مشارکت بانک مسکن در ساخت شهر ساحلی خلیج فارس

مشارکت بانک مسکن در ساخت شهر ساحلی خلیج فارس

بانک مسکن عملکرد خود در بخش مسکن سازی را گسترش داده و حالا گفته می شود که در ساخت شهر ساحلی خلیج فارس نیز مشارکت خواهد داشت.

به گزارش پرشین سازه ، مدیرعامل این بانک اعلام کرد که بانک مسکن در حال تمدن سازی است چرا که تمدن ها از ساخت شهرها آغاز می شوند.

عباسی حسینی در ضمن سفری که به استان هرمزگان داشت، از میز خدمت و ارتباطات مردمی اداره کل اقتصاد دارایی و اداره کل راه و شهرسازی بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل مردم و مراجعه کنندگان قرار گرفت.
یکی از دیدارهایی که این مقام مسئول در حین سفر خود به استان هرمزگان داشت، با معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت اقتصاد و امور دارایی بود. عباس حسینی و رضا خواجه نایینی در خصوص ماموریت های بانک مسکن به گفتگو پرداختند و به تبادل نظر در مورد زمین های همکاری و تعامل با هم مشغول شدند.

بخش دیگری از سفر مدیرعامل بانک مسکن به بازدید از شعب بانک و دیدار مستقیم با مشتریان صرف شد.
دو تن از اعضای هیئت مدیره بانک مسکن نیز در حین بازدید، با مدیرعامل بانک مسکن همراه بودند. از شعبه های نخل و گلشهر بندرعباس بازدیدهایی صورت گرفته و از کارکنان و مشتریان در خصوص اقدامات بانک مسکن سوالاتی پرسیده شد.
حسینی به مشتریان تاکید کرد که تمام تلاش این بانک، این است که بهترین خدمات بانکی را به مشتریان خود ارائه کند.

وی همچنین از مدیران شعب درخواست کرد که برای جذب منابع تلاش بیشتری کنند و رضایت مشتریان را به طور کامل به دست آورند. همچنین در بخش تسهیلات مسکن نیز فعالیت بیشتری از خود نشان دهند.
این مقام مسئول تاکید کرد که فضای بانک باید به نحوی باشد که مشتریان در کمال آرامش خدمات خود را دریافت کنند.
در میان تمام بانک های کشور، بانک مسکن عملکرد بهتری در ارائه تسهیلات مسکن داشته است. متاسفانه بخش زیادی از بانک های کشور، به تعهدات خود در خصوص قانون جهش تولید مسکن عمل نکرده اند و همین موضوع، مشکل ساز شده و منجر به تاخیر در اجرای طرح های مسکن سازی شده است.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه سفر خود، نشستی صمیمانه با روسای شعب بانک مسکن در استان هرمزگان داشت.
در طی این نشست، عباس حسینی تاکید کرد که باید از پتانسیل های بی نظیر استان هرمزگان برای ارتقاء بانک استفاده کرد.
وی در ادامه به قدمت بانک مسکن اشاره کرد و تاکید داشت که این امانت ارزشمند باید به نسل های بعد منتقل شود. گرچه اقدامات خیلی خوبی در بانک مسکن صورت گرفته و این بانک توانسته افتخارات زیادی کسب کند، اما هنوز جایگاه اصلی و واقعی خود را به دست نیاورده است.

دو تا از پروژه های بزرگی که بانک مسکن در آنها مشارکت جدی داشته، پروژه های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن بوده اند که گرچه هنوز به پایان نرسیده اند اما اقدامات خوبی برای آنها از سوی بانک مسکن صورت گرفته است.
حسینی از تمام مدیران شعب درخواست که در راستای ارتقاء همه جانبه ی بانک مسکن و این پروژه ها تلاش کنند.
وی اعلام کرد:

بخش مسکن پیشران اقتصاد کشور است. در صورتی که این بخش فعال شود، می تواند رشد و پویایی دیگر حوزه های اقتصادی را نیز به همراه داشته باشد و نرخ تورم را کاهش دهد.

باید از صنایع بزرگ هرمزگان استفاده شود!

در استان هرمزگان ظرفیت های بزرگی مثل پالایشگاه ها، بنادر، مناطق آزاد اقتصادی و نقاط بکر گردشگری وجود دارد. در صورتی که از این پتانسیل ها به درستی استفاده شود، می توان منابع استان را توسعه داد.
بانک مسکن می تواند با برنامه ریزی راهبردی و استراتژیک و با هدف حرکت کشور در مسیر توسعه، اقدام کند و پتانسیل های این استان را به اجرا درآورد.
یکی از مناطق ویژه اقتصادی در استان هرمزگان، منطقه ویژه اقتصادی فولاد است که به عنوان قطب فولاد کشور شناخته می شود. در صورتی که منابع کافی جذب شود، می توان از ظرفیت هایی که در وزارتخانه های اقتصاد و دارایی و راه و شهرسازی وجود دارد، استفاده کنیم.

عباس حسینی در انتهای سخنان خود تاکید کرد که بانک مسکن در مسیر تمدن سازی است. عملیات اجرایی فاز اول پروژه ۱۸ هزار هکتاری شهر جدید خلیج فارس در شرق شهر ساحلی بندرعباس آغاز شده است. بانک مسکن به عنوان یکی از اصلی ترین سرمایه گذاران این طرح شناخته می شود.
این مقام مسئول اعلام کرد که حضور بانک مسکن در این طرح به این معناست که این بانک، صرفاً به عنوان یک شرکت مجری ساخت و ساز در طرح مزبور حضور ندارد. بلکه نقش توسعه گر را نیز ایفاء می کند.

دیدگاه ها غیرفعال است