سایبان پارکینگ برای چه کاربری هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

سایبان پارکینگ

چکیده : از سایبان حیاط می توان در فضا های مختلف ساختمان ها نظیر بالکن ها و تراس ها یا در کنار استخر ها نیز استفاده کرد. ممکن است سایبان برای فضا های دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد اما از پرکاربرد ترین نوع سایبان ها می توان به سایبان پارکینگ و سایبان ماشین اشاره داشت.

سایبان پارکینگ برای چه کاربری هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

سایبان پارکینگ بر حسب نیاز افراد در فضا های مختلف با ابعاد بسیار متفاوت، طراحی و تولید می گردد. به طور کلی یک سایبان می تواند کاربری های متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال:

  • ساخت و اجرای سایبان حیاط برای ایجاد فضای مسقف و آلاچیق تفریحی-شخصی
  • اجرای سایبان حیاط برای ایجاد پارکینگ مسقف
  • ساخت و اجرای سایبان برای ایجاد فضایی به دور از آسیب گرمای تابستان و سرمای زمستان برای نگه داری گل ها و گیاهان

علاوه بر موارد فوق از سایبان حیاط می توان در فضا های مختلف ساختمان ها نظیر بالکن ها و تراس ها یا در کنار استخر ها نیز استفاده کرد. ممکن است سایبان برای فضا های دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد اما از پرکاربرد ترین نوع سایبان ها می توان به سایبان حیاط، سایبان پارکینگ و سایبان ماشین اشاره داشت.

 

سایبان ماشین

 

یک سایبان حیاط عالی از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

  • شایان به ذکر است یک سایبان حیاط عالی و مقاوم می باید در برابر عوامل طبیعی و غیرطبیعی ماهیت و رنگ خود را از دست ندهد و سایه مطلوبی را ایجاد نماید. سایبان حیاط می بایست در برابر باد مقاوم باشد بنابراین در هنگام طراحی آن باید به میزان بار وارده از سوی باد نیز توجه داشت.
  • سایبان حیاط می بایست در برابر عوامل طبیعی چون زلزله نیز مستحکم باشد و سازه آن به اصطلاح خراب نشود.
  • در طراحی سایبان حیاط به بارهای ثقلی نیز می بایست توجه شود و در ساخت این محصول از متریال مرغوب و درجه یک استفاده شود تا سایبان با طول عمر کافی تولید گردد.
  • داشتن یک سایه خنک و مطلوب نیز برای ساخت سایبان امری اهمیت است. در صورتی که سایبان، سایه مطلوبی را ایجاد ننماید به ماشین یا دیگر اشیاء آسیب جدی وارد می شود.
  • و در آخر می بایست اشاره داشت یک سایبان حیاط عالی باید مقرون به صرفه باشد. قیمت بالای سایبان ماشین نشان کیفیت زیاد آن نیست.

آیا پوشش فلزی برای ساخت سایبان حیاط گزینه مناسبی محسوب می ‌شود؟

یکی از پرکاربرد ترین سوالات در هنگام خرید سایبان به ویژه سایبان حیاط نوع پوشش آن است. باید اشاره داشت که پوشش مهم ترین بخش تشکیل دهنده یک سایبان ماشین می باشد. این بخش از سایبان در برابر ورود هرگونه آسیب جلوگیری لازم را به عمل می ‌آورد بنابراین در انتخاب آن باید دقت و آگاهی لازم را کسب کرد. یکی از انواع پوشش ها برای ساخت سایبان ماشین پوشش فلزی می باشد. پوشش فلزی کمک می کند تا افراد بتوانند کارایی فضای خود را افزایش دهند. این پوشش ها در مدل ها، طرح ها و اندازه های مختلف قابل استفاده هستند و مقاومت بسیار بالایی دارند. در نتیجه در برابر عوامل مختلف دچار آسیب نمی شوند.

بهتر است اشاره داشته باشیم به دلیل سطح فلزی سایبان ها با پوشش فلزی همواره در فضا شاهد ایجاد سر و صدای زیادی خواهیم بود زیرا با بارش ها، آلودگی صوتی ایجاد می نماید و ممکن است مزاحمت های زیادی را برای همسایه ها ایجاد نمایند. به دلیل رسانا بودن فلز ها نیز گرما به بخش زیرین سایبان با سرعت بالایی منتقل می ‌شود بنابراین در ساخت سایبان ماشین توصیه می شود، پوشش های فلزی استفاده نشود اما در ساخت سازه سایبان ها بهتر است از انواع فلزات استفاده نمایید تا در برابر عوامل مختلف سایبان ایستایی خود را از دست ندهد و دچار خوردگی و زنگ‌ زدگی نیست نگردد.

 

سایبان حیاط

 

بهترین پوشش برای ساخت سایبان ماشین چیست؟

ورق های یو پی وی سی را که با نام پلی یوپان می شناسیم. از محبوب ترین و با کیفیت ترین پوشش ها برای ساخت انواع سایبان ها محسوب می شوند و دارای ظاهر بسیار زیبا و مدرن هستند در نتیجه گزینه مناسبی برای ساخت سایبان حیاط و سایبان ماشین به شمار می ‌روند که امروزه مورد توجه افراد قرار گرفته اند. در فضا های مختلف و با آب و هوای متفاوت می توان از ورق های یو پی وی سی برای ساخت سایبان پارکینگ استفاده کرد بدون آن که نگران تغییر رنگ و تغییر شکل این محصول بود. ورق های یو پی وی سی در برابر تابش شدید نور خورشید نیز مقاومت بسیار بالایی دارند.

این ورق ها انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و در برابر عوامل مختلف مقاومت و دوام خود را از دست نمی ‌دهند. بارش باران های اسیدی یا بارش برف سنگین و تگرگ سبب آسیب‌ رسانی به این پوشش ها نمی گردد. افراد به دلیل قیمت مناسب این محصول و دوام و مقاومت بالای آن همواره برای ایجاد سایبان پارکینگ از پوشش های یو پی وی سی استفاده می کنند. برای آن که یک سایبان در برابر عوامل مختلف ایستایی و دوام خود را از دست ندهد، می ‌بایست در طراحی این محصول به سه جزء آن توجه ویژه ‌ای کرد. این سه جز عبارتند از:

  • فونداسیون سایبان
  • اسکلت سایبان
  • پوشش مناسب سایبان

فوندانسیون سایبان پارکینگ بسیار مهم است و طراحی ویژه خود را دارد. فونداسیون ها سبب می شود تا بار وارد به ستون ها و در نتیجه به راحتی به زمین منتقل گردد و برای سازه سایبان ماشین مشکل خاصی به وجود نیاید. این موضوع در هنگام وقوع عوامل طبیعی مانند زلزله نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر سازه سایبان ماشین دارای پی و فونداسیون مناسبی باشد نیرو را به درستی به زمین منتقل شده و خرابی ایجاد شده در محل ساز به حداقل ممکن می رسد.

در آیین نامه های مهندسی نیز به این موضوع حائز اهمیت اشاراتی شده است بنابراین طراحان سازه سایبان ماشین موظف اند تمامی جزئیات را مطابق با ایمنی و مقررات رعایت نماید. اسکلت سازه سایبان نیز شامل تیر ها و ستون ‌ها می باشد که از طریق جوشکاری یا پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌گردد.

برای ساخت سایبان پارکینگ هیچ محدودیتی وجود ندارد!

سایبان پارکینگ امروزی محدودیتی از لحاظ محیط و منطقه و ابعاد و اندازه فضا ندارد زیرا این محصول در طرح ها و مدل های مختلفی به بازار عرضه می گردد. در هر نقطه از ایران، در آب و هوای گرم و خشک یا آب و هوای سرد و یا مرطوب می توان از انواع سایبان ماشین استفاده کرد. بهتر است توجه داشته باشید که این محصول از سازه و پوشش با کیفیت تهیه و تولید شده باشد. بهتر است ساخت سایبان پارکینگ را به افراد متخصص و خبره بسپارید تا این محصول به شکل کاملاً حرفه ای و بدون نقص اجرا گردد. کارشناسان و مهندسان با فکری هوشمندانه در طراحی و ساخت سایبان ماشین، آن را تولید می کنند تا این محصول را به بهترین شکل ممکن به شما ارائه دهند.

شرکت سایه سازان کوروش

مجموعه بزرگ سایه سازان کوروش، تولید کننده انواع سایبان به ویژه سایبان ماشین و سایبان حیاط در شهرهای مختلف کشور می باشد که با استفاده از متریال های مرغوب و درجه یک نظیر ورق های یو پی وی سی اقدام به تولید این محصولات با کیفیت کرده است. پوشش هایی که در برابر عوامل مختلف زیبایی و دوام خود را از دست نمی ‌دهند. سایبان حیاط تولید شده در این مجموعه با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار مشتریان در مدت زمان بسیار کم قرار می‌ گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره زیر با همکاران ما در این مجموعه در تماس باشید.

تلفن تماس: ۰۹۱۲۳۷۹۳۱۲۰

دیدگاه ها غیرفعال است