عدم وجود زمین کافی برای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان

عدم وجود زمین کافی برای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان

گرچه تلاش شده است که طرح نهضت ملی مسکن در تمام استان های کشور اجرایی شود اما به نظر می رسد در برخی از استان ها، به دلایل متعدد این طرح، پیشرفت چندانی نداشته است. مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص درخواست هایی که برای ثبت نام مجدد در نهضت ملی مسکن شده است، چنین توضیح داد: ثبت نام مجدد بحث کشوری است و زنجان از آن شهرهایی است که زمین دولتی ندارد.

به گزارش پرشین سازه ، اصغر اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی این استان ضمن اعلام اینکه در استان زنجان ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده است، تاکید کرد: از این تعداد بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای شهر زنجان می باشد.

وی در ادامه چنین توضیح داد: بسته به زمان آغاز پروژه ها، ممکن است پیشرفت فیزیکی آن ها متغیر باشد. به طور کلی واحدهای مسکونی آغاز شده در شهر زنجان، پیشرفت فیزیکی ۳۵ الی ۴۰ درصدی داشته اند.

این مقام مسئول استانی خاطرنشان ساخت: به دنبال این هستیم که تسهیلات دریافتی از دولت را افزایش بدهیم و همچنین پیگیر افزایش تسهیلات بانکی نیز می باشیم تا فشار کمتری به مردم وارد شود. امیدوار هستیم که میزان تسهیلات از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند و مردم امیدوار باشند که از اوایل سال آینده، به محض آماده شدن پروژه های نهضت ملی مسکن، واحدهای مسکونی مربوطه نیز به متقاضیان واگذار شود.

اصغر اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در ادامه اذعان داشت: مردم به خاطر داشته باشند که تاخیر در پرداخت آورده ها توسط متقاضیان می تواند منجر به تاخیر در ساخت و اجرای پروژه شود و اثر خود را نشان خواهد داد و پروژه به کُندی پیش می رود. چرا که ردیف اعتباری دیگری نداریم که هزینه ی ساخت و ساز این واحدها کنیم. همچنین با توجه به پیشرفت فیزیکی واحدهاست که تسهیلات بانکی به پروژه تزریق می شود.

زنجان زمین دولتی ندارد!

این مسئول استانی در خصوص وضعیت ثبت نام نهضت ملی مسکن و درخواست ثبت نام مجدد چنین توضیح داد: این بحث کشوری است و با توجه به نیازهای استان ها، سایت برای ثبت نام فعال می شود. از استان زنجان هم درخواست ثبت نام کردیم تا سایت را باز کنند اما تا به این لحظه، این اتفاق رخ نداده است. اگر محقق شود، حتما اطلاع رسانی به اندازه ی کافی خواهیم داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: زنجان جزو شهرهایی است که زمین دولتی ندارد و بخش عظیمی از زمین هایی که برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است، خریداری شده اند. با توجه به ثبت نامی های انجام شده، به محض اینکه زمین لازم تامین شود، اطلاع رسانی صورت می گیرد و تا پایان سال برای متقاضیان مسکن، زمین تخصیص داده شود.

طرح نهضت ملی مسکن در استان های مختلف پیشرفت های مختلفی داشته است. در برخی از استان هایی که زمین کافی وجود دارد، ساخت خانه های ویلایی یا دو طبقه در دستور کار قرار گرفته است.

دیدگاه ها غیرفعال است