تکلیف ساختمان اداری فدراسیون فوتبال کشور چه شد؟!

تکلیف ساختمان اداری فدراسیون فوتبال کشور چه شد؟!

بیش از چهار سال است که ساختمان اداری فدراسیون فوتبال کشور در دست ساخت است و با این که در سال ۹۶ و ۹۷، دو بار کلنگ آغاز آن زده شده است، اما هنوز هم تکلیف روشنی ندارد. گرچه در آخرین خبرها چنین به گوش می رسد که عملیات عمرانی این ساختمان اداری به زودی سرعت پیدا می کند.

به گزارش پرشین سازه ، به تازگی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشور از عملیات ساختمانی این ساختمان در مرکز ملی فوتبال بازدید کرده و در جریان آخرین پیشرفت های آن قرار گرفته است. بر اساس گزارش های موجود، این مقام مسئول فوتبال از اماکنی که دکل ها و پروژکتورهای زمین های شماره یک و دو و زمین مصنوعی در آن قرار داشته، خوابگاه بانوان و رختکن های زمین شماره دو و البته چمن مصنوعی بازدید کرده است.

این پروژه که یکی از بحث برانگیزترین پروژه های ساختمانی فدراسیون فوتبال است تا به حال دو بار کلنگ خورده است اما هنوز خبری از تکمیل آن نیست.

بازدید رئیس فدراسیون فوتبال در شرایطی صورت گرفته است که مهم ترین پروژه ی عمرانی این سازمان یعنی ساختمان اداری آن، با وجودی که ۵ سال از کلنگ زنی آن می گذرد، هنوز هم زمان بهره برداری آن مشخص نیست.

در سال ۹۶، سفر رئیس فیفا به ایران همزمان شد با کلنگ زنی این ساختمان اداری! این ساختمان که طراحی آن شبیه به توپ فوتبال است، قرار بود که در محوطه ی پارکینگ و زمینی که وزارت ورزش در اختیار فدراسیون فوتبال کشور قرار گرفته بود، ساخته شود.

۸ ماه بعد و در آبان سال ۹۷، در حالی که شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تماشای فینال لیگ قهرمانان آسیا بین تیم های پرسپولیس و کاشیما به تهران آمده بود، برای دومین بار کلنگ این ساختمان زده شد. در طی این مراسم، مهدی تاج اطلاع داد که فیفا ۵۰۰ هزار دلار برای ساخت این ساختمان کمک کرده است. در سال ۹۸ و زمانی که آقای تاج از ریاست فدراسیون فوتبال کناره گیری کرد، هنوز هم خبری از پیشرفت در این ساختمان نبود.

اما در طی چند ماه اخیر که دوباره شاهد بازگشت تاج به فدراسیون فوتبال هستیم، می بینیم که تسریع در بهره برداری از ساختمان اداری فدراسیون فوتبال به یکی از اولویت ها تبدیل شده است. این نکته از سوی آقای تاج نیز مورد تاکید قرار گرفته است. وی در خصوص این مورد گفت: اولویت اصلی و بعدی ما طراحی و ایجاد ساختمان جدید اداری فدراسیون است که باید هر چه سریع تر اقدامات این امر را آماده کنیم. کلنگ این ساختمان با حضو اینفانتینو و شیخ سلمان زده شد. متاسفانه در روند ساخت آن وقفه ای دو سال ایجاد شد که باید هر چه سریع تر جبران شود. تمام بخش ها مکلف هستند که در مسیر ساختن و افتتاح این پروژه گام بردارند!

در این میان نباید فراموش کرد که اصلی ترین دلیل توقف ساخت این پروژه ی ساختمانی، بلوکه شدن پول های ایران در فیفا به دلیل تحریم ها بود. پولی که قرار بود بخشی از آن صرف فعالیت های عمرانی شود. در طی جلسه ای که مهدی تاج در حاشیه ی جام جهانی با رئیس فیفا داشته است، خواستار آزادسازی پول های فدراسیون فوتبال کشور شد.

با وجود گذشت ۵ سال از کلنگ زنی این پروژه ی مهجور ساختمانی، تنها نشانه ی آن تابلوی کوچکی است که نشان می دهد این ساختمان اداری متعلق به فدراسیون فوتبال کشور است. باید منتظر ماند و دید که چه زمانی این پروژه افتتاح می شود. پروژه ای که قرار بود در کمتر از دو سال به بهره برداری برسد اما تحریم ها و تغییر مدیریت فدراسیون سبب شد همچنان پیشرفت فیزیکی خاصی نداشته باشد.

دیدگاه ها غیرفعال است