پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن

پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن از این هفته!

خبر پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، از ماه گذشته به گوش می رسید و این سوال را مطرح می کرد که چه موقع، اقدام به پرداخت آن می کنند. در جدیدترین خبرها، به نظر می آید که انتظارها به پایان رسیده است و خیلی زود وام مسکن روستایی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

به گزارش پرشین سازه ، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شب گذشته اعلام کرده است که متقاضیان می توانند از همین هفته، با مراجعه به بانک های دولتی پرداخت کننده ی تسهیلات مسکن روستایی، وام خود را دریافت کنند.

اکبر نیکزاد در ادامه گفته بود که پرداخت این تسهیلات به شکل سفته زنجیره سه نفره می باشد.

وی چنین بیان کرد: در حال حاضر حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار خانه ی مسکونی روستایی در کشور وجود دارد که از این میان، نصفشان بازسازی شده اند. ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد دیگر نیز واجد شرایط نوسازی می باشند که با اخذ پروانه مسکن خود می توانند اقدام به انجام این کار کنند.

اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه ی سخنان خود چنین گفته بود: بر اساس قانون جهش تولید مسکن باید در کشور، سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی نوسازی شود که در حال حاضر ۱۸۵ هزار واحد مسکونی در همه جای روستاهای کشور در حال ساخت می باشد. از این میان، ۱۰۰ هزار واحد به مرحله ی اجرای سقف نیز رسیده اند.

وی در ادامه به موضوع مسکن محرومان نیز پرداخت و گفت: در حال حاضر روند ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی محرومان آغاز شده است که با همکاری و توافق بنیاد مستضعفان اجرایی شده است. همچنین در توافق با کمیته امداد و بسیج سازندگی، ۴۰ هزار واحد دیگر نیز برای خانواده هایی ساخته می شود که دارای دو معلول باشند.

اکبر نیکزاد همچنین در خصوص ساخت مسکن شهری و مشارکت بنیاد مسکن در این موضوع بیاناتی داشت و تصریح کرد: در حال حاضر بنیاد مسکن مسئولیت ساخت بیش از ۱۰۲ هزار مسکن شهری در مناطق مختلف کشور را بر عهده دارد که تعدادی از این واحدهای مسکونی در هفته ی دولت بهره برداری شد.

در این میان موضوع طرح هادی روستایی نیز مطرح شد که پاسخ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به آن چنین بود: در حال حاضر بیشتر از ۴۰ هزار روستا داریم که جمعیت آن ها بالای ۲۰ خانوار است و تمامی این روستاها دارای طرح هادی مصوب هستند.

دیدگاه ها غیرفعال است