پایان مسکن مهر در مهستان تا مهر ماه

پایان مسکن مهر در مهستان تا مهر ماه

پایان مسکن مهر در مهستان تا مهر ماه؛ 1750 واحد دیگر به بهره‌برداری می‌رسد


بر اساس گفته های سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان، قرار است تا مهرماه سال جاری، آخرین مرحله از افتتاح واحدهای مسکن مهر این شهر جدید انجام شود و ۱۷۵۰ واحد دیگر نیز به بهره برداری برسد.

به گزارش پرشین سازه ، ذبیح الله زارع اعلام کرد که کل واحدهای باقی مانده مسکن مهر مهستان، هشت هزار و ۹۳۰ واحد بوده اند که دولت سیزدهم در پنج مرحله، آن ها را افتتاح کرد و آخرین مرحله نیز در مهر ماه امسال انجام خواهد گرفت.

شهر جدید مهستان که پیش از این به نام شهر جدید هشتگرد شناخته می شد، بلاخره با تصویب هیئت وزیران به نام جدید خود تغییر پیدا کرد و حالا رسماً نام مهستان را یدک می کشد. به گفته سرپرست شرکت عمران این شهر، این یکی از اصلی ترین دغدغه های ساکنان مهستان بوده است که مرتفع شود.
زارع در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد که شرکت عمران از محل بودجه عمومی دولت پولی دریافت نمی کند و باید از طریق مولدسازی و خدمات زیربنایی و…به درآمدزایی برسد. در طی دولت سیزدهم، اعتبار کلی شرکت از ۵۰۰ میلیارد به ۱ همت رسید و امیدواری بر این است که در سال چهارم مدیریت دور جدید شرکت عمران، این اعتبار به ۱۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

مهستان یکی از شهرهای جدیدی بود که هنوز هم بخش زیادی از واحدهای مسکن مهر در آن، نیمه تمام مانده بوده اند که با آغاز دولت سیزدهم و رویکرد جهادی رئیسی، بیشتر واحدهای نیمه کاره مسکن مهر مهستان به اتمام رسید و نزدیک به ۸ هزار و ۹۳۰ واحد افتتاح شد. امیدواری بر این است که تا پایان مهرماه امسال، پرونده مسکن مهر شهر جدید مهستان بسته شود.
ذبیح الله زارع در بخش دیگری از صحبت های خود به دغدغه های کنونی ساکنان این شهر جدید اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که بسیاری از واحدهای این شهر به شکل زودهنگام و خارج از پروتکل های فنی افتتاح شده و به دست متقاضیان رسیده که همین موضوع، مشکلات زیادی برای ساکنان ایجاد کرده است.

مثلا یکی از مشکلات بزرگ برخی از ساختمان های مسکن مهر مهستان، این است که مجهز به آسانسور نیستند. با تدابیر دولت سیزدهم و صندوق ملی مسکن، خوشبختانه آسانسورها تامین شده و هم اکنون در حال نصب هستند.
وی دوباره تاکید کرد که دولت سیزدهم با شعار ساخت مسکن به میدان آمده و تعهد شرکت عمران شهر مهستان نیز ساخت ۳۴ هزار واحد بوده که باید زمین موردنیاز آن ها به شکل رایگان تامین شود و شرکت عمران نیز برای آماده سازی این زمین ها وارد میدان شود.
زارع در ادامه چنین توضیح داد:

یک چهارم وسعت شهر، تامین زمین انجام شده است. نزدیک به هزار هکتار از زمین هایی که مستعد الحاق بودند، شناسایی شده و بخشی از آن ها الحاق شده اند. بخشی دیگر نیز در حال طی کردن فرآیند شورای برنامه ریزی استان یا شورای عالی شهرسازی و معماری هستند تا آن ها نیز به زودی الحاق شوند.

وی تاکید کرد که تمام اراضی موردنیاز برای ساخت ۳۴ هزار واحد مسکونی تامین شده و ۱۰ هزار و ۲۱۱ واحد نیز به دست پیمانکار، در حال ساخت می باشد. همچنین فراخوان ۵ هزار واحد دیگر نیز انجام شده و مقدمات قرارداد با پیمانکاران نیز در دست انجام است.
یکی دیگر از طرح هایی که در شهر جدید مهستان دنبال می شود، طرح جوانی جمعیت است. سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان می گوید که تا به امروز، ۳۰۰ خانوار مشمول این قانون شناسایی شده و روند تامین زمین برای آن ها صورت گرفته است. واگذاری زمین رایگان به این متقاضیان نیز در دست انجام است.

یکی از بزرگ ترین تفاوت های نهضت ملی مسکن با مسکن مهر در این است که علاوه بر ساخت مسکن، پروژه های روبنایی مثل مدرسه، درمانگاه، مسجد و فضای سبز نیز پیگیری می شود. در این امر، دستگاه هایی که توانمندی لازم را دارند، همکاری خواهند کرد.
بخش دیگری از اقدامات شرکت عمران مهستان به حوزه املاک و حقوقی برمی گردد که بر اساس گفته های سرپرست این شرکت، در طی این سه سال اقداماتی از جمله استرداد اراضی، رفع معارض، خلق ید و فسق قطعات موجود در شهر انجام شده است.
نزدیک به ۶۰ هکتار زمین که بیشترشان قطعات بزرگ بوده اند، به بیت المال بازگردانده شده اند. ارزش تقریبی این زمین ها، ۱۱ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.
همچنین بخش زیادی از پروژه های این شهر با همکاری و سرمایه گذاری بخش های دیگر در حال انجام است. نزدیک به هزار میلیارد تومان قرارداد ساخت فضای تجاری، فضای سبز، آموزشی و ورزشی منعقد شده است. در طی سه سال گذشته، بخش هایی از پروژه های روبنایی افتتاح شده اند و در طی دو ماه آینده، دولت از دو پروژه تجاری و یک بوستان شهری رونمایی خواهد کرد.
ذبیح الله زارع در طی گزارش خود، به افتتاح پروژه های مختلف از جمله ساخت سه مجموعه ورزشی، بوستان شهری، ایجاد کلانتری، روشنایی معابر، تکمیل و افتتاح ایستگاه متروی شهید فخری زاده و…اشاره کرد.

دیدگاه ها غیرفعال است