امکانات عجیب و غریب واحدهای مسکونی زعفرانیه!

امکانات عجیب و غریب واحدهای مسکونی زعفرانیه!

خانه‌های لوکس زعفرانیه؛ جایی که فقط ثروتمندان خاص می‌توانند خرید کنند


شکاف طبقاتی موجود در پایتخت به سطوح عجیبی رسیده است. به نحوی که ساکنان مناطقی مثل زعفرانیه، خانه هایی دارند که در تخیل نمی گنجند؛ چرا که قیمت این خانه ها به قدری بالاست که خرید آن ها از عهده ی هرکسی برنمی آید.

به گزارش پرشین سازه ، گشت و گذاری در کوچه های مختلف زعفرانیه نشان می دهد که چه واحدهای گران قیمت و لوکسی در این محله وجود دارند. بر اساس گزارش های موجود، قیمت هر متر مربع مسکن در این محله برابر با ۵۰۰ میلیون تومان است. البته ممکن است به واحدهایی برخورد کنید که قیمت بالاتری دارند؛ چرا که امکانات آن ها بسیار لوکس و کامل می باشد.

زعفرانیه به دلیل موقعیت بسیار خوب خود که در سایه ارتفاعات توچال واقع شده، خیلی از خوش نشینان را به خود جذب کرده است و به محله ای محبوب برای ثروتمندان و افراد مرفه تبدیل شده است.
بر اساس تحقیقات میدانی و گزارش های موجود، این محله یکی از اصلی ترین محله هایی است که افراد صاحب قدرت و ثروت در آن سکنی می گزینند. بسیاری از ساختمان های موجود در این محله، امکاناتی در سطح بهترین هتل های پنج ستاره دارند و زندگی در آن ها، اوج رفاه و آسایش است.
همین امکانات باعث شده که قیمت برخی از این واحدها به متری ۸۰۰ میلیون تومان هم برسد. بنابراین به نظر می آید که فارغ از وجه اقتصادی ماجرا، یک بعد اجتماعی نیز به سکونت در خانه های لوکس زعفرانیه افزوده شده است. به نحوی که فقط افراد ثروتمند با طبقه اجتماعی مطلوب، قادر به خرید این واحدها هستند.

نکته جالب توجه دیگری که می توان در واحدهای مزبور مشاهده کرد، متراژ آن هاست. بعید است که بتوان خانه ای با متراژ کوچک در این محله پیدا کرد و متوسط متراژ واحدها، ۲۰۰ متر می باشد. در واقع، اصلاً واحدهای زیر ۱۰۰ متر در این محله پیدا نمی شوند. این موضوع چندان هم عجیب نیست چرا که امکانات لوکس این واحدها، در ۱۰۰ متر جا نخواهد شد.
کار به جایی رسیده که در برخی از ساختمان های این محله، فقط دیپلمات های خارجی سکونت دارند و به همین دلیل، به دیپلمات نشین معروف شده اند. قیمت این واحدها به متری ۶۰۰ میلیون تومان نیز می رسد. صرف نظر از تمکن مالی، برای خرید یا اجاره این واحدها باید ویژگی های خاص اجتماعی و اقتصادی داشته باشید.
حتی بازدید از این خانه ها نیز بدون داشتن مدارک اثبات ثروت، امکان پذیر نیست. برخی از این واحدها، به قدری امکانات دارند که در مخیله نمی گنجد. مثلا یک آپارتمان معمولی در زعفرانیه دارای امکاناتی مثل حداقل ۳ پارکینگ، استخر، سونا، جکوزی و…است. در واحدهای گران تر، می توان امکاناتی نظیر رستوران، روف گاردن، سالن همایشات، کافه، باشگاه ورزشی و…را مشاهده کرد.

این امکانات به قدری برای وضعیت کنونی مسکن ایران عجیب است که گویی این محله در تهران نیست و در واقع، در مورد یکی از محله های اروپایی صحبت می کنیم.

واحدهای زعفرانیه و امکانات عجیب آن ها!

اگر سری به ساختمان های لوکس این محله بزنید احتمالا با امکانات ویژه و خاصی مواجه می شوید که اساساً در هیچ کجای تهران مشاهده نمی شود. یک ساختمان معمولی دارای امکاناتی از جمله سالن ورزشی، محل بازی کودکان، لابی من، روف گاردن و استخر است.
حداقل قیمتی که برای این واحدها می توان در نظر گرفت، ۵۰۰ میلیارد تومان است. به این معنی که برای خرید یک واحد ۲۰۰ متری در زعفرانیه باید چنین بودجه ای در اختیار داشته باشید.
واقعیت این جاست که به دلیل همین امکانات است که بسیاری از واحدهای زعفرانیه با قیمت های نجومی عرضه می شوند و با هیچ کجای تهران قابل قیاس نیستند. مثلاً یک واحد ۳۰۰ متری به ۲ میلیارد ودیعه و ماهانه ۱۷۰ میلیون تومان اجاره نیاز دارد. البته با توجه به وضعیت واحدهای اجاره ای این منطقه، به نظر می آید که این واحد چندان هم گران قیمت نیست.
یک واحد لوکس دیگر در این محله با متراژ ۳۰۰ متر، ودیعه ۳۰۰ میلیارد تومان دارد و برای اجاره این واحد نیز باید ماهانه ۱۸۰ میلیون تومان پرداخت کرد. چنین قیمت هایی گرچه باورنکردنی به نظر می رسند اما کاملاً واقعی بوده و در حال حاضر، به مشتریان ارائه می شوند.
همین موضوع سبب شده که محله زعفرانیه از دسترس ثروتمندان عادی نیز دور شود و عملاً به منطقه ای برای افراد خاص با جایگاه اجتماعی و اقتصادی به خصوص تبدیل شود. حتی یک ثروتمند عادی نیز نمی تواند خانه ای در این محله خریداری کند، چه برسد به افراد عادی!

دیدگاه ها غیرفعال است