ساخت ۴ میلیون مسکن، بسیار زمانبر است!

ساخت 4 میلیون مسکن، بسیار زمانبر است!

وعده هایی که مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن در طول ۴ سال داده میشد، حالا به سادگی فراموش شده اند و با گذشت بیش از یک سال از آغاز این طرح، همچنان ابعاد مختلف آن مبهم و بلاتکلیف باقی مانده است. در این میان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در خصوص این طرح چنین گفته است: طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی یک ابر پروژه ی بسیار بزرگ و زمانبر است و نباید انتظار داشت که نتایج آن را به این زودی مشاهده کرد. نتایج این طرح در طول ۲ الی ۳ آینده خود را نشان می دهند.

به گزارش پرشین سازه ، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی آقای حمیدرضا سهرابی در مورد بخش های مختلف این طرح بزرگ صحبت کرد و روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن را چنین توصیف نمود: در هر کجا از کشور که زمین مناسبی برای ساخت و ساز تامین شده و متقاضیان موثری معرفی شده اند، تلاش کرده ایم که روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن را با سرعت بالا ادامه دهیم.

وی در ادامه اشاره کرد که طرح نهضت ملی مسکن و عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور آغاز به کار کرده است. سهرابی افزود: در طرح مزبور، حدود ۱۱۰ هزار متقاضی معرفی شده اند و زمین لازم برای آن ها تامین شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در ادامه به موفقیت آمیز بودن اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور آغاز به کار کرده است و به زودی شاهد خواهیم بود که تمام این واحدها به صورت مرحله به مرحله افتتاح می شوند و در اختیار متقاضیان قرار می گیرند.

وی افزود: در تیر ماه سال جاری، اولین گام از افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن در کشور صورت گرفت. روندی که در پیش گرفته شده، ما را امیدوار می کند که تا پایان سال نیز حدود ۳ هزار واحد مسکونی دیگر نیز در این طرح افتتاح شوند.

حمیدرضا سهرابی، قائم مقاوم وزیر راه و شهرسازی در خصوص وعده هایی که دولت سیزدهم در ابتدای روی کار آمدن خود در خصوص ساخت ۴ میلیون مسکن در طول ۴ سال میداد نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بر اساس برنامه ی ساخت یک میلیون مسکن در سال، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را به بنیاد مسکن واگذار کرده ایم. خوشبختانه برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی، خود مردم پای کار آمده اند و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

همچنین در مورد ادامه ی روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان ساخت: در بخش شهری نیز معادل پروژه هایی که به ما زمین واگذار شده و متقاضی موثر معرفی شده است، کار ساخت واحدهای مسکونی اجرایی شده است.

حمیدرضا سهرابی در نهایت گفت: باقی دستگاه هایی که مسئولیت اجرای بخش های مختلفی از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن بوده اند نیز در حال پیگیری وظایف خود می باشند و پروژه هایشان را انجام می دهند. اما نباید فراموش کرد که این یک طرح بسیار بزرگ و زمانبر است. نمی توان انتظار داشت که خیلی زود به نتیجه برسد. نتایج این طرح حداقل تا ۲ الی ۳ سال آینده نمود پیدا می کند.

در این میان بسیاری از کارشناسان مسکن و فعالین این حوزه و البته خود متقاضیان، با این سوال رو به رو هستند که پس تکلیف وعده ی ساخت ۴ میلیون مسکن در طول ۴ سال چه می شود؟ آیا کارشناسی دقیقی بر میزان امکان پذیر بودن اجرای این طرح صورت نگرفته است؟ آیا از ابتدا خبر از حجم بزرگی پروژه نداشتند؟

با تمام این حرف ها، همچنان این سوالات وجود دارد و باید در انتظار پاسخ آن ها باقی بمانیم!

دیدگاه ها غیرفعال است