تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی

تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی انجام میشود!

یکی از اصلی ترین چالش هایی که بر سر راه ساخت ۴ میلیون مسکن طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد، تامین مصالح ساختمانی با کیفیت است. در همین خصوص، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تشکیل یک کارگروه ویژه خبر داد و گفت: در راستای اجرای بهینه ی این طرح، مرکز تحقیقات، شناسایی و معرفی فناوری های نوین را در دستور کار خود قرار داده است. همچنین تلاش داریم تا کیفیت تاسیسات ساختمانی از جمله لوله، اتصالات و.. را تضمین نماییم. در خصوص این موضوع، ترویج عرضه ی محصولات دارای گواهینامه ی فنی در حال عملیاتی شدن است.

وی در ادامه گفت: مدتی است که مرکز تحقیقات با بعضی از کارخانه های تولیدی وارد مذاکره شده است. این مرکز در تلاش است تا در کنار وزارت راه و شهرسازی، مصالح ساختمانی باکیفیت و دارای گواهینامه ی فنی را تامین کند.

محمدمهدی حیدری در ادامه ی سخنان خود به دیگر اقدامات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: مرکز تحقیقات در خصوص الحاق اراضی اطراف شهر به محدوده ی شهری باید بررسی های زیادی از جمله مسئله فرونشست زمین، گسل ها فعال و دیگر خطرات موجود را انجام دهد و سپس نتیجه ی تحقیقات خود را به شورای عالی شهرسازی و معماری اعلام کند.

وی در ادامه به سیمان و فولاد به عنوان دو تا از پر مصرف ترین مصالح ساختمانی اشاره کرد و گفت: برای تامین فولاد لازم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، با مدیرعامل ذوب آهن جلساتی برگزار شده است. در کنار ان از کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز بازدیدهایی به عمل آمد.

محمدمهدی حیدری تاکید کرد: قرار شده است که برای زنجیره تامین مصالح و تنوع در ارائه محصولات فولادی ساختمانی، یک کارگروه فنی شکل بگیرد و ساز و کارهای لازم تعیین شده و مدیریت خوبی صورت بگیرد.

حیدری افزود: در نظر داریم که استفاده از سیمان آمیخته را ترویج بدهیم که قادر باشد جایگزین بخشی از سیمان پرتلند شود. به این ترتیب هم موضوعات زیست محیطی در نظر گرفته شود و هم ظرفیت تولید افزایش پیدا کند. در نتیجه با کمک کارخانه های تولید و انجمن سیمان، قیمت آن نیز کاهش پیدا می کند. کارگروه ملی سیمان با هماهنگی وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی در مرکز تحقیقات تشکیل خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: حداکثر تا یک ماه آینده با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت، کارگروه سیمان نیز برای تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن تشکیل می شود.

بیش از ۵۴ هزار قرارداد خودمالکی نهضت ملی مسکن منعقد شد!

همچنین در خصوص بحث خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن نیز، عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد بیش از ۵۴ هزار قرارداد ارائه تسهیلات خبر داد. وی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تا به امروز، قرارداد ۵۴ هزار و ۶۶۵ واحد خودمالکی منعقد شده است و بر این اساس، بیش از ۱۸ هزار و ۶۷۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

سید محسن فاضلیان در ادامه گفت: از میان این رقم، حدود ۹ هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان به حساب خودمالکان واریز شده است.

در نهایت باید اشاره کنیم که تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن بر اساس پیشرفت ساخت و ساز و به صورت مرحله به مرحله پرداخت خواهد شد.

دیدگاه ها غیرفعال است