طرح هلدینگ ثمسکن برای صاحبخانه شدن همه دهک ها

طرح هلدینگ ثمسکن برای صاحبخانه شدن همه دهک ها

برای تمام دهک های جامعه، مسکن ساخته می شود!


دولت سیزدهم که با شعار ساخت مسکن به میدان آمد، حالا طرح نهضت ملی مسکن که یکی از اصلی ترین وعده های خود بوده را با جدیت بیشتری دنبال می کند. گرچه هنوز تعداد زیادی از این واحدها تکمیل نشده اند و خبری هم از تحویل آن ها نیست اما گفته می شود که ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی دیگر به شکل های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پرشین سازه ، مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن اعلام کرد که برای تمام دهک های اقتصادی جامعه مسکن ساخته می شود. برای دهک های ۱ تا ۴، مسکن اجتماعی ساخته خواهد شد. طرح مسکن استطاعتی برای دهک های ۵ الی ۷ در دستور کار است و برای دهک های ۸ الی ۱۰ نیز، مسکن اقتصادی ساخته می وشد تا انتظارات سهام داران محقق شود.

بر اساس گفته های علیرضا جعفری، در برنامه است که تمام دهک های اجتماعی صاحبخانه شوند و دولت برای هر یک از این طبقات جامعه، برنامه ای مجزا دارد. گروه سرمایه گذاری مسکن که یکی از اصلی ترین هلدینگ های ساخت مسکن در کشور است و بیش از ۳۴ سال است که فعالیت دارد.
جعفری، مدیرعامل این شرکت ابراز خرسندی کرد که آغاز مدیریت وی با سالگرد ۳۴ سالگی این شرکت همزمان شده و هلدینگ ثمسکن را تولیدکننده مهمترین محصول موردنیاز مردم، یعنی مسکن دانست. وی تاکید کرد که برای بهبود وضعیت اقتصاد کلان کشور باید به بخش مسکن توجه بیشتری صورت بگیرد.

جعفری خاطرنشان ساخت که هیچ هدفی مهم تر از گام برداشتن در راستای تحقق اهداف مسکن سازی نیست و باید در مسیر جهش تولید برنامه ریزی کرد.
یکی دیگر از محورهای سخنان جعفری به بانک مسکن و مدیریت آن مربوط بود. وی ضمن قدردانی از مدیریت بانک مسکن، خاطرنشان ساخت که گفتمان جدیدی در ادبیات بانک مسکن به وجود آمده و مدیریت این مجموعه، با افق دید و اقدامات کارشناسانه خود موفق شده تا عملیاتی شدن اهداف بانک مسکن را هموارتر سازد.
مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به توان و ظرفیت این مجموعه برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که پروژه ی مزبور در سه گروه مجزا ساخته خواهد شد.

مسکن اجتماعی که برای دهک های ۱ تا ۴ در نظر گرفته شده، واحدهایی هستند که تماماً با کمک های قرض الحسنه و به جهت صاحبخانه کردن اقشار محروم جامعه ساخته می شوند.
مسکن استطاعتی برای دهک های ۵ الی ۷ ساخته می شود تا وضعیت بازار مسکن تنظیم شده و در کنار آن، قدرت خرید خانوارهای این دهک بهبود پیدا کند. مسکن اقتصادی هم مخصوص دهک های ۸ الی ۱۰ است که بیشتر در نقش سهام داران ظاهر می شوند و قدرت خرید بالاتری در قیاس با دیگر دهک های اجتماعی دارند.
به این ترتیب، تمام اقشار جامعه می توانند خانه دار شوند و بخشی از دغدغه های مسکن خود را حل و فصل کنند. واقعیت اینجاست که گرچه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی اقدام خیلی خوب و مثبتی از سوی این شرکت به حساب می آید اما به هیچ وجه برای کمبود مسکن امروز کشور کافی نیست.

علیرضا جعفری در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد که تمام تلاش مجموعه بر این است تا برند ثمسکن را به یکی از برترین برندهای تخصصی کشور تبدیل کنند و علاوه بر بازار داخلی، بتواند نام نیک خود را به خارج از مرزها نیز انتقال دهد و با خوشنامی به فعالیت خود ادامه دهد.
وی تاکید کرد که با توجه به ظرفیت های مهندسی و سرمایه گذاری این شرکت، این امکان وجود دارد و می توان خارج از کشور نیز، فعالیت های موثری داشت.
این مقام مسئول در حرف های پایانی خود تصریح کرد که هلدینگ ثمسکن می تواند با تکیه بر پشتوانه ی محکمی مثل بانک مسکن و ظرفیت های بزرگی که در این مجموعه وجود دارد، گام های بلندی در راستای توسعه و آبادانی کشور بردارد و توان بالقوه ی خود را با همت کارشناسان و متخصصان، بالفعل نماید. تمام هدف این مجموعه، تامین مسکن برای اقشار مختلف جامعه است.
با توجه به صحبت های ایشان، به نظر می آید که یکی دیگر از ظرفیت های ساخت مسکن در کشور، بالفعل شده و با حمایت از آن، می توان شاهد ساخت و ساز بیشتر در کشور بود. در حال حاضر نزدیک به ۶ میلیون خانوار مستاجر در کشور وجود دارند که همگی نیازمند مسکن هستند. به کارگیری توان و ظرفیت این هلدینگ ها در ساخت مسکن، می توان اقدام بسیار موثر و مفیدی باشد.

دیدگاه ها غیرفعال است