خانه های زیر ۵۰۰ میلیون تومان در تهران

آیا خانه ای زیر 500 میلیون تومان در تهران وجود دارد؟!

گرچه بارها اعلام شده که دیگر پیدا کردن خانه های زیر ۱ میلیارد تومان در تهران تبدیل به رویا شده اما بررسی ها نشان می دهد که در آذر امسال، ۵۰ واحد مسکونی با قیمت کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان معامله شده اند. در همین راستا باید اعلام کنیم که ۱۸۳ نقر توانسته اند در آذرماه، خانه ای بخرند که قیمتش بین ۵۰۰ الی ۱ میلیارد تومان بوده است.
به گزارش پرشین سازه ، متوسط قیمت مسکن در تهران به نزدیک ۵۰ میلیون تومان رسیده است. به این معنی که در آذرماه برای خرید خانه ای ۵۰ متری در پایتخت، نیازمند دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خواهید بود. به عبارت دیگر یک خانه ی ۱۰۰ متری حدود ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می باشد.
در صورتی که منطقه ۱۸ تهران را یکی از ارزان ترین نقاط پایتخت در نظر بگیریم، قیمت خرید خانه در آن حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می باشد. اگر به دنبال خانه ای بزرگ تر هستید که حدود ۱۰۰ متر داشته باشد، باید مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کنید.

البته بررسی آمارها نشان می دهد که در همین تهران، هنوز هم خانه هایی هستند که با قیمت های خیلی ارزان معامله می شوند. در واقع نیم درصد سهم معاملات آذرماه مربوط به خانه هایی بوده که قیمتی بکمتر از ۵۰۰ میلیون تومان داشته اند. در این میان، سهم خانه هایی با قیمت ۵۰۰ الی ۱ میلیارد تومان نیز از بازار معاملات مسکن در آذرماه، حدود ۱.۸ درصد بوده است.

خانه های زیر پانصد میلیون تومان کجا هستند؟!

در همین تهران بزرگ، اگر چرخی در مناطق جنوبی آن بزنید متوجه می شوید که هنوز هم خانه هایی با قیمت کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان آگهی می شوند. مثلا خانه ای ۳۰ متری در وردآورد تهران با قیمت ۲۴۸ میلیون تومان آگهی شده است. این در حالیست که قیمت خانه ای ۳۰ متری در تهران، یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان می باشد.

طبیعی است که این واحد فاقد هرگونه امکانات رفاهی مثل پارکینگ یا انباری است. این سوئیت ۳۰ متری، در سال ۹۱ ساخته شده و مبلغ رهن کامل آن ۶۰ میلیون تومان است.

در شرق تهران نیز می توان چنین خانه هایی را بعضاً پیدا کرد. مثلا یک سوئیت ۲۰ متری در خیابان هنگام با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان آگهی شده است. به این ترتیب، مالک این سوئیت به ازای هر متر مربع مبلغ ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته است که البته ۲۵ میلیون تومان از میانگین قیمت مسکن در تهران کمتر است.

از آن جایی که خیابان هنگام در منطقه ۴ تهران واقع شده، قیمت این واحد کاملا به صرفه است. گرچه آگهی این سوئیت عکس ندارد اما می توان حدس زد که وضعیت ساخت این سوئیت می تواند به خوبی مشخص کند که چه شکل و ظاهری دارد.

طبیعتا این واحد هم بدون هیچگونه امکانات خاصی عرضه شده است و اتاق خواب هم ندارد.

در منطقه شمیران نو که در همسایگی هنگام واقع شده نیز خانه ای ۳۰ متری در طبقه زیرهمکف واقع شده که قیمتی ۴۵۰ میلیون تومانی دارد. این ساختمان ۵ طبقه است اما هیچگونه امکانات خاصی ندارد. عمر بنا نیز حدود ۲۶ ساله است که طبیعتا روی قیمت آن اثر می گذارد. به نظر می آید که قیمت هر متر مربع از این خانه، حدود ۱۵ میلیون تومان بوده است.

خانه های زیر یک میلیارد در تهران!

اگر بخواهیم به صورت آماری بررسی کنیم می بینیم که ارزان ترین نقطه از تهران، منطقه ۱۸ است که هر متر مربع مسکن در آن، حدوداً ۲۴ میلیون تومان است. اما در این محله، خانه هایی پیدا می شوند که با قیمت متری ۱۶ میلیون تومان فروخته می شوند.

مثلا خانه ای ۶۰ متری که یک اتاق خواب هم دارد، با قیمت ۹۳۰ میلیون تومان عرضه شده است. این واحد در طبقه ۵ قرار گرفته و آسانسور هم ندارد. طبیعتا خبری از پارکینگ و انباری هم نیست.

محله ی هنگام در منطقه ی ۱۴ نیز به طور میانگین متری ۳۶ میلیون تومان قیمت دارد. اما خانه ای در این منطقه عرضه شده که ۱۴ میلیون تومان به ازای هر متر مربع قیمت گذاری شده است. به این معنی که قیمت کلی واحد حدوداً ۸۵۰ میلیون تومان است. از آن جایی که عمر بنا ۲۱ ساله است و هیچگونه امکاناتی هم ندارد، فروشنده قیمت خانه اش را یک چهارم قیمت میانگین تهران تعیین کرده است.

در منطقه ۴ تهران، محله ی خاک سفید هم وجود دارد که برای خرید خانه ای ۴۵ متری در آن، باید بودجه ای برابر با ۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان در اختیار داشته باشید. اما یک آپارتمان ۴۵ متری در زیرهمکف، ۸۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. به این معنی که هر متر مربع از این واحد مسکونی ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آگهی شده است.

دیدگاه ها غیرفعال است