ساخت سایت های جدید مسکن در استان فارس

ساخت سایت های جدید مسکن در استان فارس

بر اساس آخرین خبرها چنین به نظر می رسد که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، به شورای عالی شهرسازی کشور پیشنهاد ساخت سایت های جدید برای ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای شیراز و صدرا کرده است.

به گزارش پرشین سازه ، محمود رضایی اشاره کرد که بیشترین متقاضیان واحدهای نهضت ملی مسکن متعلق به استان فارس و شهرهای شیراز، مرودشت، کازرون، جهرم و فسا هستند. وی افزود: تا به این لحظه، حدود ۴۲۷ هزار متقاضی از استان فارس داشته ایم که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و از این میان، ۱۴۰ هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شده اند.

رضایی به این نکته اشاره کرد که تامین زمین در شهرهای بزرگ سخت تر از شهرستان های کوچک است و افزود: در بیشتر شهرهای کوچک استان که زمین کافی وجود داشته است، زمین مورد نیاز برای ساخت این واحدها را تامین کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای بزرگ از آن جایی که در سال های اخیر توسعه ی زیادی پیدا کرده اند، کمتر ممکن است که زمین خوبی در حریم یا بافت درون شهر پیدا شود که بتوان از آن برای ساخت مسکن استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ضمن اشاره به سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به این استان جهت بررسی مسائل مربوط به تامین زمین و ساخت مسکن چنین گفت: در شورای عالی شهرسازی کشور، موضوعات مربوط به ایجاد چند سایت بزرگ ساخت مسکن در شهرهای شیراز و صدرا که مطالعات مقدماتی در آن انجام شده است، پیشنهاد کرده ایم.

رضایی خاطرنشان ساخت: این زمین هایی که در طول این طرح حاض می شود، برای کسانی خواهد بود که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نامه کرده اند اما زمین لازم برای آن ها تامین نشده است. این زمین ها بیشتر در مناطق اطراف شیراز مثل کمیل آباد، وزیرآباد، اکبرآباد و همچنین در چهار شهرک مجزا هستند که بیشترشان در شهر شیراز می باشند و یکی دیگر نیز در شهرستان بیضا است. در ضمن بخشی از زمین های شهر صدرا نیز به عنوان سایت های جدید ساخت مسکن به شورای عالی شهرسازی کشور پیشنهاد شده اند.

این مقام مسئول استان در ادامه گفت: جمع تمامی زمین هایی که تا کنون در استان تامین شده است برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی کفایت می کند که اداره ی کل راه و شهرسازی استان، خیلی زود فرآیند زیرسازی این زمین ها را آغاز کرده و در نهایت ساخت واحدهای مسکونی را پیش می برد.

رضایی در ادامه به عملکرد بانک ها در خصوص ارائه تسهیلات مسکن نیز اشاره کرد و گفت: در سفری که وزیر راه و شهرسازی به استان داشتند در خصوص پایین بودن مبلغ وام مسکن و سود کلان آن نیز صحبت هایی مطرح شد و وزیر قول داده است که این موضوع را در دستور کار شورای مسکن کشور که به ریاست رئیس جمهور تشکیل می شود، مطرح نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه نیز تاکید کرد: بانک ها وعده دادند که تا جای ممکن مبلغ تسهیلات را افزایش بدهند و از میزان سود این وام نیز کم کنند.

یکی از معضلات اصلی ساخت واحدهای مسکونی در حواشی شهرهای بزرگ، عدم وجود زیرساخت های لازم است که در این خصوص، آقای رضایی گفت: وزیر راه و شهرسازی قول داده است که هزینه ی زیرسازی و تامین انشعابات مختلف را از محل صندوق توسعه ملی مسکن تامین نماید.

محمود رضایی افزود: اداره ی راه و شهرسازی استان ماموریت پیدا کرده است که عملیات اجرایی ساخت خانه در اراضی تامین شده را به سرعت آغاز کند. این اراضی مربوط به شهرهای شیراز، مرودشت، فسا، جهرم و کازرون است.

در شهرهای کوچکی که زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند نیز زمین های تامین شده در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است تا روند ساخت و ساز آغاز شود. به همین دلیل امیدوار هستیم که در طول ماه های آینده شاهد رشد قابل توجه ساخت و ساز باشیم.

رضایی در انتهای سخنان خود گفت: در حال حاضر حدود ۵ هزار هکتار بافت فرسوده در استان فارس وجود دارد که از این میان، حداقل ۱۳۰ هزار واحد مسکونی، بافت ناپایدار و غیر ایمنی دارند که باید سریعا نوسازی شوند. وزیر راه و شهرسازی در خصوص این موضوع نیز قول مساعدت داده است.

دیدگاه ها غیرفعال است