راهنمای خرید میلگرد در سال ۱۴۰۲

راهنمای خرید میلگرد در سال 1402

میلگردها از پرمصرف‌ترین و اساسی‌ترین مقاطع فولادی هستند که در فرایند ساخت‌وساز مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از عوامل اثرگذار در برآورد هزینه ساخت و ساز یک سازه، حجم میلگرد استفاده شده و همچنین قیمت میلگرد است؛ اگر قصد آغاز پروژه ساخت و سازی را دارید کارشناسان فروشگاه اینترنتی شهر آهن می‌توانند جدیدترین قیمت‌ انواع میلگرد را به اطلاع شما برسانند.

چگونه می‌توان اصالت میلگرد خریداری شده را تشخیص داد؟

تمامی کشورهای موجود در سطح جهان از میلگردها استفاده می‌کنند، همین امر باعث شده است تا در صنعت فولاد میلگردها به عنوان نقش اصلی شناسایی شوند. جالب است بدانید که میلگرد پیچیدگی‌های خاصی در ساختار خود دارد و همین امر ایجاب می‌کند تا پیش از خرید میلگرد، دستورالعمل‌ها و نکاتی رعایت شود، در ادامه مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید میلگرد باید رعایت کنید را ذکر می‌کنیم.

 

پلاک میلگرد

 

  • پلاک میلگرد
    پلاکی که روی میلگردهای خریداری شده نصب می‌شود اولین ملاک اصالت میلگرد است در این پلاک اطلاعاتی همچون، کد شمش، تاریخ تولید، وزن و شماره بندیل، کارخانه تولیدکننده و … درج شده است، این اطلاعات را با مشخصات استاندارد، مقایسه کنید.
  • وزن میلگرد
    وزن میلگرد، یک استاندارد جهانی برای تشخیص استاندارد بودن آن است به‌گونه‌ای که جدولی به نام جدول اشتال که بر اساس استاندارد DIN آلمان تهیه شده به آن اختصاص یافته است، البته در نظر داشته باشید تولیدات کارخانه‌ها مطابقت کامل با این جدول ندارد، چراکه هر کارخانه استاندارهای خاصی برای تولیدات خود دارد، با این حال، مقایسه وزن محصول هر کارخانه با جدول اشتال می‌تواند ملاک خوبی برای سنجش کیفیت محصول باشد، تفاوت‌های بزرگ در وزن محصول ممکن است نشانه میلگرد تقلبی باشد.
  • برگه آنالیز
    برگه آنالیز گواهی آزمایشگاهی شاخص‌های متفاوت میلگرد اعم از وزن دقیق، ازدیاد طول، ترکیبات و … است این شاخص‌ها در حقیقت استانداردهای کارخانه تولیدکننده را بیان می‌کنند و اطلاعات مهمی در مورد خواص فیزیکی و شیمیایی میلگرد به شما می دهند.
  • علائم هک شده روی محصول
    همه شرکت‌های برای نشان دادن محصولات خودشان یک علامت اختصاری که عمدتاً برگرفته از نام شرکت بوده و ثبت شده است روی محصول درج می‌کنند، این علامت در فرایند تولید به روی محصول هک می‌شود، بنابراین مخدوش بودن یا دستی بودن این علامت می‌تواند نشان از تقلبی بودن آن محصول باشد.

نکات مهم هنگام خرید میلگرد

علاوه بر نکاتی که خریدار باید پیش از خرید میلگرد بداند، در هنگام خرید میلگرد نیز رعایت نکاتی لازم است که در ادامه این موارد را شرح می‌دهیم.

  • خرید مطابق با نیاز پروژه: برای سفارش میلگرد لازم است که متناسب با نیاز پروژه اقدام به خرید کنید چرا که ساختار هر میلگرد با یکدیگر متفاوت بوده و امکان استفاده از مازاد یک بار در سایر قسمت‌ها نیست.
  • خرید از فروشگاه‌های معتبر: همان‌طور که با هم مرور کردیم، محصول استاندارد ویژگی‌های خاصی دارد که می‌توانید با بررسی آن‌ها از اصالت محصول خود مطمئن شوید، با این حال توصیه ما این است که برای خرید با کمی تحقیق، با عرضه‌کنندگان معتبر آشنا شوید تا دچار مشکلات بعدی نشوید، فروشگاه اینترنتی شهر آهن با در اختیار داشتن کارشناسان خبره می‌تواند پاسخگوی تمامی سؤالات شما از قیمت میلگرد تا نحوه تأمین آن باشد.

نکات مهم پس از خرید میلگرد

نکات مهم پس از خرید میلگرد

در این مرحله خریدار می‌بایست قبل از اینکه میلگردها به مکان مورد نظر ارسال شوند، آن‌ها را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهد، به عنوان مثال اطمینان حاصل نمایید که میلگردهای خریداری شده دچار زنگ‌زدگی نشده باشند. نکته دیگر این است که پس از تحویل کالا از میانگین وزن میلگرد ها مطمئن شوید تا از استاندارد بودن وزن آن‌ها اطمینان حاصل نماید، برای این کار از جدول اشتال استفاده کنید.

آخرین نکته‌ای که باید به آن توجه نمایید این است که پیش از این که مبلغ مورد نظر را به شرکت بپردازید لازم است تأییدیه خود را به کارشناسان مربوطه ارسال کنید و از سویی دیگر پیش‌فاکتور را از کارشناس فروش مربوطه دریافت کنید، رعایت این چند نکته ساده باعث افزایش هرچه بیشتر شفافیت خرید برای دو طرف خواهد شد.

در همین راستا فروشگاه آهن آلات شهر آهن ، عرضه‌کننده انواع میلگرد ساده، آجدار، حرارتی، آلیاژی و… آمادگی ارائه مشاوره تخصصی پیرامون نحوه انتخاب تا خرید میلگرد متناسب با پروژه شما را دارد.
همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت شهر آهن ضمن اطلاع از آخرین قیمت میلگرد حرارتی، میلگرد ساده و … بدون هیچ‌گونه هزینه اضافی، میلگرد مورد نظر خود را تهیه نمایید.

دیدگاه ها غیرفعال است