کمبود یک میلیون واحد مسکونی در تهران

کمبود یک میلیون واحد مسکونی در تهران

گرچه مشکلات مردم در زمینه های اقتصادی بسیار سنگین و سخت است اما نظر مسئولین بر این است که در کشور، بن بست نداریم و به زودی تمامی مشکلات به دست مسئولین باز می شود. شهرداری تهران ضمن اعلام این مسئله افزود: در سال های اخیر بی توجهی های زیادی به موضوع مسکن در تهران شده است و به همین دلیل، حالا یک میلیون مسکن کم داریم.

به گزارش پرشین سازه ، شهرداری تهران در مراسم آغاز ساخت پنج هزار واحد مسکونی در شهر تهران گفت: افتخار دارم که امروز در کنار مرقد شریف حرم عبدالعظیم حسنی علیه السلام و امامزادگان همجوار ایشان هستیم و یکی از شنبه های خودمان را در خصوص توسعه خدمتگزاری قرارگاه جهادی مسکن سپری می کنیم.

علیرضا زاکانی ادامه داد: زمانی که در سال گذشته قرارگاه جهادی رقم خورد خیلی ها از ما سوال می کردند که چرا شهرداری وارد این حوزه می شود، جواب بنده این بود که یکی از اصلی ترین ویژگی های انقلاب این بود که “ما می توانیم” را در ابعاد مختلف به اثبات برسانیم. مسئله این جاست که اگر همه ی ما برای تحقق این شعار کنار هم نباشیم، شدنی نیست. یعنی من باید به ما تبدیل شود. به همین دلیل قرارگاه جهادی معطوف به توجه قطعی به مسکن بود.

وی ادامه داد: سال ها این مسئله مطرح بود که تهران بدون توجه به نیاز مردم اداره می شود. امروز حاصلش این است که حدود یک میلیون واحد مسکونی در تهران کم داریم. این مسئله خیلی سریع منجر به حاشیه نشینی و مشکل تهیه مسکن در حوزه خرید و استیجاری می شود. این مشکل با رویکرد انقلاب مخالف است چرا که انقلاب می گوید باید گره از زندگی مردم باز شود.

شهردار تهران اضافه کرد: افتخار می کنیم که امروز گام دیگری از خدمتگزاری را در کنار مسئولین ری پیش می بریم و در جهت تامین مسکن در مناطق ۲، ۱۶ و ۲۰ اقدام می کنیم. هیچ کدام از مسئولین نمی تواند پاسخ درستی به این سوال بدهد که چرا دو سوم درآمد فردی در خانواده باید صرف سرپناه و مسکن شود. پس از ده ها سال، امروز به نقطه ای رسیده ایم که برای حل مشکلات، مانع بزرگی به نام مسکن وجود دارد. در زمینه ی ازدواج، فرزندآوری، نرخ پایین جمعیت و…همیشه بحث مسکن مطرح است.

وی در خصوص همکاری با تولیت حضرت عبدالعظیم چنین عنوان کرد: افتخار می کنیم که در مدیریت شهری کنار دیگر مسئولین، با تفاهم نامه هایی که با مجموعه های مختلف انجام می دهیم، کارها را پیش ببریم. این منطقه به وجود یک طبقه اضافه نیاز دارد و این مسئله را به دولت جهادی و انقلابی نیز اطلاع دادیم و با همکاری میراث این امر نیز محقق و منجر به گره گشایی شد. به این ترتیب امیدوار هستیم که امروز به سه دهه اذیت و آزار مردم خاتمه بدهیم.

شهرداری تهران تاکید نمود: در کشور هیچگونه بن بستی نداریم. اگر انباشت مشکلات وجود دارد، به دست مسئولین گره ها نیز باز می شود.

دیدگاه ها غیرفعال است