قرارداد مستاجرین برای سال جدید، به طور اتوماتیک تمدید میشود

قرارداد مستاجرین برای سال جدید، به طور اتوماتیک تمدید میشود

به گزارش پرشین سازه، وزیر راه و شهرسازی از اتوماتیک شدن روند تمدید قرارداد مستاجران خبر داد و چنین گفت: بر اساس مصوبات، قراردادهای مستاجرین و موجران به شکل خودکار تمدید خواهد شد و سقف افزایش اجاره بها نیز با توجه به آنچه تصویب شده، در تهران ۲۵ درصد و در دیگر شهرها ۲۰ درصد خواهد بود.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی کشور با اشاره به نگرانی هایی که در مورد مستاجران و موضوع تامین مسکن وجود دارد چنین ادامه داد: امسال نرخ افزایش اجاره بها، به دلایل مختلفی بیشتر شده است که به همین خاطر، برای کنترل این بازار، یک بسته پیشنهادی برای حل مسئله به سران قوا و هیئت دولت ارائه کردیم.

وی در مورد محورهای این بسته پیشنهادی توضیحاتی ارائه نمود و به شاه کلید این بسته اشاره کرد:

بر اساس مصوبات ، قراردادهای مستاجرین و موجرین به شکل خودکار تمدید خواهد شد و سقف نرخ افزایش اجاره بها نیز در تهران و شهرستان ها به ترتیب ۲۵ و ۲۰ درصد خواهد بود.

تمامی قراردادها به صورت خودکار تمدید می شوند

وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ مستاجری ناچار به تخلیه نمی شود و تمامی قراردادها به صورت خودکار تمدید می شوند.

رستم قاسمی ضمن اشاره به اینکه ابزار نظارتی موثری برای این بازار در نظر گرفته شده است، چنین ادامه داد: از تمامی موجرین که پیش از تصویب مصوبه دولت، نسبت به تمدید قرارداد اجاره بها در سقف تعیین شده اقدام کرده اند، کمال تشکر را دارم و از باقی موجرین نیز می خواهم که مصوبه دولت را اجرا کنند.

وی در ادامه در مورد چند استثناء نیز صحبت کرد و گفت: قطعا در این میان استثنائاتی وجود دارد. مثلا اگر موجر بخواهد فرزند تازه ازدواج کرده خود را در واحد مسکونی ساکن نماید، می تواند با مراجعه به شورای حل اختلاف، مسئله را رفع و رجوع نماید.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، در پایان چنین گفت: برای ضمانت اجرای این قانون، ابزارهای مهمی را طراحی کرده ایم که در روزهای آینده رسانه ای خواهد شد.

دیدگاه ها غیرفعال است