معرفی بهترین کاشی و سرامیک های ضد اسید

کاشی و سرامیک ضد اسید | سرامیک ضد اسید | قیمت کاشی و سرامیک ضد اسید

در مقالات پیشین اشاره کرده ایم که کاشی و سرامیک انواع بسیار زیادی دارد که در جاهای مختلفی به کار می آیند. یکی از بهترین نوع کاشی و سرامیک، نوع ضد اسیدی آن می باشد که مقاومت خیلی خوبی در برابر مواد شیمیایی دارند و به همین دلیل است که بیشتر مواقع در جاهایی از این نوع کاشی و سرامیک استفاده می شود که سروکار زیادی با مواد مخرب شیمیایی دارند.

در واقع یک کارخانه صنعتی، بارها ممکن است که از مواد اسیدی استفاده کند و اگر دیوارپوش یا کف پوش این کارخانه از جنس سرامیک و کاشی ضد اسید نباشد، ممکن است به سادگی دچار خرابی و پوسیدگی شود.

بیشترین موارد استفاده از کاشی و سرامیک ضد اسید، در جاهایی مثل کارخانه جات صنعتی، کارخانه های تولید مواد لبنی و غذایی، حوض های حاوی مواد اسیدی و …است.

یکی از اصلی ترین نکاتی که در مورد کاشی و سرامیک ضد اسید وجود دارد این است که نصب آن ها باید با دقت زیادی صورت بگیرد و نکات مهمی در مورد آن رعایت شود.

بیشتر بخوانید : کاشی و سرامیک

باید بدانید که فاصله ی میان دو کاشی در هنگام نصب باید به دقت محاسبه شود و هم چنین برای نصب این کاشی ها نیازمند ملات خاصی می باشیم. در واقع این ملات باید خاصیت ضد اسیدی داشته باشد. در انتهای همین مقاله به طور کامل راجع به نحوه ی نصب کاشی و سرامیک ضد اسید صحبت کرده ایم.

 

سرامیک ضد اسید

سرامیک ضد اسید

به طور کلی سرامیک های ضد اسید به دو نوع فول بادی و لعاب دار تولید می شوند که هر یک از این دو نوع سرامیک، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. اما باید بگوییم که هر دوی این سرامیک ها در برابر اسید هیدروفلوئوریک و اسید فسفریک مقاومتی ندارند. بیشترین میزان مقاومت این نوع سرامیک ها در برابر اسیدهای صنعتی ( به جز HF) است. سرامیک های ضد اسید در برابر اسیدهای صنعتی مقاومت خیلی خوبی از خود نشان می دهند و دچار خوردگی و پوسیدگی نمی شوند. هم چنین در برابر هرگونه ساییدگی و فشار و ضربه نیز مقاوم هستند و سطح با دوامی دارند.

از دیگر ویژگی های سرامیک های ضد اسید این است که به سادگی می توان آن ها را شست و شو داد و دردسر خاصی ندارند. علاوه بر این، باید اشاره کنیم که سطح سرامیک های ضد اسید، لغزنده نیست و به همین خاطر، ایمنی خوبی را به هنگام کار ایجاد می کند که قابل توجه است.

نوع دیگری از سرامیک ضد اسید در بازار وجود دارد که با نام سرامیک ضد اسید صنعتی نام برده می شود. این سرامیک به شکل صاف یا عاجدار یا ضد لغزش ساخته می شود. بستگی به این دارد که می خواهید سرامیک مورد نظر را در چه بخشی استفاده کنید و چه کاربردی از آن انتظار دارید. مثلا اگر در محیط مرطوبی می خواهید از سرامیک ضد اسید صنعتی استفاده کنید، حتما خرید سرامیک ضد لغزش را در نظر داشته باشید.

نکته ی مهمی که در مورد سرامیک های ضد اسید وجود دارد این است که متاسفانه تنوع رنگی خیلی بالایی ندارند و در رنگ های خنثایی مثل طوسی، شیری یا کرم تولید می شوند. البته گاهی مواقع ممکن است برای مصارف کارگاهی از رنگدانه های قرمز نیز در ساختار این سرامیک ها استفاده شود.

سرامیک ضد اسید صنعتی چند دسته است؟

همان طور که در بالای همین متن اشاره کردیم، سرامیک های ضد اسید صنعتی یکی از انواع رایج سرامیک های ضد اسید می باشند که خود به دو دسته تقسیم می شوند:

سرامیک ضد اسید با سطح شیبدار: از این نوع سرامیک ها برای کف حمام یا سالن استفاده می شود چرا که مایعات نباید روی سطح آن ساکن بماند و باید به داخل کفشور یا فاضلاب منتقل شود. برای این که هزینه ی مصرف ملات پایین بیاید؛ می توانید از ملات ضد اسیدی استفاده نکنید اما یادتان نرود که برای بند کشی حتما نیازمند یک ملات ضد اسید می باشید.

سرامیک سطح حوضچه یا کانال: گاهی مواقع ممکن است که مواد اسیدی در یک جا ساکن و ماندگار باشند که حتما در این شرایط لازم است که از ملات ضد اسید و بند کشی ضد اسید استفاده شود.

دقت داشته باشید که اگر استفاده از ملات ضد اسید را در نظر نگیرید، به تدریج مواد اسیدی از لا به لای بندکشی به زیر سرامیک و کاشی نفوذ می کنند و در نهایت موجب تخریب آن می شوند. بنابراین هزینه ی خرید ملات ضد اسید، به صرفه تر از تعمیر و بازسازی کلی است.

بیشتر بخوانید : سرامیک اسلب

سرامیک ضد قلیا

نوع دیگری از سرامیک ها وجود دارند که در برابر مواد قلیایی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. برای کفپوش و دیوارپوش محیط هایی که با مواد قلیایی سر و کار دارند، توصیه می شود که از این نوع سرامیک ها استفاده شود.

کاشی ضد اسید صنعتی

حالا که در مورد سرامیک های ضد اسید و انواع آن ها صحبت کرده ای، زمانش رسیده است که به سراغ کاشی های ضد اسید صنعتی برویم.

این نوع کاشی ها نیز در محیط های صنعتی به کار می روند و خاصیت ضد اسید دارند. نصب این کاشی ها با رعایت نکات زیادی همراه است که در ادامه به چندتا از مهم ترین این نکات اشاره کرده ایم:

اول از همه باید مطمئن باشید که زیرسازی مناسبی برای نصب کاشی ضد اسید صورت گرفته است. باید به نکاتی مثل میزان باری که قرار است روی کاشی وارد شود، عایق کاری مناسب آن، شیب بندی و …توجه و دقت ویژه داشت.

حتما فراموش نکنید که برای نصب این نوع کاشی ها نیازمند ملات ضد اسید یا چسب ضد اسید هستید.

اگر این چسب یا ملات دارای دستور مصرف خاصی از سوی تولید کننده بود، حتما به آن توجه داشته باشید و بر اساس آن پیش بروید.

توجه به بند کشی بسیار لازم و ضروری است. اگر می خواهید کاشی ضد اسید نصب کنید، بسته به سایز و ابعاد کاشی باید بند ۳ ال ۵ میلیمتری را رعایت کنید.

زمانی که کاشی مورد نظر را با استفاده از چسب و ملات ضد اسید نصب می کنید، باید دقت داشته باشید که زمان گیرش آن بسیار کوتاه است و بعد از این بگیرد، بسیار سخت می شود و نمی توان بدون آسیب زدن به سطح کاشی آن را جدا کرد. به همین خاطر است که روند تمیز کردن کاشی از ملات ها و چسب های اضافه، باید هم زمان با انجام خود کار صورت بگیرد.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم و ضروری این است که اگر بند کشی کاشی ها منجر به لق شدن یا به هم خوردن تراز آن ها شود، نباید صورت بگیرد. می توانید در این راه، از خمیرهای مخصوص ضد اسید استفاده کنید.

اگر از خمیر بندکشی برای نصب کاشی های ضد اسید استفاده می کنید باید هیچ گونه سوراخ یا منفذی روی آن باقی نگذارید. این سوراخ و منفذها می توانند مجرایی برای نفوذ اسید به زیر کاشی ها شوند و به این ترتیب منجر به خرابی و خوردگی بستر زیرین آن ها شوند.

مشخصات کاشی و سرامیک ضد اسید

به طور خلاصه و تک به تک، در مورد ویژگی های کاشی و سرامیک ضد اسید صحبت کرده ایم اما اگر بخواهیم به صورت تیتروار به این مشخصات اشاره کنیم، باید موارد زیر را متذکر شویم:

اصلی ترین ویژگی کاشی و سرامیک ضد اسید، این است که بدون لعاب می باشد و در برابر مواد اسیدی مقاومت خیلی بالایی دارد.

جذب آب توسط این نوع کاشی و سرامیک بسیار پایین است.

تنوع رنگ این نوع کاشی و سرامیک پایین است و معمولا در رنگ های کرمی تولید می شود.

شکل این کاشی و سرامیک ها بیشتر مربع و مستطیل است و محدودتی برای ضخامت و اندازه ی آن ها نیز وجود ندارد.

به خاطر میزان جذب آب بسیار کم توسط این کاشی و سرامیک، امکان یخ زدگی نیز در آن ها وجود ندارد.

مقاومت مکانیکی کاشی ها و سرامیک های ضد اسید بسیار بالاست و به همین خاطر در برابر شوک های حرارتی، ساییدگی یا خمش مقاومت خیلی خوبی دارند.

 

کاربرد کاشی های ضد اسید

کاربرد کاشی های ضد اسید

همان طور که در ابتدای متن نیز اشاره کردیم از این کاشی ها در جاهای مختلفی استفاده می شود اما بیشترین کاربرد آن ها در جاهایی است که مواد اسیدی و قلیایی بسیار زیاد است. مثلا انبارها، صنایع مختلفی مثل نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع غذایی و لبنی، نیروگاه ها، صنایع فلزی و متالوژی، صنعت دارو، مواد شوینده و تولید اسیدهای مختلف ( مثل اسید سولفوریک) از جمله جاهایی هستند که از سرامیک و کاشی های ضد اسید استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید : بامبوش سینگل

به طور خلاصه:

این کاشی را برای پوشش حوضچه ها و استخرهای اسید و مواد شیمیایی به کار می برند.

کفپوش و دیوارپوش مکان های صنعتی نیز از کاشی های ضد اسید استفاده می کنند.

کاشی های ضد اسید را می توان در صنایعی مثل روغن کشی، بسته بندی مواد غذایی یا حتی کنسرو سازی نیز استفاده نمود.

آشپزخانه های صنعتی نیز یکی دیگر از مشتریان کاشی های ضد اسید می باشند.

هم چنین می توان از این نوع کاشی ها در ساخت سرویس های بهداشتی نیز استفاده کرد چرا که کاملا ضد آب هستند و جذب آب بسیار ناچیزی دارند.

همان طور که می دانید یکی از مهم ترین نکات در ساخت کفپوش این است که لغزنده نباشند و باعث سُر خوردن افراد نشود. نوع خاصی از سرامیک ضد اسید به نام سرامیک عاج دار وجود دراد که از افتادن و لیز خوردن افراد جلوگیری می کند. به همین دلیل است که از آن برای ساخت لبه های استخر و آشپزخانه هایی که در معرض چربی هستند استفاده می شود.

یکی دیگر از ویژگی های کاشی های ضد اسید، مقاومت آن ها در برابر فشار و ضربه است. به همین دلیل برای ساخت کفپوش انبارهای صنعتی که بارهای سنگینی به آن وارد می شود، بسیار مناسب است.

هم چنین می توان از این نوع کاشی در ساخت کفپوش مکان های عمومی که رفت و آمد زیادی در آن صورت می گیرد نیز استفاده کرد چرا که تحمل بارهای سنگین دینامیکی را دارد.

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در مورد کف پوش ها وجود دارد این است که بعد از مدتی ممکن است آب یا مواد دیگر به زیر آن ها نفوذ کنند و به تدریج منجر به ایجاد بوی بد شوند. اما با وجود سرامیک های ضد اسید، که نفوذ آب در آن ها بسیار کم است، چنین امکانی وجود ندارد.

سرامیک و کاشی های ضد اسید، بیشتر مواقع برای محیط هایی استفاده می شود که وسایل نقلیه ی سنگین در آن رفت و آمد دارند. چرا که تحمل فشار بار زیادی دارند.

 

کاشی و سرامیک

معرفی پرشین سازه

حالا که با انواع کاشی و سرامیک های ضد اسید آشنا شدید، می خواهیم شما را با خدمات وب سایت پرشین سازه آشنا کنیم.

وب سایت پرشین سازه، دارای یکی از بزرگ ترین و به روز ترین بانک های اطلاعات ساختمانی کشور است. به عنوان فروشنده ی کاشی و سرامیک های ضد اسید، باید مشتریان خود را در میان پروژه های در حال ساخت تهران پیدا کنید. در واقع سازندگان و پیمانکاران این ساختمان ها هستند که می توانند مشتریان شما به حساب بیاید.

بیشتر بخوانید : کف پوش اپوکسی

اما دسترسی به اطلاعات این سازندگان و پیمانکاران و البته پروژه های ساختمانی شهر، کار ساده و راحتی نیست. وب سایت پرشین سازه با ارائه یکی از بهترین بانک های اطلاعاتی، تمامی این اطلاعات را برایتان فهرست کرده است.

شما می توانید شماره تماس پیمانکاران پروژه های ساختمانی در حال نازک کاری تهران را با استفاده از این بانک اطلاعاتی به دست آورید و با راه اندازی یک پنل تبلیغات پیامکی، محصول خود را به طور مستقیم به این سازندگان معرفی کنید.

هم چنین می توانید آدرس این پروژه ها را به دست آورید و بر اساس این اطلاعات بهترین استراتژی بازاریابی را برای خود داشته باشید.

با استفاده از این بانک اطلاعات ساختمانی می توانید به جامعه ی هدف خود دسترسی داشته باشید و کسب و کار خود را گسترش بدهید.

پرشین سازه، یکی از به روز ترین بانک های اطلاعات ساختمانی را با کمترین درصد خطا، برایتان فراهم کرده است تا با توجه به آن، بتوانید به فروش بیشتر دست پیدا کنید.

در نهایت امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است