اوضاع خرید و فروش خانه های کلنگی تهران

اوضاع خرید و فروش خانه های کلنگی تهران

خرید خانه در شهر تهران برای خیلی از خانواده های جوان و مجردها تبدیل به یک رویا و آرزو شده است. میانگین قیمت مسکن در این شهر به حدود ۴۵ میلیون تومان رسیده است. این مسئله بدین معنیست که برای خانه دار شدن با حداقل حقوق، باید چند دهه صبر کرد.

اما در این میان و در حالی که بازار مسکن دچار رکود عجیبی شده است، اوضاع مسکن های قدیمی و حتی فرسوده مسیر دیگری را در پیش گرفته است. بررسی آمارها نشان می دهد که خیلی از معاملات مسکن در سال های اخیر مربوط به همین خانه های قدیمی با عمر بیشتر از ۱۱ سال ساخت بوده است. همچنین خرید خانه های کوچک زیر ۸۰ متر نیز رونق بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش پرشین سازه ، به نظر می آید که به دلیل قیمت پایین تر این واحدهای مسکونی، محبوبیت آن ها نزد خریداران بیشتر شده است. چرا که قیمت آن ها در قیاس با خانه های نوساز مشابه، بسیار پایین تر است و اقشار متوسط رو به بالای جامعه، توان خرید آن ها را دارند.

در واقع، خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند که تمایل مردم به خرید این واحدهای مسکونی قدیمی به دلیل کاهش قدرت خرید است. خیلی از افراد به سراغ واحدهای قدیمی می روند چرا که می توانند متراژهای بالاتر و محله های بهتری را برای خرید انتخاب کنند. همچنین نباید از سرمایه گذاری نیز غافل شد چرا که خیلی از افراد به انگیزه سرمایه گذاری به این بازار ورود پیدا می کنند. مثلا خیلی از این آپارتمان های قدیمی در زمین هایی با متراژ بالا ساخته شده اند و صاحبان آن ها می توانند قدر السهم خوبی از زمین ببرند.

البته در این میان باید اشاره کرد که خیلی از آپارتمان های قدیمی هیچگونه امکاناتی مثل آسانسور یا پارکینگ ندارند و زندگی در آن ها سخت است. به همین دلیل است که برخی از خریداران نیز ترجیح می دهند به سراغ خرید خانه های قدیمی تر اما با امکانات بیشتر و سرپاتر بروند.

خیلی از بنگاه داران و مشاورین املاک می گویند کسانی که قدرت خرید پایین تری دارند و یا واقعا مصرف کننده هستند به سمت خرید خانه های مسکونی قدیمی تمایل بیشتری نشان می دهند. چرا که فروشندگان این خانه ها نیز معمولا انعطاف بیشتری در قیمت گذاری از خود نشان می دهند و تخفیف های خوبی هم برای خریداران در نظر می گیرند.

در واقع با بررسی های میدانی و تحلیل اطلاعات سایت های فروش و اجاره املاک، می توان به خوبی متوجه شد که قیمت این واحدهای مسکونی قدیمی از عرف منطقه پایین تر است و خریدشان راحت تر صورت می گیرد.

بررسی ها نشان می دهد که قیمت یک خانه ی قدیمی در محله ای مثل مجیدیه جنوبی، کمی بیشتر از ۲ میلیارد است. در حالی که رقم فروش خانه های نوساز در همین محله، خیلی بیشتر از این رقم است.

همچنین شما می توانید با هزینه ی ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی یک منزل مسکونی ۶۰ متر در محله فاطمی خریداری کنید. در حالی که قیمت خانه های نوسازی این منطقه با همین متراژ بیشتر از ۷ الی ۸ میلیارد تومان است.

دیدگاه ها غیرفعال است