ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در اسلامشهر

اسلامشهر، محل ساخت 4 هزار واحد مسکونی خواهد بود

با توجه به اشباع بیش از حد تهران در امر ساخت و ساز، چندین سال است که خانه سازی به حاشیه ی شهر روی آورده است. در این میان سهم شهرهایی مثل پرند، پردیس، پاکدشت و اسلامشهر بیشتر بوده است. حال در جدیدترین خبرها چنین به گوش می رسد که ۴ هزار واحد مسکونی با همکاری بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان قرار است در شهر اسلامشهر ساخته شود.

به گزارش پرشین سازه ، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن شرکت در جلسه ای که برای بررسی مسائل و موضوعات مرتبط با مسکن شهری و روستایی اسلامشهر برگزار شده بود، این خبر را اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی هایی که انجام شده است، تصمیم بر این شد که از این میان، هزار واحد مسکونی به خانواده های محروم و کم درآمد استان اختصاص داده شود.

نیکزاد در خصوص این موضوع چنین توضیح داد: در طول این جلسه، تصمیماتی گرفته شد و قرار است که تا پایان آبان ماه، اقداماتی از سوی فرمانداری شهرستان، شورای اسلامی شهر اسلامشهر و البته اداره ثبت اسناد و املاک صورت بگیرد تا برخی امور اداری و تعیین تکلیف اسناد زمین های این پروژه، صورت بگیرد و زمینه برای آغاز عملیات اجرایی ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در ۲۲ قطعه زمین به مساحت ۲۲۰ هزار متر مربع مهیا گردد.

نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین افزود: قرار است که تعیین حریم روستاها و تکمیل طرح های هادی روستایی در این شهرستان، با جدیت زیادی از سوی مدیر کل بنیاد مسکن استان تهران پیگیری شود.

وی چنین ادامه داد: تاکید کرده ایم که برای بازنگری طرح هادی روستایی که از طرف بخشداران اعلام می شود، حتما بحث زمین مورد نیاز جوانان روستا مورد توجه قرار گرفته و حل شود. به این ترتیب جوانان می توانند با تامین زمین و دریافت تسهیلات مسکن روستایی، قادر به تهیه ی خانه برای خود باشند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از تخصیص برخی اعتبارات عمران روستایی به شماری از روستاهای شهرستان اشاره کرد و چنین توضیح داد: برای روستاهایی مثل شاتره، چیچکلو و گلدسته، اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده تا طرح های عمرانی در آن ها آغاز به کار کنند. همچنین سهمیه ی قیر رایگان برای شهرستان اسلامشهر در نظر گرفته شده است تا ساخت و ساز به شکل بهتری پیش برود.

به نظر می آید که تمامی اقدامات سازمان ها و وزارتخانه های مربوطه در راستای قانون جهش تولید مسکن باشد. گرچه وعده های مسئولین در خصوص ساخت مسکن بارها شنیده است، اما باید تکمیل عملیات ساخت و بهره برداری از این پروژه های مسکن را نیز در نظر گرفت که هنوز در مورد خیلی هایشان، مشخص نیست.

دیدگاه ها غیرفعال است