تامین زمین در شهر جدید مهستان

تامین زمین در شهر جدید مهستان

قرار بود که بخش زیادی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید مهستان ساخته شود. حالا مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در طی بازدیدی که از این شهر داشت، اعلام کرد که باید تکلیف تامین زمین در این شهر برای متقاضیان طرح مزبور روشن شود.

به گزارش پرشین سازه ، علیرضا جعفری خاطرنشان ساخت که تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر در این شهر، متقاضی ندارند و تحویل داده نشده اند که باید تکلیف آن ها نیز روشن شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه روح الله اکبری، دستیار ویژه راه و شهرسازی، ضمن بازدیدی که از این شهر جدید داشتند، تاکید کردند که اراضی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن باید جانمایی شده و هرچه سریع تر این روند، پیگیری شود تا اجرای طرح مزبور، سرعت بیشتری پیدا کند.

یکی از اراضی الحاق شده در شهر جدید مهستان، اراضی فخر ایران است که متعلق به وزارت دفاع می باشد. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خاطرنشان ساخت که اگر ظرف ۳ هفته ی آینده، وضعیت مالکیت این اراضی مشخص نشود، پروژه ی الحاق این زمین ها، لغو می شود.

وی تاکید کرد که مسئولین و مدیران شرکت عمران شهر مهستان باید به دنبال زمین هایی باشند که به سادگی حاصل شوند و دردسر خاصی نداشته باشند. به این ترتیب، تکلیف طرح نهضت ملی مسکن نیز زودتر روشن می شود.

علیرضا جعفری در ادامه اذعان داشت که شهر مهستان یکی از نقاط اصلی تمرکز طرح نهضت ملی مسکن است و افزود:

مدیران شرکت عمران شهر مهستان باید هر چه سریع تر، زمین های شناسایی شده را با مستندات کامل به شورای برنامه ریزی استان و شورای عالی ارسال کنند تا تعیین تکلیف شوند. هدف این است که تعهد شهر مهستان برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن به سرعت محقق شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تاکید کرد که برای ساخت این واحدها باید از پیمانکاران خوش سابقه و متعهد استفاده شود. از آن جایی که پروسه ی اعتبار سنجی پیمانکاران توسط بانک های عامل طول می کشد، توصیه این است که پیش از تعیین تکلیف اراضی مزبور، پیمانکارانی که تمایل به ساخت و ساز دارند، روند بانکی خود را آغاز کنند تا پروژه های مسکونی، معطل چیزی نشود و سرعت کار بالا برود.

جعفری همچنین توجه ویژه ای به زیرساخت و روبنا داشت و اذعان کرد که کیفیت زندگی مردم در این شهر باید بالا برود. تمام مردم انتظار دارند که خدمات خوبی در شهر خود دریافت کنند. هرچقدر زیرساخت های موجود در این شهرها بیشتر باشد، امر خدمات رسانی هم بهتر خواهد بود.

وی از سرمایه گذاران درخواست کرد که پروژه های مشارکتی را راه اندازی کنند.

در این مسیر، مدیرکل منابع طبیعی استان البرز می تواند با الحاق زمین های شناسایی شده، همکاری لازم را با مسئولین شرکت عمران شهر مهستان داشته باشد و به این ترتیب مشکل نهضت ملی مسکن نیز برطرف شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت که اولویت با شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید است و باید تکلیف بسیاری از واحدهای مسکن مهر که تحویل داده نشده اند، روشن گردد.

وی تاکید کرد که باید صدور پروانه های ساختمانی برای پروژه های شهر جدید مهستان، سرعت بیشتری بگیرد و انتظار می رود که شهرداری این شهر، همکاری بیشتری در این حوزه داشته باشد تا دیگر شاهد موانع در اجرای پروژه های عمرانی نباشیم.

بازدید معاون وزیر راه و دستیار ویژه ی ایشان از شهر جدید مهستان با شنیدن گلایه ها و مشکلات پیمانکاران نیز همراه بود. جعفری بررسی و پیگیری مشکلات این پیمانکاران که بیشتر مربوط به قراردادهای بانکی است را در دستور کار قرار داد.

وی اعلام نمود که در جلساتی که با هیئت مدیره شرکت ماد تخصصی داشته اند، مقرر شده که موضوع الحاقیه قراردادهای مربوط به پیمانکاران و ضریب فعالیت آن ها مشخص شود. امید بر این است که با این اقدامات، پروژه هایی که متوقف شده اند، ادامه پیدا کنند.

این مقام مسئول همچنین از مدیران استانی درخواست کرد که در موضوع تعیین تکلیف اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی، همکاری بیشتری از خود نشان بدهند.

در طی این بازدید، امیر قادری به عنوان جدیدترین عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید مهستان معرفی شد.

روح الله اکبری، دستیار ویژه ی وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه حضور داشت و به بررسی مشکلات مختلف طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید مهستان پرداخت.

با توجه به شرایط کنونی، به نظر می آید که اصلی ترین معضل این شهر، تامین زمین برای اجرای طرح های مسکن سازی است.

دیدگاه ها غیرفعال است