رشد قیمت پلاستوفوم همچنان ادامه دارد

پلاستوفوم همچنان گران است

یکی از اصلی ترین معضلاتی که در مورد ساخت مسکن وجود دارد، افزایش قیمت نهاده های ساختمانی است. در جدیدترین گزارش ها چنین به نظر می رسد که رشد قیمت پلاستوفوم همچنان ادامه دارد و هر بلوک از آن به حدود ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. از سوی دیگر، این مصالح ساختمانی کمیاب شده است و همین مسئله کارگاه های ساختمانی را به سمت تعطیلی پیش برده است.

به گزارش پرشین سازه ، اواخر مهر سال جاری، یکی اعضاء هیئت مدیره کانون سراسرس انبوه سازان خبر از افزایش قیمت یونولیت سقفی داد و گفت: اصلی ترین دلیل گران شدن این نهاده ی ساختمانی، عدم عرضه ی مناسب مواد اولیه توسط پتروشیمی هاست.

فرشید پورحاجت، عضو هیئت مدیره کانون انبوه سازان در ادامه ی سخنان خود چنین گفت: در طول یک هفته ی گذشته، قیمت پلاستوفوم یا همان یونولیت سقفی حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است. در هفته ی گذشته قیمت یک بلوک پلاستوفوم حدود ۱۵۰ هزار تومان بود که در حال حاضر با قیمت ۲۳۰ هزار تومان معامله می شود.

وی افزود: کارخانه های تولید پلاستوفوم می گویند که مواد اولیه ی مورد نیازشان از سوی پتروشیمی عرضه نمی شود و همین مسئله، پلاستوفوم را دچار گرانی کرده است.

وی تاکید کرد که این نهاده ی ساختمانی در بازار، مشتری ندارد و کسی پلاستوفوم را با قیمت ۲۳۰ هزار تومان خریداری نمی کند. پورحاحت در هفته های گذشته نیز اعلام کرده بود: با افزایش قیمت این نهاده ی ساختمانی، قیمت یک بلوک استاندارد پلاستوفوم به ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

این عضو هیئت مدیره کانون انبوه سازان گفت: عدم عرضه ی مواد اولیه به کارخانه های تولید پلاستوفوم باعث شده است که خیلی از آن ها تعطیل شوند. پتروشیمی ها، کارگاه های زیرپله ای نیستند که نتوان بر عملکرد آن ها نظارت کرد. درخواست اصلی ما این است که دولت به این موضوع وارد شده و از افزایش قیمت تمام شده ی مسکن جلوگیری به عمل آورد.

فرشید پورحاجت گفت: با افزایش قیمت پلاستوفوم، هزینه ی ساخت هر متر مربع واحد نهضت ملی مسکن ۲۷۰ هزار تومان بیشتر شده است.

کارگاه های ساختمان سازی در حال تعطیلی هستند!

پورحاجت اشاره کرد که خیلی از پتروشیمی ها می گویند که در حال تعمیرات هستند اما صحت و سقم این موضوع مشخص نیست. وی گفت: مدتی است که مواد اولیه ی تولید یونولیت سقفی به تولیدکنندگان تحویل نمی شوند یا این که قطره چکانی توزیع می گردند.

وی افزود: همین موضوع باعث شده است که کارگاه های ساختمان سازی در آستانه ی تعطیلی قرار بگیرند. برای حل این مشکل، با برخی از مسئولین استانی و کشوری صحبت کرده ایم. می گویند حل خواهد شد ولی زمان آن مشخص نیست. در حقیقت حل این مشکل هم کار سخت و پیچیده ای نیست.

آمارها و گزارش هایی که از سوی بازار ساخت و ساز مسکن به گوش می رسد، نشان می دهد که یونولیت سقفی روند افزایش قیمت خود را در پیش گرفته است و هر بلوک استاندارد آن با احتساب هزینه های حمل به حدود ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت پلاستوفوم در حالی رخ داده است که سازندگان هم از کمبود این مصالح شکایت دارند. خیلی از فعالین ساختمانی می گویند که همزمان با گران شدن یونولیت سقفی، عرضه آن در بازار مسکن نیز بسیار کمتر شده است و به همین دلیل پروژه های ساختمانی نیز متوقف شده اند.

دیدگاه ها غیرفعال است