۳۰ هزار واحد مسکونی در مشهد ساخته خواهد شد

30 هزار واحد مسکونی در مشهد ساخته خواهد شد

در حالی که وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در بسیاری از شهرهای کشور مشخص نیست، در جدیدترین اخبار، وزیر راه و شهرسازی از اجرایی شدن بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مشهد خبر داد و گفت که این عملیات ساخت این واحدها، حدود سه هفته ی دیگر آغاز می شود.

به گزارش پرشین سازه ، رستم قاسمی با سفر به مشهد و بازدید از زمین های آماده ی طرح ملی مسکن مشهد به خبرنگاران چنین گفت: زمین هایی که در شهر مشهد برای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص پیدا کرده است، مناسب هستند و به خدمات شهری نیز نزدیک می باشند. به زودی بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی، عملیات اجرایی خود را در این کلانشهر آغاز می کنند.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در ادامه چنین گفت: خراسان رضوی دارای ۹۰ شهر کوچک و بزرگ است که تا اینجای کار، مشکل تامین زمین لازم برای طرح نهضت ملی مسکن در بیش از ۷۰ شهر این استان رفع شده است. در این شهرستان ها، زمین لازم برای ساخت خانه های یک طبقه یا دو طبقه واگذار خواهد شد.

وی در ادامه چنین افزود: حدود ۲۴۰ هکتار زمین در قالب این طرح آماده شده اند که متعلق به آستان قدس می باشند و با وزارت راه و شهرسازی در حال تهاتر هستند. همچنین آماده سازی این اراضی نیز توسط امور اجرایی بنیاد مسکن صورت می گیرد. در نتیجه تا اینجای کار ساخت ۳۰ الی ۴۰ هزار واحد از طرح های نهضت ملی مسکن در شهر مشهد قطعی شده است.

وزیر راه و شهرسازی به همراه هیئتی از معاونان و اعضای کمیسیون عمران مجلس، با هدف بازدید از اراضی طرح نهضت ملی مسکن و نظارت میدانی به استان خراسان رضوی سفر کرده اند و همچنین بافت فرسوده ی کلانشهر مشهد را نیز بررسی کردند.

همچنین در طول این سفر، عباسی معاون مسکن و ساختمان، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، معاون حقوقی، امور مجلس و استان ها، دیگر معاونین وزیر و همچنین مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ی زیربناهایی حمل و نقل نیز حضور داشتند.

همچنین قرار است که چهارمین مرحله از قرعه کشی تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن به متقاضیان استان خراسان رضوی، روز سه شنبه و با حضور استاندار این استان برگزار شود. قرار است در طول این مراسم ۴ هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی، تعیین تکلیف شوند.

در ماه گذشته نیز قرعه کشی چهار هزار و ۳۰ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن صورت گرفت. این زمین ها در ۶ شهر خراسان رضوی قرار داشتند.

بر اساس برنامه های مدون شده، قرار است که در استان خراسان رضوی، وضعیت ساخت و ساز واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به این صورت باشد:

  • در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر، ۶۰ هزار واحد
  • در شهرهای بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر، ۶۰ هزار واحد
  • ۱۰۰ هزار واحد در مناطق روستایی و ۱۱۰ هزار واحد نیز در شهر مشهد ساخته خواهد شد.

دیدگاه ها غیرفعال است