معرفی انواع پله پیش ساخته از ارزان تا گران + قیمت

انواع پله | پله ارزان قیمت | پله پیش ساخت

پله ها بخش مهمی از هر ساختمانی هستند. در حال حاضر در شهرهای بزرگ، ساختمان ها روز به روز طویل تر و بلند تر می شوند و این به معنی استفاده از پله های بیشتر است. پس طبیعی است که در ساختمان سازی نوین به راه پله و پله های مناسب و استاندارد توجه زیادی شود.

در حقیقت راه پله ها، نوعی سازه های اتصالی هستند که دو بخش غیر هم سطح ساختمان را به هم مرتبط می کنند. اما در این مقاله می خواهیم راجع به نوع خاصی از پله صحبت کنیم که امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این پله ها که با نام پله های پیش ساخته شناخته می شوند، همان طور که از نامشان نیز پیداست سازه هایی از پیش ساخته شده هستند که در ساختمان سازی به کار می روند.

 

پله

این پله ها انواع و اقسام خیلی زیادی دارند که طبیعتا از مصالح و متریال مختلفی ساخته شده اند و قیمت های متفاوتی نیز دارند.

در ادامه می خواهیم به معرفی انواع پله پیش ساخته از ارزان تا گران بپردازیم و بگوییم که هر کدام چه ویژگی هایی دارند. اگر تصمیم به خرید یک پله پیش ساخته دارید، توصیه می کنیم ادامه ی این مطلب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

اما قبل از پرداخت به انواع پله پیش ساخته، می خواهیم اندکی راجع به ویژگی های پله ی پیش ساخته صحبت کنیم.

 

انواع پله

ویژگی های پله پیش ساخته

اولین و مهم ترین ویژگی این پله ها، همان طور که از نامشان نیز پیداست این است که از پیش ساخته شده و آماده هستند. می توان از متریال مختلفی برای ساخت این پله ها استفاده کرد. به همین دلیل تنوع خیلی خوبی در بازار پله های پیش ساخته وجود دارد.

اما اگر بخواهیم یکی از رایج ترین مصالحی که در ساخت پله های پیش ساخته استفاده می شود را نام ببریم، باید به بتن اشاره کنیم که بسیار با دوام و مقاوم است. از بتن در جاهای دیگر ساختمان سازی نیز استفاده می شود و در ساخت دیگر قطعات پیش ساخته نیز بسیار کارآمد است.

بیشتر بخوانید : طراحی دکوراسیون منزل

هم چنین جنس این نوع پله ها ممکن است متفاوت باشد. مثلا برخی ها ترجیح می دهند که از پله های چوبی استفاده کنند، بعضی دیگر ترجیح آن این است که به سراغ پله های فلزی یا پروفیلی بروند. البته همه چیز بستگی به نیاز ساختمان و بودجه ی شما بستگی دارد.

 

ویژگی های پله های پیش ساخته

انواع پله های پیش ساخته از لحاظ طراحی

پله های گرد حول محور

این نوع پله ها حول یک محور میچرخد و معمولا برای ساختمان های دوبلکس به کار می روند. جنس غالب آن ها از چوب است اما می توان از پله های پیش ساخته ی فلزی نیز استفاده کرد. قیمت پله پیش ساخته ی چوبی آن گران است و بیشتر به درد ساختمان های لوکس می خورد.

پله های گرد باکسی

این نوع پله پیش ساخته نیز شبیه به پله های گرد حول محور است با این تفاوت روی دو محور می چرخند. حتما شما هم این نوع راه پله ها را در ساختمان های شیک و آمفی تئاترها و رستوران ها دیده اید. این پله ها از دو ورق با ضخامت های متفاوت ساخته می شوند. اساسی ترین کار برای کار گذاشتن این نوع راه پله ها این است که ارتفاع کف تا کف و سقف را اندازه گیری کنید.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون داخلی

یمت این نوع پله های پیش ساخته نیز چندان ارزان نیست و معمولا گزینه ای لوکس به حساب می آید.

پله های کنسولی

این نوع پله ها نیز امروزه در محیط های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی این نوع پله ها به شکلی است که حس معلق بودن را می رساند و ظرافت زیادی در طراحی آنها به کار رفته است. بیشتر مواقع این نوع راه پله ها در ساختمان هایی که استایلی مدرن دارند به کار می آید. دلیل استفاده از این پله این نیست که می توان میزان اشغال فضا را به حداقل رساند و سازه اصلی راه پله را پنهان کرد. بنابراین بهترین کاربرد پله های کنسولی در جاهایی است که محدودیت فضا دارند.

هم چنین می توان از پوشش های مختلفی مثل چوب، سنگ یا شیشه برای کف این نوع پله ها به کار برد. از دیگر مزایای این نوع راه پله؛ این است که بسیار سبک هستند و قیمت پایین ترین دارند. علاوه بر این می توان گفت که مصالح کمتری برای ساخت این پله ی پیش ساخته به کار می رود.

پله های پروفیلی

پله های پروفیلی از آن دسته پله هایی هستند که قیمت پایین تری دارند. در ساخت این پله ها از پروفیل های متنوعی استفاده شود. اما نکته این جاست که در مقطع شمشیری پله، این پروفیل ها دچار ضعف می شوند و به همین خاطر است که برای تقویت آن ها، باید از ورق های پلیت استفاده شود.

طراحی هر پله ی پیش ساخته ای ممکن است با توجه به فضا اندکی متفاوت باشد. خوشبختانه تنوع خوبی در این مورد وجود دارد و شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه ی خود، بهترین نوع طراحی پله را برای سازه ی خود انتخاب کنید.

همچنین در خرید پله ی پیش ساخته؛ نباید اهمیت نرده ها را فراموش کرد. در واقع اگر نرده های راه پله به درستی انتخاب نشوند، در زیبایی محیط اثر منفی می گذارند. بنابراین مثلا اگر به سراغ خرید پله های پیش ساخته ی مارپیچی می روید، دقت داشته باشید که نرده های متناسب با آن را خریداری کنید.

 

پله های پروفیلی

انواع پله پیش ساخته از لحاظ مصالح به کار رفته

همان طور که در ابتدای همین متن اشاره کردیم، از متریال مختلفی برای ساخت پله ی پیش ساخته استفاده می شود. به این ترتیب بسته به نیاز خود می توانید یکی از این پله های پیش ساخته را تهیه کنید. اما اجازه بدهید اندکی راجع به انواع این پله های پیش ساخته و قیمت آن ها صحبت کنیم.

پله های پیش ساخته فولادی

اصلی ترین متریال به کار رفته در این پله ها، ورق های فولادی است که معمولا ضخامتی برابر با ۶ میلی متر دارند. می توان در هر محیطی از این پله های پیش ساخته فولادی استفاده کرد و نصب خیلی راحتی هم دارند. برای این که تعداد پله ها را محاسبه کنید، قبل از هر چیزی باید بدانید ارتفاع مکان مورد نظر شما چقدر است. به طور کلی طول هر پله برابر با ۷۰ الی ۱۳۰ سانتی متر است. شما می توانید بسته به نیاز خود، یکی از این طول ها را انتخاب کنید.

قیمت پله های پیش ساخته فولادی

همه چیز بستگی به ضخامت ورق های فولادی و تعداد پله ها دارد. اما به طور کلی این پله ها قیمتی متوسط دارند و همه می توانند آنها را تهیه کنند.

پله های پیش ساخته استیل

استیل به طور کلی جنس مقاوم و با دوامی است و استفاده از آن در پله های پیش ساخته، همین ویژگی ها را به پله ها نیز داده است. اما برای ساخت پله های پیش ساخته ی استیلی نیازمند دقت و مهارت زیادی هست. عموما از استیل های ضد زنگ برای ساخت این پله ها استفاده می شود. ابعاد کف پله نیز به طور کلی حدود ۳۰ الی ۴۵ سانتی متر است.

قیمت پله های پیش ساخته استیل

به طور کلی نمی توان قیمت مشخص و واضحی برای پله های استیلی در نظر گرفت چرا که ممکن است از استیل های متفاوتی استفاده شود. هم چنین ابعاد کف پله نیز در قیمت موثر است. به طور کلی، استیل ضد زنگ، متریال گران قیمتی است و به همین خاطر پله های پیش ساخته ای که از این مصالح استفاده می کنند نیز قیمت بالایی دارند.

پله های پیش ساخته چوبی

چوب یکی از اصلی ترین متریال ساختمان سازی است و در جاهای مختلفی از آن استفاده می شود. پله های پیش ساخته ی چوبی نیز امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. چوب های مختلفی را می توان در ساخت این سازه ها به کار برد. اما معمولا از چوب راش، روسی و MDF برای ساخت پله پیش ساخته ی چوبی استفاده می شود.

قیمت پله های پیش ساخته چوبی

همان طور که اشاره کردیم هر پله ای ممکن است از چوب متفاوتی در ساخت بهره برده باشد. چوب ها هم قیمت های متفاوتی دارند. بنابراین بسته به این که از چه نوع چوبی برای ساخت پله ی پیش ساخته استفاده می کنید، ممکن است ناچار شوید قیمت های متفاوتی بپردازید. به همین دلیل است که هم پله ی پیش ساخته چوبی ارزان (MDF) داریم و هم گران قیمت ( چوب روس)

پله های پیش ساخته شیشه ای

یکی از اصلی ترین جاهایی که از شیشه در ساختمان سازی استفاده می شود، همین پله های پیش ساخته ی شیشه ای است. به خصوص در ساختمان هایی که در طراحی مدرنی دارند، می توانید این نوع پله ها را مشاهده کنید. معمولا در ساخت این نوع راه پله های پیش ساخته از شیشه های نشکنی مثل سکوریت استفاده می شود. مقاومت این نوع شیشه ها بسیار خوب است و می توانید با خیالی آسوده روی آن ها حرکت کنید. از اصلی ترین مزایای استفاده از این نوع پله ها، این است که فضای محیط را بزرگ تر نشان می دهند و به همین دلیل است که در فضاهای کوچک بیشتر به کار می روند.

قیمت پله پیش ساخته شیشه ای

قیمت این نوع پله ها نیز به جنس شیشه ای که در آن ها به کار رفته است بستگی دارد. به طور کلی شیشه سکوریت نشکن، بالاست اما در نهایت باز هم قیمت پله ی پیش ساخته ی شیشه ای از دیگر انواع پله ها ارزان تر است.

پله های پیش ساخته دارای نور

حتما شما هم دیده اید که برخی از این راه پله ها دارای سیستم های نوری هستند که در شب می درخشند و محیطی بسیار جذابی را ساخته اند. در واقع در این راه پله ها نوعی سیستم نوری مخفی کار شده است تا زیبایی پله ها را دو چندان کنند.

قیمت پله های پیش ساخته دارای نور

در واقع قیمت این نوع پله ها نیز بستگی به جنس پله ها و سیستم نوری آن ها دارد. بیشتر مواقع از این نوع راه پله ها در ساختمان های عمومی مثل رستوران ها استفاده می شود و در همه جا کاربرد ندارند.

 

پله های پیش ساخته

حالا که با انواع پله های پیش ساخته و قیمت آن ها آشنا شدید، می خواهیم برای شمایی که فروشنده ی این نوع پله ها هستید، بستر بسیار مناسبی برای یافتن بازار بزرگ تر فروش معرفی کنیم.

همانطور که میدانید یکی از اصلی ترین خریداران این نوع محصولات، ساختمان های در حال ساخت تهران هستند. شما می توانید با در اختیار داشتن اطلاعات این ساختمان ها، به طور مستقیم با سازندگان این پروژه های ساختمانی در ارتباط باشید و محصولات خود را به صورت مستقیم به آن ها عرضه کنید.

 

مزایای پله های پیش ساخته

بانک اطلاعات ساختمانی پرشین سازه، هر آن چه می خواهید را در اختیارتان قرار می دهد. کافیست سری به وب سایت پرشین سازه بزنید و اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آورید. در این بانک اطلاعاتی شماره تماس سازندگان ساختمان های در حال ساخت تهران، متراژ پروژه، مرحله ی ساخت و البته آدرس آن ها وجود دارد. به این ترتیب شما قادر خواهید بود که بی واسطه با پیمانکار پروژه در ارتباط باشید و محصول خود را به فروش برسانید.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون پارکینگ

استفاده از یک بانک اطلاعات ساختمانی به معنای داشتن بازار هدف بزرگ تر و مشتریان بیشتر است.

 

مزایای پله های پیش ساخته

مزایای پله های پیش ساخته

اصلی ترین مزیت این نوع پله ها این است که نصب خیلی راحتی دارند و در سریع ترین زمان ممکن نصبشان صورت می گیرد.

به طور کلی از لحاظ اقتصادی به صرفه هستند چرا که زمان زیادی برای نصب و اجرای آن صرف نمی شود.

تنوع خیلی بالایی دارند و به این ترتیب می توان در جاهای مختلفی از این نوع پله ها استفاده کرد.

هم چنین باید اشاره کنیم که سایز و ابعاد این پله های پیش ساخته قابل سفارش است. بنابراین شما می توانید با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را سفارش دهید.

در نهایت این که خیلی ساده و راحت می توانید این پله ها را از یک جا به جای دیگری منتقل کنید. به این معنی که قابلیت تعویض و جا به جایی دارند.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است