با رونق ساختمان سازی، اقتصاد کشور هم رونق می یابد!

با رونق ساختمان سازی، اقتصاد کشور هم رونق می یابد!

هیچکس نمی تواند انکار کند که صنعت ساختمان، یک جور پیشران اقتصادی است و با چرخیدن چرخ آن، می توان به صنایع و مشاغل زیادی کمک کرد تا زنده بمانند. حالا رئیس اتاق بازرگانی ایران هم بر همین موضوع تاکید کرده و خاطرنشان ساخته است که صنایع ساختمانی، همراه با تکنولوژی پیش می روند.

به گزارش پرشین سازه ، پیام باقری می گوید که طراحی و ساخت مصالح ساختمانی در کشورهای توسعه یافته، امروزه در حال تغییر و تحول است. از ساخت مصالح حافظ انرژی گرفته تا ساخت مسکن سبز که این روزها توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. بنابراین می توان به راحتی اعلام کرد که بحث مسکن، یکی از پیشران های اقتصادی است و باید متناسب با تکنولوژی های روز دنیا، هدایت شود.

یکی دیگر از حوزه های صحبت رئیس اتاق بازرگانی ایران، ساختمان پایدار بود. وی در حاشیه نمایشگاهی که این روزها برگزار می شود، خاطرنشان ساخت که باید چنین نمایشگاه هایی بیشتر شود تا انجمن و تشکل های تخصصی، بتوانند حضور بیشتری در صنعت ساختمان داشته باشند و حتی خودشان عهده دار برگزاری نمایشگاه های تخصصی خود باشند.

وی تاکید کرد که اتاق بازرگانی ایران از اچنین اقداماتی حمایت می کنند. چرا که برگزاری نمایشگاه های خصوصی، قطعا نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.
این مقام مسئول در اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد که صنعت ساختمان، یکی از صنایع پیشران اقتصادی است و به همین دلیل باید توجه ویژه ای به آن شود. ده ها صنعت کوچک و بزرگ به صنعت ساختمان وابسته هستند و چرخیدن چرخ آن ها به رونق ساختمان سازی بستگی دارد.

پیام باقری در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان ساخت که به اندازه ی کافی، مسکن ساخته نشده و باید هر چه سریع تر، ساخت مسکن اقتصادی را در پیش بگیریم.
وی اعلام کرد که در کنار دولت، بخش خصوصی هم به اقتصادی شدن مردم فکر می کند. بخش زیادی از سبد خانوار به مسکن اختصاص پیدا می کند و به همین دلیل، تبدیل به یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده شده است.
در این مرحله، صنعتی سازی می تواند یکی از مهم ترین اقدامات دولت و بخش خصوصی باشد. با صنعتی سازی می توان سرعت ساخت و ساز را افزایش داد. همچنین باعث می شود که مواد اولیه ی باکیفیت تری ساخته شود و به این ترتیب استحکام سازه بالا رود.

در ضمن، صنعتی سازی به ذخیره انرژی نیز کمک می کند و باعث می شود که به حوزه های ساخت مسکن سبز، نزدیک تر شویم.
باقری تشریح کرد که مسکن یک پیشران اقتصادی است که طبیعتاً اثرات اجتماعی هم به همراه دارد. به همین دلیل است که تمرکز دولت باید روی ساخت مسکن باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد که یکی از اصلی ترین وظایف اتاق بازرگانی ایران، توسعه کسب و کارهای ساختمانی است و افزود:

در حال حاضر، اتاق بازرگانی دارای ۵۷ هزار عضو در سراسر کشور است. در اکوسیستم اقتصادی که شامل دولت، قوه مقننه و بخش خصوصی است، هر یک از اجزا نقش خود را ایفا می کنند. اما نقش اتاق بازرگانی بسیار مهم است و مسئولیت های جدی دارد.

وی در ادامه به تشریح این مسئولیت پرداخت و تاکید داشت که همرسانی ظرفیت های کشور در سطح ملی و منطقه ای، از نقش های اصلی اتاق بازرگانی در اکوسیستم اقتصادی است. باقری اعلام کرد که برای دستیابی به این هدف، جلسات متعددی برگزار شده و در حال شناسایی تقاضا هستند. بعد از آن، تقاضا و عرضه هم رسانی می شود تا یک زنجیره شکل بگیرد.

به طور کلی، اتاق بازرگانی نماینده ی بخش خصوصی در نهادهای تصمیم گیر است و باید به رفع موانع و مشکلات فعالین اقتصادی کمک کند.
این مقام مسئول در انتهای صحبت خود تصریح کرد که اتاق بازرگانی مکانی برای هم اندیشی و همفکری است. ۲۰ کمیسیون تخصصی در اتاق بازرگانی وجود دارد که در آن ها، مشکلات فعالان اقتصادی بررسی شده و با ارائه ی پیشنهادات تخصصی به حل و فصل آن ها کمک می شود.

وی از مسئولین کشور درخواست کرد که در این کمیسیون ها حضور پیدا کنند و گامی موثر در راستای توسعه فعالیت اقتصادی بردارند.
در حال حاضر، دولت به شدت مشغول آغاز به ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن است. پروژه ای که با دو سال تاخیر آغاز می شود و حالا باید در انتظار نتیجه های آن باقی ماند. آیا این طرح بزرگ، موفق می شود که چرخ اقتصادی مسکن را به حرکت دربیاورد؟!

دیدگاه ها غیرفعال است