نمای ساختمان ساده و شیک ۲۰۲۴

انواع نمای ساختمان ساده و شیک برای ساختمان های بزرگ و دوطبقه که بیشتر نمای شیشه ای دارند

جلوه بصری نمای ساختمان از جمله موارد حائز اهمیت در طراحی کلی سازه می باشد. نمای ساختمان به نواحی خارجی و ظاهری ساختمان گفته می شود که دارای مدل های مختلفی می باشد. هرچه نمای ساختمان ساده تر باشد، جلوه بیشتری داشته و شیک تر به نظر می رسد. این مسئله بسیار مهم است که نمای ساختمان در نگاه اول توجه هر فردی را به خود جذب نماید. علاوه بر زیبایی ظاهری، عوامل متعددی در نظر خریداران ایرانی اهمیت بالایی دارد از جمله:

  • نورگیر بودن ساختمان
  • مقاومت در برابر بارش باران و وزش باد

در ادامه بطور کامل به تمامی موارد منتهی به بهترین نمای ساختمان مدرن می پردازیم، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نمای ساختمان ساده و شیک

 

نمای ساختمان خانه ساده و شیک چیست؟

نمای ساختمان خانه ساده و شیک اغلب به نماهایی گفته می شود که درعین سادگی از جذابیت خاصی برخوردار بوده و استاندار لازم را داشته باشد تا از خطرات ناشی از عوامل طبیعی در امان بماند و در عین حال یک نمای ساختمان زیبا و مهندسی شده باشد تا هم بتواند جلوه ساده و شیکی به ساختمان دهد و همچنان رضایت خریداران را به خوبی جلب نماید.

انواع نمای ساختمان ساده

انواع نمای ساختمان ساده از جمله نماهای محبوبیست که به دلیل مزایای خاص از جمله هزینه کمتر و زیبایی ساده و شیک در پروژه های طراحان و معماران قابل مشاهده است، از جمله نماهای ساده ای که می توان به آن اشاره کرد، نمای شیشه ای ساده است که ویژگی ها و پارامترهای نمای ساختمان ساده را به بهترین شکل برای یک ساختمان به ارمغان می آورد. سادگی و در عین حال زیبایی و صرفه جویی در هزینه ها مواردیست که باعث محبوبیت این نوع نماها شده اند. در خصوص این مدل ساختمان ها به تماشا و بررسی چندین عکس نمای ساختمان ساده می توان اشاره کرد که به شرح ذیل است:

نمای رومی ساده و شیک

نمای رومی ساده و شیک که الهام گرفته شده از سبک معماری روم و یونان است از جمله نماهایی می باشد که از تقارن، زیبایی و محبوبیت بالا برخوردار است. تقارن و جزئیات زیبای رومی یکی از اصل های کاربردی در نمای رومی به حساب می آید. این مدل از نماها، اصالت و زیبایی خاصی را به بیننده القا می کنند که بسیار مجذوب کننده است؛ اما باید به این موارد دقت کنید که نماهای رومی و کلاسیک باید مطابق با بافت یک منطقه باشد و نیاز به مجوز های مربوطه دارد زیرا در غیر این صورت می تواند جلوه زیبا و مجذوب کننده خود را از دست دهد اما این مورد در خصوص نمای ساختمان ساده و شیک ویلایی در مناطق مخصوص و کم جمعیت تر، ساده تر خواهد بود. اگر قصد ایجاد تغییر و تحولاتی در نمای ساختمانتان دارید نمای رومی می تواند بهترین گزینه انتخابی شما باشد. همچنین اگر به نماهای تجملاتی علاقه دارید این مورد گزینه مناسبی است.

زیباترین نمای ساختمان

در میان انواع نماها زیباترین نمای ساختمان کدام است؟ با پیشرفت صنعت معماری و ساختمان سازی انواع و مدل های مختلفی از نمای ساختمان شیک و مدرن بجای نماهای قدیمی محبوب شده است و هم اکنون سبک، مصالح سنگی و غیرسنگی متعددی وجود دارد که با توجه به سلیقه کارفرما انتخاب می شود. با این تفاسیر جواب این سوال اندکی دشوار است زیرا برگزیدن یک مورد به عنوان بهترین نمای ساختمان به ملاک های متفاوتی بستگی دارد از جمله هزینه های نما که نمی توان آن را نادید گرفت و می بایست از قیمت مطلوبی برخوردار باشد، سلیقه کارفرما که چه نوع سنگ یا حتی متریال شیشه ای انتخاب می کند. سایر ویژگی های زیباترین نمای ساختمان عبارتند از:

  • جزئیات بکار رفته در نما
  • کیفیت و مقاومت متریال
  • نور پردازی مطلوب و استاندارد
  • سازگاری نما با سازه ساختمان
  • مطابق و هماهنگ بودن به بافت منطقه برای زیبایی بیشتر

 

زیبا ترین نمای ساختمان

 

نمای ساختمان ساده و ارزان

نمای ساختمان ساده و ارزان موردی است که در بازار فعلی میان کارفرمایان از محبوبیت خوبی برخوردار است زیرا که نماهای سنگی از قیمت بالایی برخوردارند و برای صرفه جویی در این خصوص باید به سراغ سایر مصالحی که قیمت مناسبی دارند و هم ساده و شیک هستند برویم از جمله سنگ های مصنوعی که از کیفیت خوبی نیز برخوردارند. بودجه تعیین شده برای مصالح جزو مهم ترین فاکتور های یک نمای ساختمان ساده و شیک به شمار می رود و مواردی همچون بافت منطقه، سلیقه کارفرما، مصالح بومی در دسترس جزو فاکتور هایی است که در بودجه و نمای ساختمان شما تاثیر گذار است.

تاثیر شیشه بر نمای ساختمان

تاثیر شیشه بر نمای ساختمان از جمله موارد خاصی است که می تواند به زیبایی فوق العاده کمک شایانی کند همچنین کاربرد های فوق العاده ای دارد از جمله نرده شیشه ای دو طبقه که هم زیبایی متفاوتی دارد و هم کاربرد. درکل تلفیق و کاربرد شیشه در ساختمان به جذاب تر شدن نمای ساختمان می افزاید از جمله سایر تاثیرات شیشه بر نمای ساختمان می توان اشاره کرد به مواردی همچون:

  • نمای ساختمان ساده و شیک و خاص
  • نورگیر عالی که موجب ورود نور طبیعی به داخل می شود.
  • استفاده از شیشه در نمای ساختمان موجب فضای دید بیشتری از داخل می شود.
  • شیشه نسبت به متریال های دیگر در زمان کوتاه تری نصب می شود.
  • استحکام بالا و مقاوم در برابر آسیب

البته باید به این مورد توجه کنید که نوع شیشه انتخابی بسیار مهم می باشد. برخی از آن ها شامل این مشخصات نیستند و برخی حتی ویژگی های بیشتری نیز دارد پس به این مورد نیز بسیار دقت کنید.

تاثیر شیشه بر نمای ساختمان

عوامل موثر در نمای ساختمان ساده و شیک کدامند؟

عوامل موثر در نمای ساختمان ساده و شیک شامل موارد متعددی می شود. اگر بخواهیم در خصوص استانداردهای دیگر یک نمای مناسب ذکر کنیم، این موارد به شرح ذیل است:

  • نوع کاربری
    نوع کاربری ساختمان که مسکونی باشد یا اداری و تجاری در نمای ساختمان بسیار موثر است و هرکدام طبق اصول خاصی طراحی می شوند به عنوان ممثال برای نمای ساختمان اداری دو طبقه یا یک طبقه باید بطوری باشد که مرز حریم خصوصی ساختمان و فضای بیرون آن رعایت شود و علاوه بر آن می بایست از مقاومت و پارامترهای خاص دیگری نیز برخوردار باشد. در نتیجه نوع کاربری نمای ساختمان از موارد مهمی است که در قدم اول معماری و طراحی لحاظ می شود.
  • میزان بودجه
    از موارد بدیهی دیگر می توان به موارد همچون میزان بودجه ی اختصاص یافته به نمای ساختمان ساده و شیک اشاره کرد که از جمله موارد مهم دیگریست که تاثیر بسزایی در فرایند شکل گرفتن یک نمای ساختمان و یا بازسازی دارد.
  • مهندسی ساختمان
  • تعداد طبقات
  • ارتفاع ساختمان
  • سازگار بودن سازه
  • میزان بار قابل تحمل سازه
    لازم به ذکر است که در ساختمان هایی با ارتفاع بالا از نماهای سنگین استفاده نمی شود و در جهت استاندارد و پارامتر های دیگر نماهای سبک تر بکار می برند که رادان گلس در این زمینه به صورت حرفه ای کار می کند.
  • سلیقه و مهارت در طراحی
    جذابیت ظاهری نمای ساختمان ساده و شیک از جمله موارد مهم دیگریست که می بایست به خوبی رعایت گردد زیرا برای مرحله پیاده سازی بسیار مهم است که علاوه بر زیبایی، پارامتر های استاندارسازی نیز رعایت شود و همچنین در اخر خریداران و ساکنین ساختمان هستند که باید مجذوب ساختمان شوند.

دیدگاه ها غیرفعال است