ماجرای گم شدن پرونده باغ ۳ هزار متری

ماجرای گم شدن پرونده باغ 3 هزار متری

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، توضیحات مختلفی در خصوص روند عملکرد این معاونت ارائه کرد و به شرح مسائل مختلفی از جمله پرونده باغ سه هزار متری و …پرداخت.

به گزارش پرشین سازه ، حمیدرضا صارمی در طی یک گفتگو به اقدامات مختلفی که توسط شهرداری تهران صورت گرفته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که یکی از اصلی ترین کارهایی که در حال انجام است، کاهش مدت زمان صدور پروانه ساختمانی می باشد.

بر اساس گفته های ایشان، قرار است بخشی از مسکن هایی که امسال ساخته شده اند، در سال آینده به بازار عرضه شوند و این موضوع شاید بتواند به کاهش قیمت مسکن کمک کند.
شهرداری تهران نیز با توجه به همین موضوع و در راستای کاهش قیمت ها، با راه اندازی قرارگاه جهادی مسکن به حوزه ی مسکن سازی وارد شده است.
حمیدرضا صارمی می گوید که به مشکلات مردم در حوزه های شهرسازی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که بیشتر مراجعه مردم به حوزه شهرسازی است. به همین دلیل تنظیم امور مربوطه سخت است و فشار زیادی روی معاونت معماری و شهرسازی وجود دارد.

وی اعلام کرد که برخی مواقع، فشارهای مربوطه از سوی کسانی است که قدرت دارند و رسانه در اختیارشان است. در نتیجه، به محض اینکه شهرداری اعلام کند پروانه ساخت نمی دهد، هیاهو راه می اندازند.
این مقام مسئول تاکید کرد که تعارضات جدی زیادی در حوزه های شهرسازی وجود دارد و به همین دلیل، باید تمام استعلامات گرفته شود تا مجوز صادر گردد. همین موضوع باعث شده که مدت زمان صدور پروانه ساختمانی بالا برود.
وی در ادامه به پرونده جنجالی این روزها اشاره کرد و از گم شدن پرونده یک باغ ۳ هزار متری صحبت کرد.
حمیدرضا صارمی گفت:

در شهرداری، پرونده ها به دو شکل فیزیکی و الکترونیکی وجود دارند. بخش بزرگی از پرونده های الکترونیکی توسط شرکت فاوا انجام می شود. دسترسی هر یک از شهرداری های مناطق و معاونت ها به این پرونده ها مختلف است. در نتیجه، گم شدن یک پرونده موضوعیت ندارد. چرا که علاوه بر نیروهای شهرداری، سازمان بازرسی کشور هم روی موضوع مزبور نظارت دارد. در واقع ورود و خروج پرونده ها معلوم است و می توان مشخص کرد که چه کسی به پرونده ورود کرده و چه کسی خارج شده است.

وی در ادامه توضیح داد که گم شدن پرونده باغ ۳ هزار متری موضوعیت ندارد. در موضوع باغات، نوعیت باغ با شورای شهر است.

برخی افراد که نمی خواهند کاربری باغ را بپذیرند، می توانند شکایت کنند. ممکن این موضوع پذیرفته شود و به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شود.
در صورتی که دیوان رای به غیرباغ بودن این پرونده بدهد، مصوبه شورا نیز ابطال می شود. در پرونده ی مزبور نیز رای بر ابطال نوعیت باغ صادر شده و به شورا ارسال شده بود. معاونت نیز به شورا اعلام کرد که رای صادر شده توسط دیوان، غیرباغ است.

بعد از اخذ استعلامات، قاضی نامه نوشت و اعلام کرد که باید ظرف ۱۰ روز، پروانه صادر می شود. در غیر این صورت، مشمول انفصال از خدمت خواهند شد. پیگیری پرونده توسط قاضی صورت گرفت و بر اساس ضوابط موجود، مکاتبات لازم با رئیس شورای شهر صورت گرفت.
صارمی تاکید کرد که نامه شهردار منطقه به شورا ارسال شده و دستورات لازم نیز از سوی آنها ابلاغ شد. پس از آن، پرونده عودت داده شد و شهرداری منطقه نیز پروانه ساختمانی را صادر کرد.
این مقام مسئول تاکید کرد که در چنین پرونده هایی، نگاه شهرداری به مصوبات بالادستی است و بر اساس آن عمل می کند. در حال حاضر، پرونده های زیادی در دیوان موجود است که بخشی از آنها رای باغ گرفته اند و بخشی دیگر نیز رای غیرباغ دیوان را دریافت کرده اند.
شهرداری بر اساس رای دیوان عمل کرده و پروانه صادر می کند.

رئیس معاونت معماری و شهرسازی در ادامه به موضوع برج باغ ها نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که چنین اسمی غلط است. برج باغ به معنای ساختمان های بالای ۲۰ طبقه است. با توجه به اینکه طبقات شهری ۷ الی ۹ طبقه هستند، چیزی به اسم برج باغ وجود ندارد.
وی تاکید کرد که مهمترین برنامه شهرداری، گسترش و حفظ باغات است. در مصوبات قبلی، اعلام شد که می توان ۷۰ درصد را به باغ و ۳۰ درصد را به ساخت و ساز اختصاص داد. هدف این بود که مالکان باغ ها، بتوانند علاوه بر حفظ باغ خود، از زمین مزبور سود ببرند و عامدانه به خشکاندن باغ خود مشغول نشوند.
در واقع چنین مصوبه ای به حفظ باغ کمک می کند.

دیدگاه ها غیرفعال است