیز به شغل واسطه گری مسکن روی آورده اند و بر طبل گرانی آن می کوبند.

به گزارش پرشین سازه ، با افزایش نرخ دلار خیلی از خریداران و بنگاهی های مسکن دست نگه داشته اند و منتظرند که سرنوشت ارز مشخص شود. هیجانات مقطعی بازارهای موازی به شکل روزانه روی قیمت مسکن شهر پردیس اثر می گذارد. در حقیقت خیلی از بنگاه داران این شهر می گویند که دلالان، قیمت آپارتمان های خود را مدام با قیمت ارز متناسب می کنند و نمی خواهند که لحظه ای از این بازار جا بمانند.

یکی از همین مشاوران املاک که در فاز هشت شهر پردیس فعالیت می کند، در خصوص این موضوع چنین توضیح داده است: گرچه رکود زیادی بازار مسکن را در بر گرفته است، اما قیمت ها روز به روز بیشتر می شود. برخی مالکان پیگیر، به طور روزانه قیمت املاک خود را به ما می دهند.

در این میان، برخی از بساز و بفروش ها از وضعیت نا به سامان دیگر بازارها برای تحریک متقاضیان خرید مسکن استفاده می کنند و مدام آن ها را به هیجان می آورند. تمام کسانی که یک بار به بنگاه مراجعه کرده باشند، به خوبی با این تنش ها و هیجانات آشنا هستند.

در این میان تنها کسانی که سود می برند، مالکان و دلالان هستند. انتظارات تورمی و ایجاد اضطراب از جاماندگی، مهم ترین اهرم فشار آن ها برای خرید ملک توسط مشتریان است.

شهر پردیس، در حال حاضر کاملا به فضای دلالی خو گرفته است. بیشتر کارشناسان مسکن و فعالین این بازار می گویند که حتی در مناطق شمالی کشور هم چنین حجمی از دلالی دیده نمی شود.

همچنین قیمت این خانه ها نیز برخلاف انتظار، چندان ارزان نیست. در فاز ۱۱ پردیس، قیمت ها از ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای واحدهای تحویل در آینده؛ شروع می شود. قیمت واحدهای آماده به ۲ میلیارد تومان نیز می رسد. نرخ قیمت ها در فاز ۸ پردیس نیز بین ۱.۳ الی ۲ میلیارد تومان است.

بیشتر دلالان و بنگاهی های ساکن پردیس، تلاش می کنند که واحدهای خود را اکازیون معرفی کنند و بیش از هر چیزی روی هوای تمیز و نزدیکی به تهران مانور می دهند. هیچ یک از دلالان به عدم وجود زیرساخت و روبنا اشاره نمی کنند. مشکلاتی که گریبان شهر پردیس و به خصوص برخی از فازهای تازه ساخت آن را گرفته است.

گرچه شلوغی شهر تهران در این شهر دیده نمی شود اما به وضوح می توان کمبود مدرسه، درمانگاه، پارک و دیگر مراکز تفریحی و خدماتی را مشاهده کرد. با این وجود به نظر می آید که رونق بازار شب عید مسکن در این شهر زودتر از تهران شروع شده است.

واحدهای خالی این شهر به هزاران فقره می رسد و واسطه هایی که برای پیدا کردن مشتری برای این واحدها، سر و دست می شکنند. بنابراین به نظر می آید که برخلاف تصور، آن چه که کاهش شدیدی پیدا کرده است، مشتریست. مشتری هایی که قادر به خرید این واحدهای خالی نیستند. برخی از این واحدها نیز سال هاست که نیمه کاره باقی مانده اند و خریدشان می تواند با ریسک های زیادی همراه باشد.

یکی از کارشناسان و بنگاه دارهای مسکن در این شهر می گوید که در طول ۱۰ روز اخیر، قیمت ها تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش پیدا کرده است. این فعال بازار مسکن می گوید که این افزایش قیمت ناشی از حباب مسکن است و توصیه می کند که فعلا صبور بوده و اقدام به خرید نشود. چرا که بازار پردیس از این نوسانات، زیاد به خود دیده است.

دیدگاه ها غیرفعال است