غیرمعمول‌ ترین و منحصر به فرد ترین ساختمان‌ها در دنیا

غیرمعمول‌ ترین و منحصر به فرد ترین ساختمان‌ها در دنیا و معرفی آنها

محتوا :

ساختمان های باورنکردنی متعددی در دنیا وجود دارند که به خاطر شکل های دور، طرح های ابهت بخش و سبک های منحصر به فرد خود مشهور هستند. ما برخی از برجسته ترین ساختارها را در دنیایی که دوست دارید از آن دیدن کنید، گردآوری کرده ایم.

پس بیایید آن ها را بررسی کنیم!

‏گوگن هایم بیلبائو، اسپانیا

موزه گوگن هایم در سال ۱۹۹۷ ساخته شد و توسط معمار کانادایی فرانک گری طراحی شد و یکی از بهترین نمونه های معماری مدرن در قرن بیستم است. این موزه بخشی از بنیاد گوگن هایم است که هدف آن ترویج درک هنر مدرن و معاصر است. در سال ۱۹۹۷، زمانی که این موزه ساخته شد، بزرگ ترین موزه تمام پروژه های گوگن هایم بود. بااین حال، موزه دیگر گوگن هایم در حال حاضر در ابوظبی در دست ساخت است و دو برابر بزرگ تر از موزه بیلبائو خواهد بود.

‏خانه وارونه (‏زکاپین، لهستان)‏

درصورتی که در حال بازدید از پیست اسکی معروف زکاپین در لهستان هستید، فراموش نکنید که به اصطلاح بالا داون هاوس (‏Dom do Gori Nogami به زبان لهستانی)‏را بررسی کنید. این یک جاذبه توریستی است که هرساله بازدیدکنندگان بیشتری را به خاطر شکل غیرمعمول خود جذب می کند. مساله این است که همه چیز در این خانه، میزها، صندلی ها، حتی تخت و توالت قرار دارد. افرادی که به آن سر می زنند معمولاً گیج و گیج می شوند چون آن یک تجربه عجیب است اما لذت آن تضمین شده است ‏برخی حتی ادعا می کنند که آن باعث می شود شما احساس مستی بکنید! هزینه ورودی تنها ۲ پوند است.

Krzywy Domek (‏سوپوت، لهستان)‏

کرزیوی دومک یا به معنای واقعی کلمه به عنوان «خانه کج» ترجمه شده است که احتمالاً نمادین ترین ساختمان در سوپت لهستان است. این فروشگاه در سال ۲۰۰۴ به عنوان بخشی از مرکز خرید در سوپوت ساخته شد. شکل موجی آن از تصویرگران داستان پریان جان مارسین سزنسر و پر دالبرگ و همچنین خانه های آنتونی گایدی در بارسلونا الهام گرفته شده است. داخل Krzy اسبق Domek یک کافی شاپ پیدا می کنید تا بتوانید یک فنجان قهوه بردارید و در این معماری مدرن شگفت انگیز از آن لذت ببرید.

‏مارکتیل (‏روتردام، هلند)‏

سالن بازار در روتردام هم مجتمع اداری و هم مجتمع مسکونی در مرکز روتردام است. این شرکت دارای بیش از ۲۰۰ آپارتمان و یک گاراژ ۴ طبقه با ظرفیت ۱۰۰۰ خودرو است؛ اما چرا این ساختمان این قدر خاصه؟ اول ازهمه، نمای آن به طور کامل در شیشه پوشانده شده است درحالی که فضای داخلی آن با ۱۱ هزار مترمربع کار هنری انجام شده توسط آرنو کونن پوشیده شده است. این اثر هنری شامل پیوستگی روشنی از گیاهان و جانوران است و از طریق فن آوری دیجیتال سه بعدی انجام شد و یکی از اولین ساختمان هایی بود که از تکنیک های سه بعدی استفاده کرد. برخی حتی دوست دارند آن را «کلیسای سیستین مدرن» بنامند.

‏کازا میلا (‏بارسلونا، اسپانیا)

کازا میلا که بانام لا پدریرا نیز شناخته می شود، پیش از آنکه خود را کاملاً وقف طرح ریزی ساگرادا فامیلیا کند، آخرین شاهکار معماری آنتونی گایودی است. این بنا نمایانگر یک کوه ساخت دست بشر با پنجره های شکل نامنظم متعدد است که مانند حفره ای در غار و بالکن ها به نظر می رسد که هرکدام دارای یک حصار آهنی منحصر به فرد هستند. این خانه درواقع دوخانه دارد که توسط نمای خارجی، طبقه همکف و سقف به هم متصل شده اند. جالب ترین قسمت خانه تابه حال پشت بام آن بوده است. این پشت بام که «باغ جنگ جویان» نامیده می شود، به خاطر ۲۸ دودکش مشخص خود که به نوعی شبیه به سربازانی هستند که از سقف محافظت می کنند، مشهور است. کازا میلا در سال ۱۹۸۴ توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شد. این خانه در ابتدا برای رزر سگمون و همسرش پرمایلا که صاحبان اصلی خانه بودند تا زمانی که در سال ۱۹۸۶ تبدیل به موزه شد، ساخته شد.

‏کازا میلا (‏بارسلونا، اسپانیا)

کلیسای جامع سنت بیسیل (‏مسکو، روسیه)‏

مشهورترین کلیسا در مسکو و احتمالاً مشهورترین بنای یادبود در کل روسیه کلیسای جامع سنت بیسیل است. این شگفتی معماری در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و یکی از غیرعادی ترین کلیساهای جهان است.

کلیسای جامع درواقع شامل هشت چاه کوچک است که دور چاه اصلی جمع شده اند و به سنت باسیل اهداشده اند. برج های رنگارنگ گنبدهای «پیاز» دارند چون این شکل برای برخورد با برف مناسب بود که همه ما می دانیم یک چیز رایج در روسیه است. تا قرن هفدهم که کلیسا بارنگ هایی که ما امروزه می بینیم نقاشی شد، بسیاری از مردم نمی دانستند که کلیسای اصلی درواقع (‏با گنبدهای طلایی)‏سفید بود تا با سنگ سفید کرملین مطابقت داشته باشد.

کلیسای هالگریمور (‏ریکیاویک، ایسلند)

این کلیسای منحصر به فرد لوتری در ایسلند در ۷۴.۵ متر بلندترین کلیسا در ایسلند است. سبک کلیسا به سبک معماری اکسپرسیونیسم تعلق دارد.

در اصل، قرار نبود این قدر بلندقامت باشد، اما هدف از این کار سبقت گرفتن از کلیسای جامع کاتولیک در ریکیاویک بود.

‏اتمیوم (‏بروکسل، بلژیک)‏

اگرچه درواقع یک ساختمان نیست، اما مطمئناً اتم وم سزاوار جایی در این لیست است. این نقطه عطف معروف در بروکسل در اصل برای نمایشگاه بین المللی اکسپو در سال ۱۹۵۸ ساخته شد و از آن زمان به بعد هرساله بیش از میلیون بازدیدکننده دارد. این ساختار شامل نه کره از جنس فولاد ضدزنگ متصل به روشی است که باهم دیگر شکلی از یک «سلول» را می سازند. پنج تا از آن ها را می توان بازدید کرد و شما می توانید نمایشگاه های دائمی آن ها را بررسی کنید درحالی که قسمت بالایی یک رستوران دارد که در آن می توانید شام را با چشم اندازها و چشم اندازها صرف کنید! سفر CNN حتی آن را به عنوان عجیب ترین ساختمان اروپا در سال ۲۰۱۳ معرفی کرده است.

‏چهار سولیر (‏ادیلو، فرانسه)‏

این کوره خورشیدی یکی از مهم ترین مراکز تحقیقات علمی در اروپا است. کوره اودیلو که در «فونت – رومو – اودیلو – ویا کوئه» (‏نزدیک مرز اسپانیا) واقع شده است، درمجموع ۵۴ متر ارتفاع و ۴۸ متر عرض دارد. چرا از خودتان می پرسید؟ دلیل این امر این است که اودیلو بیش ترین مقدار نور خورشید را در طول سال (‏بیش از ۲۵۰۰ ساعت در سال)‏دارد و به خاطر ارتفاع زیاد (‏۲۲۱۲ متر)‏، هوا اغلب صاف و رطوبت کم است. کوره خورشیدی اساساً بر پایه یک اصل اشعه متمرکزشده با انعکاس ۹۶۰۰ آینه کار می کند که منجر به دریافت انرژی معادل «۱۰۰۰۰ خورشید» می شود.

بیشتر بخوانید: ساختمان چیست؟

هم چنین دمای بالای ۳۵۰۰ درجه سانتی گراد را می توان تنها در چند ثانیه به دست آورد.

والدسریل (‏دارمشتات، آلمان)‏

«والدسریل» (‏یا مارپیچ جنگلی به زبان انگلیسی)‏تنها یک ساختمان مسکونی تصادفی دیگر نیست. این شگفتی معماری که توسط فریدنسریچ هاندرتواسر طراحی شده است در دارمشتات آلمان واقع شده است و در پایان دهه ۱۹۹۰ ساخته شده است. شکل U خاص ساختمان با نمای چندرنگ منحصر به فرد و عدم وجود خطوط مستقیم مشخص می شود. جالب توجه است که از هر ۱۰۰۰ پنجره یک پنجره یکسان نیست و دسته های روی درها نیز متفاوت هستند. گوشه های دیوار داخلی نیز برای مطابقت با گوشه های بیرونی گرد می شوند. این ساختمان ۱۰۵ آپارتمان، یک گاراژ و زمین بازی برای کودکان دارای دریاچه مصنوعی کوچک دارد. باوجود شکل نامنظم آن، بلندترین نقطه ساختمان تا طبقه دوازدهم بالا می رود.

خانه رقص (‏پراگ، جمهوری چک)

این ساختمان غیرمعمول در مرکز پراگ هرساله بازدیدکنندگان زیادی را جذب می کند. این مدل توسط معمار چک، ولادو میلنیک باهم فرانک گری طراحی شد. اگرچه این ساختمان در ابتدا قرار بود به سمت فرهنگ و هنر متمایل شود اما درنهایت به یک ساختمان تجاری با دفاتر و یک رستوران فرانسوی در طبقه آخر تبدیل شد. پنجره ها قاب هایی محدب شبیه به قاب نقاشی دارند، زیرا هدف طراح این بود که آن ها را به یک اثر سه بعدی تبدیل کند.

خانه رقص (‏پراگ، جمهوری چک)

‏خانه های مکعبی (‏روتردام، هلند)

یک ساختمان جالب دیگر در روتردام به نام خانه های مکعبی است. این خانه های نوآورانه در نزدیکی ایستگاه متروی بلاک در روتردام واقع شده اند و درواقع افرادی در داخل این مکعب ها زندگی می کنند. ازآنجاکه این خانه ها اغلب رهگذران کنجکاو را جذب می کنند، یکی از صاحبان خانه تصمیم گرفته است که با در دسترس قرار دادن یکی از «توله های» برای تورها، از آن پول دربیاورد، بنابراین اگر خود را در روتردام یافتید، حتماً به دیدن این شگفتی معماری باشکوه بروید.

کتابخانه ملی (‏مینسک، بلاروس)‏

کتابخانه ملی مینسک سومین کتابخانه بزرگ جهان درزمینهٔ ادبیات روسی است اما این چیزی نیست که این ساختمان را بسیار خاص ساخته است.

این کتابخانه ۷۲ متر ارتفاع دارد و یکی از بهترین کتابخانه های اروپا است و حتی منابع الکترونیکی مخصوص به خود را دارد. این کتابخانه علاوه بر این که یک کتابخانه چندرسانه ای است، یک جاذبه توریستی محبوب نیز هست زیرا بازدیدکنندگان می توانند از سکوی مشاهده بالا رفته و یک نمای دیدنی از مینسک داشته باشند. اغلب منطقه مقابل کتابخانه به عنوان محل برگزاری نمایشگاه و کنسرت عمل می کند.

تمپل اکستپیاتوری دل ساگرات کور (‏بارسلون، اسپانیا)‏

می توان گفت که بارسلونا «پایتخت» معماری فوق العاده است، بیشتر به لطف «آنتونی گایودی». علاوه بر شهر معروف ساگرادا فامیلیا، یک کلیسای دیگر نیز در خارج از مرکز شهر وجود دارد که قطعاً نفس شمارا بند خواهد آورد. این کلیسای باشکوه که تقریباً در ارتفاع ۵۵۰ متری از سطح دریا در کوه تیبیدابو قرار دارد، نمایی فراموش نشدنی از پایتخت کاتالان به ما می دهد. این کلیسا درواقع از دو کلیسای دیگر که نام قلب مقدس (‏کلیسای مقدس در پاریس و کلیسای مقدس در رم)‏را بر روی خوددارند، الهام گرفته است و یک مجسمه مسیح در بالای آن قرار دارد که شبیه به یکی در ریودوژانیرو است.

‏‏کونزاوس (‏گراتس، اتریش)‏

این ساختمان که به عنوان موزه هنر گراتس نیز شناخته می شود، قطعاً به چشم شما خواهد رسید. این ساختمان نسبتاً «جوان» است زیرا در سال ۲۰۰۳ به منظور برنامه فرهنگی پایتخت اروپا ساخته شده است.

سطح موزه تقریباً ۱۰۰۰ حلقه فلورسنت دارد که الگوهای مختلفی را در شب ایجاد می کنند و بهترین کار این است که بیشتر انرژی برق موزه از پانل های خورشیدی بر روی سقف تأمین می شود.

ساختمان باسکت (اوهایو، آمریکا)

ساختمان بسکتبال دفتر مرکزی شرکت بسکتبال لانگ برگر در ایالت اوهایو در ایالات متحده آمریکا است. این ساختمان کپی دقیقی از سبد خود شرکت است که به عنوان یک راه عجیب برای ترفیع رتبه پیداشده است. دو سال طول کشید تا این ساختمان ۱، ۸۰۰۰۰ فوت مربع تکمیل شود.

ساختمان پایه مثال واقعی معماری مقلد است که در آن ساختمان ها در شکل دقیق محصولات برای ارتقا ساخته می شوند. بخش داخلی ساختمان سبد با سقف شیشه ای تزیین شده است، دیوارها نیز از طریق نقاشی های بنیان گذاران ساختمان جذاب می شوند. هم کارکنان و هم مهمانان می توانند از روشنایی طبیعی داخل ساختمان لذت ببرند.

کتابخانه کانزاس (سیتی، میسوری)

کتابخانه شهر کانزاس یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین کتابخانه های جهان است که در سال ۱۸۷۳ در شهر کانزاس در ایالت میسوری واقع شده است. مجموعه شگفت انگیزی از کتاب های بزرگ، جاذبه اصلی این کتابخانه است که زیباترین کتابخانه ایالات متحده آمریکا را تشکیل می دهد. نماهای خارجی ساختمان که با مرمر و چوب ماهون تزیین شده اند، از معماری قرن بیستم استفاده می کنند.

کتابخانه کانزاس (سیتی، میسوری)

داخل کتابخانه با بتن تزیین شده و دارای یک در فولادی ۳۵ تنی خیره کننده است. هر بخش از هدف کتابخانه برای انواع مختلف خوانندگان، دارای مجموعه خاصی از کتاب ها از تمام زمینه های ممکن است.

لوتوس (تمپل، هند)

معبد گل مانند لوتوس شکل می تواند در دهلی نو پایتخت هند دیده شود. معبد لوتوس به عنوان معبد مادر شبه قاره هند در نظر گرفته می شود که می تواند توسط مردم از تمام مذاهب بازدید شود. با الهام از معماری گل نیلوفر (‏Fariborz Sahba)‏این ساختمان زیبای هند در سال ۱۹۸۶ افتتاح شد.

کل معبد از طریق مرمر، دولومیت و سیمان ساخته شده است. تالار مرکزی معبد لوتوس که می تواند ۲۵۰۰ نفر را در یک زمان نگه دارد، دارای ۹ در بزرگ است. تالابی که در کنار معبد قرار دارد، احساسی شبیه به معبد دارد که همانند گل نیلوفر شناور است.

استون (هاوس، پرتغال)

این خانه سنگی می تواند در کوه های فیت پرتغال واقع شود. این فیلم در سال ۱۹۷۴ با الهام از کارتون فلتستون ساخته شد. آن از دو سنگ بزرگ ساخته شده که با مخلوط بتن به هم متصل شده بودند. آن احساس ساختار ماقبل تاریخ را ایجاد می کند و همچنین یکی از بهترین جاذبه های توریستی در پرتغال می شود.

معبد استقلال (آمریکا)

معبد استقلال یک معبد عبادت و آموزش است که به دنبال صلح اختصاص داده شده است. آن یکی از غیرعادی ترین ساختارهای جهان است. معبد نقطه کلیدی مرکز فرماندهی جامعه مسیح است. منار فولاد ضدزنگ تا ارتفاع ۳۰۰ فوت بالا می رود. این نمایشگاه مجموعه ای از هنرهای مذهبی مدرن و سنتی را از سراسر جهان ارائه می دهد.

ساختمان رن، (چین)

ساختمان رن یک ساختمان با طراحی جذاب در شانگهای است. گروه بیجارکه انجلز کپنهاگ (‏BIG)‏این طراحی قابل توجه از این ساختمان را پیشنهاد داد که در آن شخصیت چینی پرسون با نمایشگاه جهانی ۲۰۱۰ شانگهای برابری می کند. این پروژه برای یک هتل، مرکز ورزش و کنفرانس پیشنهادشده است.

ساختمان به صورت دو ساختمان در حال ترکیب در یک ساختمان تصور شد. اولین ساختمانی که از آب بیرون آمد به فعالیت های بدن اختصاص داده شد و مرکز فرهنگ ورزش و آب را در خود جای داد. ساختمان دیگری که از زمین بیرون آمد به روح و روشنگری اختصاص داشت و مرکز کنفرانس کاملاً مجهز را در خود جای داده بود.

موزه ملی یال گونه ی زاید، (امارات متحده عربی)

امارات متحده عربی که در جزیره سعدیات واقع شده است، اولین موزه در جزیره است که تاریخ، فرهنگ و تحول اجتماعی – اقتصادی کشور را نشان می دهد. این برج دارای پنج برج بال مانند است که از یک تپه با نمای مصنوعی که گالری ها را دارد، بیرون زده اند. برج ها مثل دودکش حرارتی به نظر می رسن این موزه فضاهای عملکردی متفاوتی دارد. تالار بزرگ آن به یادگارهای تنظیم شده برای ارائه ها و فیلم ها می بالد. این لابی با مکان های بیشتری برای ایجاد فضایی عالی برای اجراهای سنتی ازجمله خواندن شعر، موسیقی و رقص ترکیب شده است.

ساختمان دفتر تخم مرغی Cybertecture، (هند.)

این ساختمان اداری منحصر به فرد با الهام از مرغ یک شگفتی معماری برای بازدیدکنندگان است. این ساختمان توسط شرکتی در هنگ کنگ طراحی شده است. این ساختمان به خاطر یک معماری نمادین که با طراحی محیطی، سیستم های کنترل عالی و مهندسی تکاملی تکمیل شده است، به خود می بالد. این ویژگی ها، منحصربه فردترین ساختمان شهر بمبئی را ایجاد می کند.

خانه زمین، (سوئیس)

خانه زمین که به حفره های واقعی زندگی هابیت برمی گردد، یک شگفتی معماری است که از میان زمین های طبیعی برای شکل دادن به دیواره ای یک خانه به تصویر کشیده شده است. این ها واقعاً خانه هایی هستند که در دامنه تپه ها بناشده اند و زمین در بالای سازه های اصلی قرارگرفته است. مردم از سال ها پیش در این محل زندگی می کنند. این خانه یکی از غیرعادی ترین خانه های جهان است.

کاخ بومبل، (فرانسه)

کاخ بوبل که بانام پاله بولز نیز شناخته می شود، مقر عظیمی در تیوله – سور – مر در نزدیکی شهر کن در فرانسه است. این ساختمان توسط مهندس معمار مجارستانی، آنتی لواگ طراحی شد و دوره ساخت آن از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۹ بود. این کاخ درواقع برای یک صنعتگر فرانسوی ساخته شده اما بعدها یک طراح مد به نام پیر کاردین آن را به عنوان خانه تعطیلاتش خریداری کرد. خانه ۱۲۰۰ مترمربعی شامل یک منطقه جلویی، سالن انتظار، سالن تئاتر با ۵۰۰ صندلی فضای باز، ۱۰ اتاق خواب، استخرهای شنا و آبشارهای متعدد است. آن بسیار زیبا تزیین شده است.

کازا باتالو، (اسپانیا)

کازا باتالو که در قلب بارسلونا واقع شده است، یکی از شاهکارهای هنری آنتونی گایودی است. این ساختمان که از ترکیب رنگ زیبا و شکوه معماری فوق العاده ای برخوردار است، یک ساختمان شگفت انگیز است که بازدیدکنندگان را با جذابیت نادر خودشیفته کرده است. ساختمان فعلی، بازسازی یک خانه ساخته شده قبلی است که در سال ۱۹۰۴ توسط گایدی بازسازی شد. آن را چندین بار پس ازآن نوسازی کرده اند.

کازا تراس، (کلمبیا)

خانه سرامیک نیز نامیده می شود، کازا تراس به طور کامل با دست از خاک رس ساخته می شود و در آفتاب خشک می شود. این سازه غیرمعمول که در یک روستای کوهستانی سلطنتی در کلمبیا واقع شده است، توسط افراد محلی به نام «کازا دی فلینتستون» یا «خانه فلینتستون» نیز شناخته می شود. مثل یک پشته خاک رس به نظر می رسد که به شکلی آزادانه شبیه یک کلبه است. این ساختار عجیب وغریب با زمین های کشاورزی سرسبز احاطه شده است و در مقابل یک مجموعه تماشایی از کوه ها قرارگرفته است.

برج O – ۱۴ (دبی)

توسعه دبی که جایگاه بلندترین ساختمان در جهان است، یک هتل هفت ستاره و تنها مجمع الجزایر ساخته دست بشر که بعد از هفت قاره مدل سازی شده اند، معماران برتر معاصر را جذب کرده است تا با شور و شوق طراحی فضای باز خود، این شهر را با بسیاری از ساختمان های منحصر به فرد در جهان پر کنند.

همان طور که در تصویر بالا می بینید، O ۱۴ یکی از ساختمان های معماری شگفت انگیز در شهر است و یک برج تجاری ۲۲ طبقه است که بر روی یک سکو دوطبقه قرارگرفته است، در فوریه ۲۰۰۷ شکسته شده است و شامل بیش از ۳۰۰ هزار فوت مربع فضای دفتر برای خلیج تجاری دبی است. O – ۱۴ در امتداد نهر دبی واقع شده است و یک مکان برجسته را بر روی بس تر دریا اشغال کرده است. O – ۱۴ در یک پوسته بتنی ضخیم ۴۰ سانتی متری پوشانده شده با بیش از ۱۳۰۰ دهانه که اثر توری مانند بر نمای ساختمان ایجاد می کنند.

پوسته تنها ساختار ساختمان نیست، بلکه به عنوان یک ضد آفتاب باز برای نور، هوا و نما عمل می کند. فضای تقریباً یک متری بین پوسته و محفظه اصلی، پدیده ای به نام «اثر دودکش» را ایجاد می کند، پدیده ای که در آن هوای گرم فضا برای بالا رفتن و سرد کردن موثر سطح پنجره های شیشه ای پشت پوسته سوراخ دار دارد. این تکنیک خورشیدی غیرفعال اساساً به یک جز طبیعی در سیستم خنک کننده برای O – ۱۴ کمک می کند، درنتیجه مصرف انرژی و هزینه ها را کاهش می دهد، تنها یکی از جنبه های نوآورانه طراحی ساختمان است.

ساختمان فلتیرون (نیویورک)

در خانه برخی از ساختمان های منحصر به فرد در جهان، هیچ خط افق شهری به زیبایی شهر نیویورک نیست. آسمان خراش هایی که در نیویورک ساخته شده اند، به خاطر ساختار مشابه با یک آهن، نام خود را از آن گرفته اند. این ساختمان معروف جهانی در سال ۱۹۰۲ افتتاح شد و ۸۷ متر ارتفاع و ۲۲ طبقه دارد.

از دیگر نمونه های معماری شگفت انگیز در شهر می توان به ساختمان امپایر استیت، ساختمان کرایسلر و ساختمان سی گرام اشاره کرد که برخی از مهم ترین و مشهورترین ساختمان های جهان هستند.

نیویورک برای دوستداران معماری واقعاً شگفت انگیز است و شما نمی توانید ساختمان های مشهور دنیا را از دست بدهید!

آکوا (شیکاگو)

در مقایسه با سازه های دیگر، این یک پروژه کاملاً جدید است چون ساخت وساز در سال ۲۰۰۷ شروع شد و ساختمان در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد. این ساختمان منحصر به فرد در جهان بیش از ۲۵۰ متر ارتفاع دارد و بیش از ۵۰.۰۰۰ مترمربع مساحت زمین برای مغازه ها و ادارات دارد. به علاوه ۲۱۰ اتاق هتل، ۴۷۶ اتاق مسکونی و ۲۶۳ اتاق خانگی دارد.  جین گنگ، معمار مسئول این پروژه بود، کسی که عنوان زنی را دارد که مسئول زنده کردن بزرگ ترین پروژه معماری است که تاکنون توسط یک شرکت آمریکایی ساخته شده است. محیط ساخته شده شیکاگو بازتابی از تاریخ شهر و میراث چند فرهنگی است که شامل ساختمان های معماری شگفت انگیز برجسته به سبک های مختلف توسط معماران مهم است.

آکوا (شیکاگو)

بنیاد لوئیس ویتون (پاریس)

این شگفتی معماری یکی از چندین خریدوفروش مشهور شهر است و ساخت آن را در سال ۲۰۰۸ آغاز کرد اما پس از هزینه کلی بیش از ۱۴۰ میلیون دلار تنها در سال ۲۰۱۴ به روی عموم باز شد. این غیرانتفاعی یک موزه هنری و مرکز فرهنگی است که با حمایت مالی گروه LVMH اداره می شود. شهر پاریس نمونه های قابل توجهی از معماری شگفت انگیز هر دوره از قرون وسطی تا قرن بیست و یکم را دارد و زادگاه معماری سبک گوتیک بود، همان طور که در بسیاری از بناهای تاریخی معروف شهر دیده می شود، با توجه به این که این شهر برخی از منحصربه فردترین ساختمان های دنیا را دارد. این شهری است که باعث می شود شما عاشق شوید!

ماککسی (رم)

موزه ملی هنرهای قرن بیست و یکم اولین موسسه ملی ایتالیایی است که به خلاقیت معاصر اختصاص داده شده است و ویژگی های معماری شگفت انگیزی دارد. برنامه ریزی فعالیت ها، کارگاه ها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها، طرح ها، طرح های آموزشی نشان دهنده مأموریت MAXXI به عنوان محلی برای حفاظت و نمایشگاه کلکسیون های آن است و بالاتر از همه، آزمایشگاهی برای آزمایش فرهنگی و نوآوری، برای مطالعه، تحقیق و تولید محتوای زیبایی شناسی زمان ما. رم به خاطر معماری شگفت انگیز خود، با خطوط کلاسیک و امپراطوری روم مانند کولوسئوم، باسیلیای سنت پیتر و غیره، خانه برخی از منحصر به فرد ترین ساختمان های جهان و همچنین بناهای تاریخی مشهور است. پانتئون که این شهر ایتالیایی را به صورت شهری واقعی درآورده است، باید تاریخ و معماری را دوست داشته باشد.

پارک مرکزی وان (سیدنی)

این ساختمان کاربردهای زیادی دارد و ترکیبی از دو برج مسکونی به علاوه یک مرکز خرید خرده فروشی شش طبقه است. این یک ساختمان کاملاً جدید است، چراکه در سال ۲۰۱۲ – ۲۰۱۳ تکمیل شد و یک ساختمان برنده جایزه است، چراکه باید به خاطر معماری شگفت انگیز آن از آن بیرون آورده شود که آن را به یکی از منحصر به فرد ترین ساختمان های جهان با مساحت کل ۶ هکتار، طراحی شده در یک سرمایه گذاری مشترک بین فاستر و شرکا و سکیسوی هاوس تبدیل کرده است. معماری شگفت انگیز سیدنی با سبک معماری هیچ کس مشخص نمی شود، بلکه با کنار هم قرار دادن گسترده معماری قدیم و جدید در طول تاریخ ۲۰۰ ساله شهر، از آغاز متوسط آن با مواد محلی و کمبود بودجه بین المللی برای مدرنیته امروزی آن با یک افق وسیع از بلندگوها و آسمان خراش ها مشخص می شود.

خانه اپرا (کپنهاگ)

صحنه اصلی این اپرا با ۱۴۰۰ تماشاگر است که در آن شما می توانید شگفت انگیزترین اجراها را ببینید. خانه اپرا پوشیده از سنگ آهک ژورا گلب در جنوب آلمان است و پیش نماز آن دارای سنگ مرمر صورتی سیسیلی است. بااین وجود، سقف سالن اصلی با ۱۰۵۰۰۰ برگ طلای ۲۴ عیار که معادل ۱.۵ کیلو طلا است، تزیین شده است. این شهر با برخی از منحصربه فردترین ساختمان های جهان مانند برج های اکسل، سیلوها، ۸ هاوس و بسیاری از ساختمان های دیگر با معماری شگفت انگیز که همیشه بیانیه ای را بیان می کنند، موافق است. این شهر هیچ وقت جلوی ما رو نمی گیرد.

موزه ABC (مادرید)

این کارخانه آبجوسازی سابق که اکنون یک گالری است، در سال ۲۰۱۱ توسط آرانگورن گالگوس تعمیر شد. ساختمان شش طبقه یک معماری شگفت انگیز با دیواره ای خارجی کاشی های فولادی و شیشه ای نامتقارن دارد که حیاط را نیز پوشانده است و در آن به عنوان نورگیر فضای نمایشگاه زیرزمینی عمل می کنند. داخل آن تمیز و مینیمالیست است. موزه ABC تصاویر و کارتون های مربوط به بیش از ۱۰۰ سال تاریخ اسپانیا را از قدیمی ترین روزنامه موجود اسپانیا، ABC، به نمایش می گذارد. مادرید غیرقابل درک است. اگر خود شهر عظیم است و نمونه های معماری شگفت انگیز، طاقت فرسا هستند! بیش از نیم قرن است که مادرید یک آزمایشگاه تجربی برای معماری مدرن و معاصر در اسپانیا است که با برخی از منحصربه فردترین ساختمان های جهان به این شهر زینت می دهد چون با نمونه های متعددی از معماری نوآورانه و تجربی پرشده است که تعداد کمی از آن ها ارزشمند و شناخته شده اند. این شهر همچنین خانه برخی از مشهورترین بناهای تاریخی جهان است.

برج مد کاگن کوکوون (توکیو)

درنهایت، خط افق توکیو مجموعه متنوعی از معماری مدرن است، از انبوه شیشه گرفته تا کپسول های زندگی در دهه ۱۹۷۰ که این شهر معماری شگفت انگیز و برخی از منحصر به فرد ترین ساختمان های جهان را در برمی گیرد! این زیبایی معماری در سال ۲۰۰۸ تکمیل شد و یکی از آخرین و تاریخی ترین ساختمان های توکیو بود. به عنوان یک ساختمان آموزشی پیشنهادی، ارتفاع آن بیش از ۲۰۰ متر (‏۶۷۰ فوت)‏است و بیش از ۵۰ طبقه دارد و دانشجویان را از سه حوزه مطالعاتی بسیار متمایز استقبال می کند: مد، پزشکی و فن آوری فضا. امیدوارم از این مقاله لذت ببرید و این باعث شود حس کنجکاوی شما برای سفر کردن و دیدن این آثار تاریخی مشهور و ساختمان های منحصر به فرد در دنیا تحریک شود.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است