حباب قیمت مسکن پردیس ترکید!!!

حباب قیمت مسکن پردیس ترکید!!!

بیش از دو هفته است که خبرگزاری های مختلف دولت، خبر از کاهش قیمت مسکن در نقاط مختلف کشور می دهند. گرچه وضعیت بازارهایی مثل اجاره مسکن و…همچنان بحرانی است اما به نظر می آید که کاهش قیمت مسکن در شهرهای اطراف تهران مثل پردیس، محسوس بوده است.

به گزارش پرشین سازه ، به نظر می آید که این کاهش قیمت در مورد واحدهای مسکن مهر شهر پردیس بیشتر به چشم می آید. به نحوی که خانه ای که در ابتدای سال، ۴ میلیارد تومان قیمت داشت، حالا به کمتر از ۳ میلیارد تومان رسیده است.

کارشناسان زیادی می گویند که دلیل اصلی این کاهش قیمت ۱ میلیارد تومانی، وضعیت رکود بازار است. همچنین خیلی از مردم توقع دارند که قیمت ها از این هم پایین تر بیاید و به همین دلیل، هیچکس در حال حاضر، وارد بازار خرید و فروش مسکن نمی شود.

همین تردیدها و ابهامات بازار است که منجر به سقوط شدید قیمت ها در بازار مسکن پردیس شده است. مثلا یک واحد ۸۷ متری، واقع در فاز ۵ مسکن مهر پردیس با قیمت ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان، آگهی شده است. به این معنی که قیمت ملک در این حوالی، به متری ۳۲.۷ میلیون تومان رسیده است.

البته لازم به ذکر است که برخی از واحدهای مسکن مهر پردیس، حتی با قیمت های کمتری هم آگهی شده اند. مثلا یک خانه ی ۸۷ متری در فاز ۹ قدیم مسکن مهر پردیس، با مبلغ ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. در واقع، قیمت هر متر مربع از این مسکن، ۲۱.۸ میلیون تومان بوده است.

نباید فراموش کرد که اصلی ترین دلیل پایین بودن قیمت فاز ۹ قدیم مسکن مهر پردیس، نازک بودن دیوارهای حائل است. به همین دلیل فعلا قابل سکونت نیستند و خریداران باید این نکته را بدانند.

اگر سری به فاز ۸ مسکن مهر پردیس بزنیم، متوجه می شویم که قیمت ها در این نقطه از شهر نیز کاهش پیدا کرده اند. یک واحد ۱۰۵ متری که دو خواب دارد، با قیمت ۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. به نظر می آید که میانگین قیمت هر متر مربع در فاز ۸ پردیس، ۲۵.۳ میلیون تومان شده است. لازم به ذکر است که وام و عرضه ی این واحد مسکونی به طور کامل تسویه شده است و به صورت خام، فروخته می شود.

قیمت واحدهایی که در مناطق جدیدتر پردیس ساخته شده اند نیز دست کمی ندارد و با کاهش شدید مواجه شده است. در فاز ۱۱ یا همان کوزو، قیمت هر متر مربع مسکن به ۳۱.۹ میلیون تومان رسیده است. جالب این جاست که بیشترین تعداد واحدهای مسکن مهر نیمه کاره در همین فاز ۱۱ واقع شده اند و حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی نیمه کاره دارد.

یک واحد ۸۷ متری در کوزو، حدود ۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. البته واحدی دیگر با همین متراژ و در همین فاز، با قیمت ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان کمتر آگهی شده است.

اختلاف یک میلیاردی بین دو واحد هم متراژ، اصلا منطقی نیست. تنها مزیت واحد اول، همکف بودن آن است. البته مشخص نیست که واحد ارزان تر، قابلیت سکونت دارد یا خیر! چرا که بسیاری از واحدهای فاز ۱۱، غیرقابل سکونت هستند و تکمیل نشده اند.

اختلاف قیمت به همین دو مورد خلاصه نمی شود و واحدی دیگر در فاز ۱۱ و واقع در زون ۵، ۳ میلیارد تومان آگهی شده است. جالب این جاست که واحد مزبور نیز ۸۷ متر دارد و در طبقه ی ۱۰ واقع شده است. با اختلاف جزئی در منطقه، می بینیم که میانگین قیمت متراژ نیز بالاتر رفته و در این مورد به خصوص به متری ۳۴.۵ میلیون تومان رسیده است.

البته لازم به ذکر است که واحد مذکور، وام خود را تسویه کرده و کاملا آماده ی سکونت است.

از سوی دیگر، واحد دیگری در فاز ۹ جدید که هنوز اقدام به پرداخت کامل وام خود نکرده، با قیمت ۲ میلیارد تومان آگهی شده است. متراژ این واحد نیز ۸۵ متر است.

تمام این قیمت ها در حالی به گوش می رسد که همین چند وقت پیش، بازار پردیس با نوسانات عجیب و غریبی مواجه شد. به نحوی که قیمت یک واحد مسکونی تا بیش از ۴ میلیارد تومان نیز رسید. اما حالا که بازار مسکن، روزهای با ثباتی را پشت سر می گذارد، قیمت ها نیز کاهش پیدا کرده است.

دیدگاه ها غیرفعال است