پرداخت وام ودیعه مسکن با شرایط جدید

وام ودیعه مسکن با شرایط جدید، چه موقع پرداخت می شود

اوضاع بازار اجاره بها و مسکن هر ساله، آشفته‌تر از سال گذشته می شود. افزایش افسارگسیخته قیمت اجاره مسکن باعث شده است تا خیلی از خانواده‌ ها دچار مشکلات عدیده شوند.

از سال گذشته، بحث وام ودیعه مسکن بسیار داغ است. امسال نیز مانند سال گذشته ، دولت برای کمک به اوضاع بازار اجاره ، وامی در نظر گرفته است تا به مستاجران پرداخت شود. وام ودیعه مسکن در سال کنونی ، با افزایش قیمت مواجه شده و قرار است ، همین امروز شیوه نامه پرداخت این وام برای بانک ها ارسال شود تا پرداخت آن نیز ، به زودی عملیاتی گردد.

به گزارش پرشین سازه ، از سال ۱۳۹۹ بود که وام ودیعه مسکن ، وارد چرخه بانکی کشور شد و در سال جاری نیز بانک ها موظف به پرداخت آن هستند. البته سقف مشخصی برای پرداخت وام ودیعه مسکن وجود دارد. برای کلان شهرهایی مثل تهران و شهرهایی با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر ، این تسهیلات ۱۰۰ میلیون و برای دیگر شهرها به ترتیب ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان است.

اما سوال اصلی این جاست که بازپرداخت این وام به چه صورت خواهد بود؟

دوره پازپرداخت این تسهیلات که از منابع بانکی موضوع ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن ، پرداخت می شود ، حداکثر ۵ ساله و نرخ سود آن نیز ۱۸ درصد خواهد بود.

البته در این میان انتقاداتی نیز به این بخشنامه تسهیلات ودیعه مسکن وارد است. بیش از یک ماه از تصویب افزایش سقف ودیعه مسکن می گذرد اما هنوز این بخشنامه برای اجرا به به بانک ها ابلاغ نشده است.

بانک مرکزی نیز اعلام کرده است که بخشنامه افزایش وام ودیعه مسکن را در تاریخ ۱۰ خرداد به بانک ها ابلاغ کرده است. همچنین دستورالعمل نحوه معرفی متقاضیان از سوی وزارت راه و شهرسازی باید اعلام شود که این موضوع با حضور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و مدیران مربوطه در بانک مرکزی ، پیگیری و در انتها ، نهایی شد.

علاوه بر این ، بانک مرکزی اعلام کرد که شیوه نامه وزارت راه و شهرسازی همین امروز تعیین و ارائه شده است. قرار است که امروز این شیوه نامه نهایی شده و به بانک ها ابلاغ شود. به این ترتیب پرداخت وام ودیعه مسکن با شرایط جدید، به زودی اجرایی خواهد شد.

دیدگاه ها غیرفعال است