آغاز ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن

200 هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن، وارد فاز اجرایی شده اند

برای پیشروی طرح بزرگ نهضت ملی مسکن، تمام ارگان ها و سازمان های دولتی مرتبط با مسکن تلاش می کنند تا شاید وعده ی ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی دولت سیزدهم محقق شود. البته در این میان، وزیر جدید راه و شهرسازی اعلام کرده است که ساخت چنین ابرپروژه ای به معادل بودجه ی یک سال کشور نیاز دارد. اما در حال حاضر، خبر می رسد که ۱۰۰ هزار واحد مسکونی این طرح در شهرهایی که تحت مسئولیت بنیاد مسکن بوده اند، وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده اند.

به گزارش پرشین سازه ، حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن گزارش دهی در مورد وضعیت اجرای این طرح از ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز خبر داد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ضمن اشاره به اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت بیشتر از ۲۲۰ هزار واحد مسکونی این طرح به بنیاد مسکن تحویل داده شده است، چنین گفت: برخی از این زمین ها دارای کاربری زمین مسکونی شده اند. برخی دیگر نیز در حال بررسی برای تغییر کاربری می باشند.

لازم به ذکر است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعهد دارد که سالیانه تا ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را عملیاتی و اجرایی کند. در حال حاضر از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد و بیشتر در شهرهایی که جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر دارند، احداث می شود. ۲۰۰ هزار واحد دیگر نیز در روستاها و تحت عنوان طرح بهسازی و مقاوم سازی اجرایی خواهد شد. به طور کلی، در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها اجرایی و عملیاتی شده است.

در خصوص این موضوع و واحدهای مسکونی تحت تعهد بنیاد مسکن، رئیس این بنیاد نیز سخنانی ایراد کرده بود. آقای اکبر نیکزاد خاطرنشان ساخته بود: بر اساس برآورده هایی که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفته، در بخش روستایی حدود ۹۸ هزار واحد مسکونی و در بخش شهری نیز بیشتر از ۱۰۰ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن وارد فاز اجرایی شده است. همچنین بنیاد مسکن، مسئولیت نوسازی بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده ی تهران را بر عهده گرفته است که این واحدها نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن نوسازی می شوند.

طرح نهضت ملی مسکن در قالب پروژه های مختلفی مثل نوسازی، خودمالکی، خانه های ویلایی و واحدهای مسکونی آپارتمانی در حال اجراست. ارگان ها و سازمان های مختلف دولتی در توافق های متفاوت با وزارت راه و شهرسازی، متعهد به ساخت بخشی از این پروژه شده اند. در این میان سهم بنیاد مسکن در ساخت و ساز این طرح، سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی می باشد که تا اینجای کار ۲۰۰ هزار واحد وارد فاز اجرایی شده اند.

دیدگاه ها غیرفعال است