بانک مسکن، همچنان در پرداخت وام مسکن پیشتاز است

بانک مسکن، همچنان در پرداخت وام مسکن پیشتاز است

در حالی که خیلی از بانک ها به وظیفه ی خود عمل نمی کنند و تسهیلات مسکن را به درستی پرداخت نمی نمایند، سرپرست بانک مسکن اعلام کرده است که عملکرد بانک مسکن در هفت ماهه ی اول سال جاری در پرداخت تسهیلات، برابر با کل پرداختی سال گذشته است.

به گزارش پرشین سازه ، سرپرست بانک مسکن ضمن اعلام وضعیت پرداخت تسهیلات در هفت ماه اول سال ۱۴۰۱، چنین گفته است: بانک مسکن همراه با برنامه های دولت در راستای خانه دار کردم اقشار مختلف جامعه و به ویژه قشر متوسط و پایین جامعه، تا این لحظه اقدام به پرداخت ۷۳۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن کرده است. این مبلغ برابر با کل مبلغی است که بانک مسکن در سال گذشته پرداخت کرده بود. قطعا تا انتهای امسال، مبلغ تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مسکن، با افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته مواجه خواهد بود.

علی عسکری ادامه داد: بیشتر تسهیلاتی که از سوی بانک مسکن پرداخت می شود، به ساخت واحدهای مسکونی تخصیص یافته است. به نحوی که تسهیلات ساخت مسکن در قیاس با سال گذشته حدود ۳۲۶ درصد افزایش داشته است. این مسئله نشان می دهد که بانک مسکن همراهی خوبی با دولت جهت ساخت خانه های مسکونی دارد.

بانک مسکن ساخت بیش از ۳۹۴ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی را تامین مالی می کند!

عسگری در ادامه ی سخنان خود چنین گفت: بانک مسکن از همان ابتدای طرح نهضت ملی مسکن همکاری خوبی با دولت داشته است و جهت تامین خانه برای اقشار کم درآمد و متوسط جامعه که هدف اصلی طرح نهضت ملی مسکن می باشند، ساخت بیش از ۳۹۴ واحد مسکونی را تامین مالی خواهد کرد. در واقع، قرارداد تسهیلاتی بیش از ۱۶۶ هزار واحد مسکونی منعقد شده است. ۲۰ هزار قرارداد دیگر نیز در راه انعقاد می باشد.

این آمار و گزارش ها نشان می دهد که بانک مسکن عملکرد خوبی در حوزه ی نهضت ملی مسکن داشته است و با تمام توان مشغول ارائه ی تسهیلات می باشد.

علی عسکری، سرپرست بانک مسکن در ادامه ی سخنان خود خاطرنشان ساخت: علاوه بر مبالغی که تا اینجا ذکر کردیم، بانک مسکن بیش از ۴۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه نیز پرداخت کرده است. این رقم نیز معادل میزان تسهیلات قرض الحسنه ای است که در کل سال گذشته، پرداخت شده است.

وی افزود: بیشتر این وام های قرض الحسنه مربوط به وام ازدواج، وام فرزندآوری و اشتغالزایی بوده است.

عسکری در نهایت چنین افزود: عملکرد بانک مسکن در پرداخت تسهیلات در ۷ ماه ابتدایی سال به خوبی نشان می دهد که این بانک با مردم همراه و همدل است. تلاش ما بر این است که این مسیر را با قدرت بیشتری نسبت به گذشته ادامه بدهیم و با دولت و مردم همکاری خوبی در این زمینه داشته باشیم.

در این میان برخلاف بانک مسکن، عملکرد دیگر بانک ها در این حوزه چندان جالب نبوده است و خیلی از آن ها، همچنان به تعدات خود در خصوص تسهیلات ۳۰ درصدی مسکن عمل نکرده اند.

دیدگاه ها غیرفعال است