مهلت شش ماهه برای ساخت مسکن در خراسان رضوی

مهلت شش ماهه برای ساخت مسکن در خراسان رضوی

طرح نهضت ملی مسکن که از سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد، تا به امروز در برخی از نقاط کشور وارد مراحل اجرایی نشده است. در همین راستا، استاندار خراسان رضوی ضمن اخطار به کسانی که هنوز شروع به ساخت نکرده اند، گفت: باید هر چه سریع تر اقدام به ساخت کنید چرا که ۶ ماه بیشتر برای ساخت فرصت داده نشده است.

به گزارش پرشین سازه ، استاندار خراسان رضوی آقای یعقوبعلی نظری در طی مراسمی که برای واگذاری ۱۲۸۵ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن در تربت حیدریه برگزار می شد، خبر داد که ۶۱ هزار واحد مسکونی دیگر از این طرح نیز در استان، اجرایی شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در راستای تعیین تکلیف واحدهای آپارتمانی ساخته شده و واحدهایی که در حال ساخت می باشند و همچنین واگذاری زمین به افراد متقاضی ساخت مسکن، امروز در تربت حیدریه ۱۲۸۵ واحد تعیین تکلیف شده و قرعه کشی برای واگذاری آن ها انجام شد.

نظری در ادامه چنین گفت: لازم است تمام متقاضیانی که زمین مربوطه به آن ها اختصاص پیدا کرده است، هر چه سریع تر اقدام به ساخت و ساز کنند. همچنین افرادی که واحد مسکونی برایشان تخصیص پیدا کرده نیز در ساخت مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه اذعان نمود که در استان خراسان رضوی، وضیعت ساخت و ساز خیلی خوب پیش می رود و افزود: تا به این لحظه، حدود ۶۱ هزار واحد آغاز به ساخت کرده اند.

وی همچنین به تمام کسانی که هنوز مراحل اجرایی کار را آغاز نکرده اند هشدار داد که هرچه سریع تر اقدام نمایند. چرا که مهلت ساخت تنها ۶ ماه است.

استاندار استان خراسان رضوی گفت: در صورتی که متقاضیان در مدت ۶ ماهه، اقدام به ساخت نکنند، تفاهم نامه ی زمین باطل خواهد شد. امیدوار هستیم که تا پایان سال، بخش زیادی از سهمیه ی استان در ساخت مجتمع مسکونی آغاز به کار کنند.

وی در ادامه اشاره کرد که جهت تحقق طرح نهضت ملی مسکن به معنای واقعی کلمه، به تمامی شهرستان ها و روستاها سرکشی می کنند.

یعقوبعلی نظری بعد از ورود به شهر تربت حیدریه؛ ابتدا از پروژه ی فولادرخ این شهرستان بازدید کرد و در جریان آخرین پیشرفت های فیزیکی این پروژه قرار گرفت. بر اساس آمارهای موجود، پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود ۴۲ درصد بوده است.

از دیگر بخش های سفر کاری استاندار خراسان رضوی به تربت حیدریه، می توان به بازدید از سایت نهضت ملی مسکن، شرکت در آیین واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن و شرکت در جلسه ی جمع بندی مصوبات سفر اشاره کرد.

در فاز اول طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان تربت حیدریه، ۱۲۸۵ واحد مسکونی و در شهر رباط سنگ ۳۴ واحد میان متقاضیان این واحدهای مسکونی قرعه کشی شد و این واحدها، مالکین جدید خود را شناختند.

پیش از این نیز، سفر رئیس جمهور، هیئت دولت و استاندار خراسان رضوی به شهر تربت حیدریه( فرورودین و اردیبهشت سال جاری) در مجموع ۱۰۴ مصوبه با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال به این شهرستان اختصاص پیدا کرده بود که بیشتر این اعتبارات نیز به حوزه ی راه مربوط می شد.

در ادامه بیشترین اعتبارات مربوط به جهاد کشاورزی با ۱۰ مصوبه، نوسازی مدارس با ۴ مصوبه، مخابرات با ۷ مصوبه، منابع طبیعی با ۶ مصوبه، بنیاد مسکن با ۷ مصوبه، راهداری با ۹ مصوبه، آب منطقه ای با ۸ مصوبه، فرهنگ و ارشاد و فنی و حرفه ای نیز با ۱ مصوبه، بوده اند.

از مجموع کل مصوباتی که به این شهرستان در طول سفر ریاست جمهوری تعلق گرفته است، ۱۷ مصوبه به حوزه ی راهداری بین شهری و روستایی، تکمیل دانشگاه علوم پزشکی و طرح های هادی روستایی بنیاد مسکن اختصاص پیدا کرده است.

دیدگاه ها غیرفعال است