دستگاه لیفتراک و نکاتی در باب نگهداری از آن

دستگاه لیفتراک | خرید لیفتراک | قیمت لیفتراک | لوازم یدکی لیفتراک

دستگاه لیفتراک می تواند در انبار شما وظایف عملیاتی داشته و یا کار چندین نفر را در انبار انجام دهد و به کارها سرعت بیشتری ببخشد. از طرفی ممکن است شما چندین لیفتراک را در انبار خود نگهداری کنید درهرصورت باید نکاتی را برای نگهداری صحیح آن ها بدانید تا طول عمر بیشتری داشته باشند و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری پایین تری داشته باشید. در همین راستا شناخت بهتر و دقیق تر این نوع از ماشین آلات می تواند بسیار ضروری باشد. با توجه به همین مسئله نیز در این قسمت از وبلاگ سازه افزار به سراغ آشنایی شما عزیزان با انواع دستگاه های لیفتراک رفته و در کنار آن راهنمایی جامع را در باب خرید و نگهداری ازاین دستگاه ارائه دادیم. پس مثل همیشه با ما همراه باشید.

ماشین لیفتراک چیست؟

به طورکلی دستگاه لیفتراک ماشینی مدرن است که در اشکال مختلف در بازار وجود دارد و برای بالابری، جابجایی و انبار کردن انواع مختلفی از بارها در مراکز صنعتی و فروشگاهی استفاده می شوند. به طورکلی لیفتراک را می توان در تمام نقاط دنیا یافت، مخصوصاً در مکان هایی که به بلند کردن، جابه جا کردن بار و اعمالی ازاین دست، نیاز باشد. جالب است بدانید که تولید لیفتراک قدمتی صدساله دارد و اولین دستگاه لیفتراک در راه آهن پنسیلوانیا به منظور جابه جایی چمدان مسافران استفاده شد. در همین راستا باید مطرح نمود که تنوع طراحی لیفتراک گستره وسیعی را شامل می شود، بیش از بیست نوع طراحی کارآمد و انقلابی که در نوع خود بی نظیر بوده اند، حتی مینی لودرها را نیز می توان به نوعی طرحی از لیفتراک ها دانست. این دستگاه به قدری کارآمد بوده که در سال بیش از یک میلیون لیفتراک توسط تولیدکننده ها، روانه بازار می شود. حال در ادامه این نوشتار به ارائه اطلاعات بیشتری در باب این ماشین می پردازیم.

آشنایی با اجزاء تشکیل دهنده دستگاه لیفتراک

به طورکلی در این بخش از مقاله به سراغ آشنایی شما عزیزان با اجزا این وسیله کاربردی می رویم. درواقع شناخت اجزاء تشکیل دهنده دستگاه لیفتراک می تواند در درک چگونگی عملکرد و انتخاب انواع ماشین های مناسب و باکیفیت بسیار بااهمیت می باشد. با توجه به همین مسئله نیز می توان اجزای یک دستگاه لیفتراک را شامل:

• بدنه لیفتراک

به طورکلی این قسمت را می توان اساس دستگاه لیفتراک دانست که از دکل، محور، چرخ، وزنه ی تعادل، حفاظ بالایی و منبع انرژی تشکیل شده است. لازم به ذکر است که این قسمت ممکن است دارای مخزن سوخت و مایع هیدرولیک که در هنگام مونتاژ دستگاه به آن ها اضافه می شود.

• وزنه ی تعادل

این بخش وزنه ای (حجم) است که در پشت قاب لیفتراک قرارگرفته است. هدف از قرار دادن این وسیله، به تعادل درآوردن لیفتراک در هنگام بالا بردن اجسام است. درواقع لازم است بدانید که در لیفتراک های برقی باتری های سربی اسیدی به عنوان وزنه ی تعادل نیز انجام وظیفه می کنند.

• اتاقک ماشین لیفتراک

اتاقک ماشین لیفتراک قسمتی است که شامل یک صندلی برای اپراتور لیفتراک می باشد که شامل: پدال های کنترل، فرمان، اهرم و داشبورد است که امکان خوانش را برای اپراتور نیز فراهم می آورد.

• حفاظ بالایی

یک سقف فلزی است که توسط میله هایی در هر زاویه حمایت می شود و برای محافظت از اپراتور در مقابل افتادن چیزی تعبیه شده است. به طورکلی در برخی از ماشین های لیفتراک حفاظ بالایی یا همان گارد در هنگام مونتاژ لیفتراک تعبیه می شود.

• منبع انرژی ماشین لیفتراک

این قسمت ممکن است یک موتور احتراق داخلی باشد که توسط گاز LP، سی ان جی، سوخت گازوئیلی یا دیزلی کار می کند. انرژی موتورهای لیفتراک توسط باتری و یا سوخت سلولی حمایت می شوند. لازم به ذکر است که موتور الکتریکی در ماشین های لیفتراک معمولاً از نوع جریان مستقیم (DC) و یا جریان متناوب (AC) می باشد. سیلندرهایی برای خم کردن: سیلندر هیدرولیکی در بدنه و دکل لیفتراک نصب شده اند. سیلندرهایی برای خم کردن در قسمت دکل های جلویی و عقبی برای کمک به موتور در حین بالا بردن اجسام نصب شده است.

• دکل

یک قطعه ی عمودی است که وظیفه ی بالا و پایین آوردن اجسام را انجام می دهند که از یک ریل به هم پیوسته تشکیل شده است که پایداری جانبی را فراهم می کند. این ریل های به هم پیوسته ممکن است دارای رولر و یا بوشینگ باشند. به طورکلی دکل به صورت هیدرولیکی کار می کند و مستقیماً توسط یک یا چند سیلندر هیدرولیک حرکت می کند. این قطعه ممکن است به بدنه ی اصلی و یا محور جلو نصب شده باشد. درواقع انواع مختلف کانتینرهای دکل به لیفتراک اجازه می دهد بدون افزایش وزن کمی بالا رود. این برای زمانی که بخواهیم پالت هایی را جابجا کنیم مفید است.

• گارد ماشین لیفتراک

این قسمت یک بخش ضمیمه شده برای شاخک ها می باشد و یا ضمیمه ی فایل های دیگر می باشد. این بر روی لیفتراک نصب شده است و ریل های دکل ها را به وسیله ی زنجیرها و یا اتصال مستقیم به سیلندرهای هیدرولیک حرکت می دهد؛ مانند دکل ها گارد نیز ممکن است دارای رولر و یا بوشینگ برای حرکت به سمت دکل ریل های به هم پیوسته باشد.

• شاخک لیفتراک

شاخک ها دارای یک بسط طولانی مانندِ بازوها هستند که به Carriage وصل می باشند. چنگال ها برای پشتیبانی از پایین بار مورداستفاده قرار می گیرند و همین طور برای بلند کردن پالت موردنظر چنگال ها در داخل محل موردنظر در پالت قرار می گیرند و امکان جابه جایی و بلند کردن را فراهم می کنند. در عرض های متنوعی تولید می شوند و از راست به چپ بر روی Carriage تنظیم می شوند.

• قسمت های الحاقی

به طورکلی این قسمت دارای مکانیزمی است که به گارد وصل شده است و به طور موقت و یا دائم برای حفظ تعادل بار مناسب می باشد. برخی از این الحاقی ها شامل ساید شفت، فایل پیوست اسلیپ شیفت، گیره های حمل مقوا، گیره های چندمنظوره، روتاتورها و سایر موارد می باشد.

• چرخ ماشین لیفتراک

چرخ نیز یکی از مهم ترین بخش های دستگاه لیفتراک می باشد. به طورکلی به منظور استفاده از ماشین در فضاهای بسته مانند انبار از دستگاه هایی با تایر سولید و برای فضاهای باز از لیفتراک با تایر پنوماتیک استفاده می شود.

 

دستگاه لیفتراک

آشنایی با عملکرد دستگاه لیفتراک

اولین چیزی که لازم است بدانید این است که این دستگاه دارای ظرفیتی به منظور حمل چند تن بار از مکانی به مکان دیگر می باشد که ازجمله بااهمیت ترین المان ها در عملکرد لیفتراک است. همان طور که در ابتدای این مقاله از سازه افزار نیز اشاره شد لیفتراک معمولاً در انبارها و دیگر واحدهای تولیدی که گه گاه مستلزم حمل و جابجایی اشیا در فواصل کوتاه می باشد، مورداستفاده قرارمی گیرد. چراکه این نوع از سیستم ها حمل آسان و راحت اشیاء را تضمین می کند. درواقع فراموش نکنید که حمل بار سنگین توسط نیروی انسانی به دو برابر زمان نسبت به استفاده از لیفتراک نیازمند است.

در همین راستا لازم است بدانید که گاهی لیفتراک ها، به دلیل بار سنگینی که حمل می کنند و مانع دید راننده در هنگام حرکت به روبه جلو می شود، بنابراین به سمت عقب حرکت می کنند. به طورکلی دید جلویی یک لیفتراک مانند دید جلویی یک اتومبیل معمولی می باشد که دارای یک صندلی برای راننده به همراه اندازه گیری های ایمنی و کنترل های دیگر می باشد. در جلوی این وسیله؛ چنگک هایی به همراه یک چهارچوب که از آن ها محافظت می کند؛ می یابید. این وسیله با مکانیسمی ساخته شده که چنگک ها را با سرعت زیاد به منظور محافظت از بار، بالا و پائین می برد. کاملاً قابل مشاهده است که هر لیفتراکی دارای دو چنگک در جلو دستگاه می باشد و از آن ها به منظور جابه جایی بار استفاده می کند.

لازم به ذکر است که اپراتوری که کنترل حرکت چنگک ها را به عهده دارد، یک سیستم هیدرولیکی برای قانونمند کردن حرکت چنگک های مورداستفاده است. این سیستم هیدرولیکی نیرویی برای تضمین عملکرد راحت و ساده چنگک ها تولید می کند. به طورکلی اپراتور باید بار را قبل از حمل، از جایگیری بار بر روی چنگک ها به گونه ای صحیح، محکم و ثابت اطمینان حاصل کند. علاوه بر این؛ اگر اپراتوری بر روی یک سطح بسیار ناهموار دستگاه را میراند، احتیاط زیادی باید صورت گیرد تا از آسیب رسیدن به بار و خود دستگاه جلوگیری شود.

آشنایی با انواع ماشین های لیفتراک

در این بخش از سازه افزار به سراغ آشنایی شما عزیزان با انواع ماشین های لیفتراک در بازار می رویم. به طورکلی این نوع از دستگاه ها دارای تنوع بسیار بالایی بوده و با توجه به نوع موتور، شکل ظاهری، نوع سوخت، برند و بسیاری از المان های دیگر تقسیم بندی می شوند. با توجه به همین مسئله نیز در این قسمت انواع ماشین های لیفتراک را بررسی می کنیم.

• جک پالت های دستی

به طورکلی این نوع از سیستم ها یکی از ساده ترین انواع لیفتراک می باشد که در بعضی مواقع حتی آن را جزء گروه لیفتراک نیز نمی دانند و یکی از شایع ترین شیوه ها در جابه جایی دستی پالت و بار می باشد. لازم به ذکر است که جک پالت های دستی فقط به منظور جابه جایی به شما کمک می کند و اگر نیاز به ارتفاع دادن به بار هستید باید از نوع های دیگر استفاده کنید.

• جک پالت های موتوری

جک پالت های موتوری یا برقی با استفاده از نیروی باتری موجود بر روی آن کار می کنند و به کار شما سرعت می بخشند چون دیگر نیازی نیست به صورت دستی این کار را انجام دهید و حالت های مختلفی دارد، در بعضی مواقع اپراتور به صورت پیاده با آن کار می کند، گاهی به صورت ایستاده و سوار بر محل اپراتور و حتی گاهی محلی برای نشستن دارد که با فرمان می توانید عمل جابه جایی را به راحتی با جک پالت برقی بعد از آموزش لازم انجام دهید.

• لیفتراک های دارای وزنه تعادل

لیفتراک های وزنه تعادل معروف ترین و متداول ترین نوع در بین لیفتراک ها می باشد که اپراتور در دستگاه می نشیند و در پشت لیفتراک وزنه تعادلی برای برقراری تعادل دستگاه قرار دارد و با چنگال ها در جلو دستگاه اپراتور می تواند بار را جابه جا کند. به طورکلی لیفتراک های وزنه تعادل با سوخت های مختلفی می تواند تغذیه شود که ازجمله آن می توان گازوئیل، بنزین، گاز مایع، نیروی برق و… که هرکدام مزایا و معایب خود را دارد. برای مثال لیفتراک دیزلی، لیفتراک بنزینی-گازی سریع تر از لیفتراک برقی می باشند و ظرفیت های بالاتری را جابه جا می کنند؛ اما به دلیل موارد بهداشتی لیفتراک های سوختی مثل دیزل و دوگانه به دلیل گازهای تولیدی نمی توانند در فضاهای کوچک و بهداشتی کار کنند. لیفتراک های این دسته در دو نوع چهارچرخ و سه چرخ می باشد که در سه چرخ، دوچرخ در جلو و یک چرخ در عقب برای مانور پذیری بیشتر موجود می باشد و بیشتر استفاده از لیفتراک چهارچرخ متداول می باشد.

بیشتر بخوانید : بالابر

• ماشین های استکر

به طورکلی استکرها به عنوان لیفتراک های پیاده رو شناخته می شود که دارای شاخک است و به بار شما ارتفاع می دهد که در انواع ظرفیت و ارتفاع های مختلف موجود می باشد. جالب است بدانید که در نوع استکر دستی و استکر نیمه برقی اپراتور به صورت پیاده با دستگاه کار می کند اما در نوع استکر برقی جایگاهی برای اپراتور در نظر گرفته شده است که بر روی آن ایستاده قرار بگیرد و داخل سالن حرکت کند. در همین راستا لازم به ذکر است که از این نوع دستگاه معمولاً در انبارهای کوچک، برای بارگیری از کامیون، وانت و… می توانید از این نوع ماشین استفاده کنید.

• ریچتراک

ریچتراک نوع دیگری از لیفتراک است که باید آن را بشناسید. اینجا این سؤال پیش می آید که ریچتراک چیست؟ و تفاوت ریچتراک و لیفتراک دسته قبلی در چه مواردی می باشد. درواقع این دستگاه برای کار در داخل انبار و یا بیرون با سطوح صاف طراحی شده است. این نوع لیفتراک به ارتفاع بالایی از قفسه ها (تا ۱۲ متر و گاهی بیش تر) می تواند دسترسی داشته باشد که نامش هم به این دلیل گذاشته شده است و ارتفاع دستگاه به سازنده لیفتراک بستگی دارد. ظرفیت این نوع از سیستم ها بین ۱ تا ۲/۵ تن می باشد و ریچتراک بالاتر از این ظرفیت خیلی کمیاب می باشد و این به دلیل فضای باری محدود است چون لیفتراک های قوی تر باید بزرگ تر باشند و در این صورت در راهروهای باریک نمی توان از آن ها بهره برد. محل رانندگی اپراتور به صورتی است که باید از کنار دستگاه بنشیند و به راحتی بدون نیاز به چرخش دستگاه تمرکز بالایی بر جلو و عقب دستگاه دارد.

• لیفتراک دیزلی

لیفتراک دیزلی نوعی لیفتراک می باشد که ویژگی های خاص خود را دارد. به طورکلی، لیفتراک ماشینی دارای ملحقاتی همچون دکل و شاخک می باشد. این ماشین برای حمل بار و انبار سازی بارها به کار می رود. سوخت این ماشین به محل مورداستفاده آن بستگی دارد که معمولاً برقی، فسیلی و یا گازی است.

لیفتراک دیزلی در فعالیت هایی که زمان و سرعت اهمیت دارد، کاربرد فراوانی دارد. به این دلیل که این نوع لیفتراک سرعت بالایی دارد. لیفتراک دیزل در فضاهای باز به کررات مورداستفاده قرار می گیرد. انواع مختلفی از این نوع لیفتراک در وزن های ۱.۵، ۲، ۲.۵ و ۳ تن وجود دارد. فضای داخلی این ماشین به شکلی طراحی شده که کاربری بالایی دارد. در لیفتراک دیزل، اتاقک کاربر بزرگ است و کارایی دستگاه و بالا است. سهولت کارکرد مزیت دیگر این نوع از لیفتراک می باشد. لیفتراک های دیزلی برای حمل بار تا اوزان بسیار بالا مناسب هستند و قابلیت استفاده در انواع شرایط محیطی را داشته و مقاومت بالایی دارند. لیفتراک دیزل، رایج ترین نوع لیفتراک است که در صنعت مورد کاربرد بیشتر افراد قرار می گیرد. موتور دیزلی این لیفتراک ها نسبت به نوع لیفتراک بنزینی، قدرت بیشتری دارند؛ زیرا ساختار و نوع احتراق درون موتور در این دو نوع لیفتراک باهم متفاوت است. لیفتراک دیزلی می تواند بارهای سنگین را جابه جا کرده و آن ها را تا ارتفاع بیشتری بلند کند.

لازم به ذکر است در برخی از این لیفتراک های دیزلی مجهز به سیستم هشدار هستند. این سیستم موقعی که دستگاه نیاز به تعمیرات لیفتراک دیزلی یا بازرسی خاصی داشته باشد، فعال می شود. این مزیت باعث می شود که هزینه های تعمیرات و نگهداری لیفتراک ها کاهش یابد. راندمان سوخت برای لیفتراک دیزلی، معمولاً ۳ لیتر در ساعت است. همین امر باعث شده که هم در هزینه های جانبی صرفه جویی شود و هم بالاترین سطح بهره وری از دستگاه حاصل آید.

• لیفتراک برقی

به طورکلی باید بدانید که قدرت لیفتراک برقی توسط یک موتور الکتریکی به جای موتور سوخت داخلی تأمین می شود، این موتور الکتریکی قدرت خود را از باطری قابل شارژ موجود روی دستگاه می گیرد. درواقع شما باید ۸ ساعت به طور کامل باتری لیفتراک برقی را شارژ کنید، در این صورت ۸ ساعت می توانید از دستگاه استفاده کنید. لیفتراک های برقی در دو نوع ۴ چرخ و سه چرخ می باشند که لازم به ذکر است که ماشین های سه چرخ ها دارای مانور بیشتری نسبت به چهارچرخ هستند. درواقع لیفتراک های برقی ماشین های ایده آل برای شرایط داخلی و انبارها هستند. عملاً هیچ سروصدایی به جز صدای لاستیک، بالابر و یا صدای چراغ هشدار ندارند. موتورهای الکتریکی هیچ اگزوزی ندارند و مونوکسید کربنی برای اپراتورها و یا کارگران مجاور ایجاد نمی کند، درواقع با محیط زیست سازگارتر می باشند و در انبازهایی مثل انبار مواد غذایی باید حتماً از این نوع استفاده شود. هم چنین جمع و جورتر هستند و به راحتی در محیط های کوچک مانور می دهند و راننده نیازی به استفاده از کلاچ ندارد. همچنین به این مسئله هم توجه کنید که هزینه شارژ باطری لیفتراک درواقع مناسب تر از هزینه سوخت ها می شود.

 

دستگاه لیفتراک

آشنایی با اصول نگهداری دستگاه لیفتراک

تعمیر و نگهداری لیفتراک، شامل دستورالعمل ها، راهکارها و قوانین اصولی است که توسط افراد متخصص و باهدف افزایش طول عمر لیفتراک و بهره وری عملکرد آن اجرا می شود. با توجه به اینکه لیفتراک ها دستگاه هایی پیچیده و گران قیمت هستند، رعایت تمام نکات ایمنی، به ویژه روش صحیح نگهداری از لیفتراک و کار کردن با آن می تواند در این امر مفید واقع شود؛ به طورکلی می توان نکات مهم برای نگهداری لیفتراک را شامل موارد زیر دانست که در ادامه این راهنما به آن ها اشاره می کنیم:

به عنوان یک برنامه جامع نگهداری لیفتراک، روزانه دستگاه خود را بازرسی کنید!

به طورکلی می توان اذعان نمود که بازرسی انواع فیلتر لیفتراک قبل از استفاده، نه تنها را خوبی برای شناسایی زودهنگام مشکلات احتمالی است، بلکه این بررسی ها این اطمینان را حاصل می کنند که لیفتراک قبل از هر بار OSHA یک جابجایی ایمن دارد و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه بیش از انتظار برای تعمیر مشکلات می شود تا اینکه در کار دستگاه اختلال ایجاد کنند. به طورکلی بهترین راه برای پیاده سازی این بررسی های دائمی استفاده از یک چک لیست استاندارد است تا اطمینان حاصل شود که قبل از استفاده لیفتراک، همه مناطق مورد نگرانی موردبررسی قرار می گیرند. برخی از عناصر توصیه شده این لیست چک به شرح زیر می باشد:

• بررسی شیلنگ

• بررسی فشار و شرایط تایر

• بررسی عملکرد کمربند ایمنی صندلی و سطح مایعات دستگاه

• بررسی چنگال و محافظ سربار

• بررسی عملکرد ترمز

برنامه ی نگهداری توصیه شده از سازنده را دنبال کنید!

تعمیر و نگهداری لیفتراک شما باید طبق برنامه ارائه شده توسط سازنده باشد. به عنوان مثال، بیشتر تولیدکنندگان توصیه می کنند یک بازرسی یا خدمات عمیق بعد از مدت معینی انجام شود یعنی تغییر روغن در هر ۳ ماه یا مقدار مشخصی از استفاده کنید. درواقع اطمینان از انجام کارهایی مانند تغییر روغن، تغییرات تایر در شرایط تایر، تغییر مایعات و فیلترها، تعویض پلاگین جرقه، سرویس ترمز و حرکت درایو و موارد دیگر به موقع انجام می شود، به شما کمک می کند تا از مشکلات غیره منتظره بزرگ تر را که می تواند در زمان، هزینه و ایمنی برای شما به همراه داشته باشد، دوری کنید.

همچنین ازآنجاکه لاستیک برای عملکرد مناسب لیفتراک بسیار مهم است، نگهداری لیفتراک باید شامل بازرسی منظم و سرویس دهی لاستیک باشد. درواقع باید آن ها را به عنوان بخشی از بازرسی روزانه خود بررسی کنید که این بازرسی باید شامل یک فشار و معاینه بینایی باشد تا اطمینان حاصل شود که در شرایط مطلوبی قرار دارند.

لیفتراک خود تمیز کنید.

لیفتراک های خود را هفتگی به عنوان بخشی از برنامه نگهداری لیفتراک خود تمیز کنید. پاکیزگی باعث می شود تا لیفتراک شما بیشتر از بهبود جذابیت زیبایی شناختی آن باشد. همچنین عمل تمیز کردن ماشین می تواند از جنبه ایمنی بااهمیت باشد چراکه از رادیاتورهای مسدود شده و سایر مواردی که می تواند هم ایمنی و هم کارآمد لیفتراک را برطرف کند، جلوگیری کند. درنتیجه، شما باید تمیز کردن های هفتگی را به عنوان بخشی از برنامه نگهداری لیفتراک خود درج کنید که این فرایند باید شامل دمیدن رادیاتور، از بین بردن هرگونه عنصر کثیف لیفتراک و تغییر فیلترها کثیف شده می باشد. مسلماً چنین رویه ای به افزایش عمر مفید دستگاه شما نیز می افزاید.

 به محض بروز مشکل درصدد برطرف کردن آن برآیید.

باوجود چک های روزانه و یک برنامه منظم برای نگهداری لیفتراک، گاهی اوقات ممکن است موارد غیرمنتظره ای رخ دهد که با دستگاه شما ایجاد می شود. به عنوان مثال، یک اپراتور ممکن است متوجه شود که ترمز در حین تغییر آن ها نرم تر می شود، یا ممکن است یک قلع در حین استفاده خم یا شکسته شود. رسیدگی سریع به این موارد عنصر مهمی در جلوگیری از بروز مشکلات بزرگ تر و درعین حال حوادث خطرناک تر است. پرداختن به مشکلات زودهنگام می تواند از بزرگ شدن مسائل کوچک جلوی گیر کند. به عنوان مثال، تعمیر نشت مایع خنک کننده بسیار ارزان تر از آن است که جایگزین کل موتور پس از نشت غفلت باعث خسارت گسترده ای شود.

برای یک برنامه جامع تعمیر و نگهداری لیفتراک ثبت نام کنید!

اغلب، راحت ترین راه برای نگهداری صحیح دستگاه های شما امضای قرار دارد تعمیر است. درواقع به یاد داشته باشید که تعمیر و نگهداری لیفتراک یک جزء اساسی در استفاده موفق لیفتراک است. با انجام بازرسی های روزانه، به دنبال برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده از سازنده، چک کردن لاستیک به طور مرتب، تمیز کردن هفتگی لیفتراک، رسیدگی به مشکلات به محض بروز و ثبت نام در یک برنامه جامع تعمیر و نگهداری لیفتراک، می توانید عمر دستگاه های خود را طولانی تر کنید.

اهمیت اپراتور در تعمیر و نگهداری لیفتراک

به طورکلی علاوه بر تیم بازرسی، اپراتور لیفتراک نیز نقش مهمی در تعمیر و نگهداری لیفتراک ایفا می کند. در حقیقت راننده لیفتراک اولین فردی است که می تواند سلامت و طول عمر دستگاه را تأمین کند؛ بنابراین اگر شما هم اپراتور یک لیفتراک هستید و یا قصد دارید کار با این دستگاه را آغاز کنید، پیشنهاد می کنیم نکات زیر را به دقت مطالعه کنید.

• قبل از آغاز به کار با لیفتراک، دستگاه را ازنظر ظاهری بررسی کنید.

• اگر از لیفتراک برقی استفاده می کنید، سطح مایع الکترولیت باتری و میزان شارژ آن را کنترل کنید.

• سطح روغن هیدرولیک دستگاه را بررسی کنید. در صورت نیاز، از روغن استفاده کنید.

• تایرها و چرخ های لیفتراک را بازرسی کنید. تایرها نباید پنچر شده باشند و یا جسم خارجی در آن فرورفته باشد.

• اتصالات، پیچ و مهره های لیفتراک را کنترل کنید.

• دکل و شاخک ها را یک بار امتحان کنید و مطمئن شوید به درستی کار می کنند. اگر هر یک ازاین دستگاه ها به خوبی کار نکنند، ممکت است در هنگام بارگیری موجب سقوط بار شوند.

• سیستم های فرمان، اهرم ها و ترمز دستگاه را امتحان کنید. این اجزا باید به خوبی کار کنند. عدم عملکرد صحیح ترمز یا اهرم می تواند بارگیری و حمل کالا را با اختلال ایجاد نماید.

• سیستم های روشنایی و ایمنی لیفتراک را کنترل کنید. بی شک رعایت تمام این موارد موجب افزایش بهره وری کسب وکار شما خواهد بود.

آشنایی با نکاتی مهم در هنگام خریداری ماشین لیفتراک

یکی از عواملی که پیشنهادهای خرید لیفتراک را بر آن اساس، رتبه بندی می کنند، رضایت مندی مشتریان از خرید محصولات یک برند خاص است. درواقع با نگاهی بر آمارهای جهانی در خصوص خریدوفروش لیفتراک می توان متوجه شد که برندهایی که از محبوبیت بالاتری برخوردار باشند، طبیعتاً میزان فروش بیشتری نیز دارند. به طورکلی توجه به امور مصرف کنندگان، رفع نیازهای آن ها و مرتفع کردن مشکلات بخش حمل ونقل از طریق خرید لیفتراک های مناسب امکان پذیر است. هبه یاد داشته باشید که هنگامی که می خواهید برای خرید لیفتراک اقدام کنید، دقت داشته باشید که دستگاه های مختلف با ظرفیت بارگیری متفاوت از انواع برندهای معتبر جهانی در بازار وجود دارند. باید نوعی از لیفتراک را خریداری کنید که مطابق با نیاز شما طراحی شده است؛ در این صورت، بهره وری بارگیری خود را افزایش می دهید و در هزینه های خود صرفه جویی می کنید. حال باهم در این قسمت از سازه افزار با اصلی ترین مفاهیم کلیدی در خرید لیفتراک آشنا می کنیم که به شرح زیر می باشد.

• توجه به بهره وری و عملکرد دستگاه، همچنین سرعت حرکت لیفتراک

• توجه به میزان مصرف انرژی و تولید حرارت یا گرما

• محبوبیت لیفتراک در میان مشتریان و بررسی میزان فروش یک برند خاص

• قابلیت بارگیری و ظرفیت حمل بار و توجه به طراحی کابین و تجهیزات برای راننده

• طراحی مطابق با اصول ارگونومی در کنار طراحی موتور لیفتراک

• بررسی وضعیت حرکت لیفتراک در محیط های مختلف و توجه به اجزای برقی ماشین

• توجه به انواع سوخت مصرفی دستگاه و ارتفاع بالابری

• بررسی و تحقیق در باب تایرها و لاستیک های لیفتراک

• در دسترس بودن خدمات فروش و پس از فروش لیفتراک

• موقعیت کارخانه تولید لیفتراک و خدمات تأمین قطعات جانبی و سرویس لیفتراک

• توجه به قیمت خرید لیفتراک

• بررسی گواهینامه ها و استانداردهای تولید لیفتراک

• توجه به خدمات پشتیبانی از مشتریان

کلام آخر

همان طور که در این راهنمای جامع مطالعه نمودید، لیفتراک ها نقشی بی بدیل و غیرقابل جایگزین در صنعت و به ویژه موضوع حمل ونقل و انبارداری دارند. همچنین همچون هر دستگاه و ماشین صنعتی دیگری، لیفتراک ها هم با توجه به ماهیت کاربرد و ویژگی های محل مورداستفاده، تنوع فراوانی دارند که در این مقاله به طور کامل به آن ها اشاره کردیم. در پایان این راهنما نیز امیدواریم که با جمع آوری این اطلاعات کمک شایانی به انتخاب و نگهداری بهتر لیفتراک داشته باشید و اگر تجربه ای در این زمینه دارید از طریق کامنت زیر، مطلب خود را با ما به اشتراک بگذارید. در پایان نیز لازم به ذکر است که پیشاپیش از پشتیبانی شما عزیزان بی اندازه خرسندیم.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است