آغاز ساخت ۷۸ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن

آغاز ساخت 78 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن

در حال حاضر، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزرات راه و شهرسازی، متولیان اصلی ساخت و ساز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن هستند. در همین راستا، معاون بنیاد مسکن از قرارگیری ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در مرحله ی ساخت، توسط این بنیاد خبر داد و گفت: در حال حاضر اراضی ۲۴۰ هزار واحد مسکن ملی به بنیاد معرفی شده اند.

حمیدرضا سهرابی در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهایی که تحت مسئولیت بنیاد مسکن هستند، به موضوعات مختلفی اشاره کرد و گزارشاتی را ارائه نمود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز به کار ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری خبر داد که در شهرهای تحت مسئولیت این بنیاد هستند. وی در این خصوص چنین گفت: تا به این لحظه، برای ۲۴۰ هزار واحد مسکونی، زمین به بنیاد مسکن معرفی شده است. برخی از این زمین ها کاربری مسکونی دارند و برخی دیگر نیز در حال تغییر کاربری می باشند و در مرحله ی الحاق هستند.

سهرابی در ادامه چنین گفت: حدود ۱۰۰ هزار نفر که به شکل نهایی پذیرفته شده اند، به بنیاد مسکن معرفی شده اند. از میان این ۱۰۰ هزار نفر، ۹۶ هزار متقاضی، وجه مورد نظر را نیز واریز کرده اند و برای تمام این افراد، پروژه تعریف شده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر نیز روند ساخت ۷۸ هزار واحد مسکونی شهری آغاز شده است و واحدهای دیگر نیز در مراحل تجهیز کارگاه و باقی مراحل اجرایی هستند تا در نهایت به مرحله ی اجرای فونداسیون برسند. به طور کلی مجموع تمامی این واحدهای مسکونی در حال ساخت توسط بنیاد به ۱۰۰ هزار واحد می رسد.

وی توضیح داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی؛ علاوه بر ساخت ۷۸ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن، ساخت های واحدهای دیگری را نیز در برنامه دارد. مثلا ساخت ۱۴ هزار واحد مسکن شهری در جاهای مختلف کشور، ۵ هزار واحد در بندر امام خمینی و در بافت های آسیب پذیر در دستور کار قرار داده است.

دیدگاه ها غیرفعال است