قیمت مقاطع طویل فولادی ، باز هم در مسیر کاهش قیمت قرار گرفت

قیمت مقاطع فولادی طویل، باز هم در مسیر کاهش قیمت قرار گرفت

این روزها، سرمایه گذاری در بازارهای صنعت ساختمان با ریسک های بسیاری همراه شده است. خیلی از ساختمان سازان به دلایل مختلف از جمله افزایش قیمت مصالح ساختمانی، دست از ساخت و ساز کشیده اند. اما به نظر می آید که رکود جهانی، این حوزه را نیز درگیر کرده است. با وجود این که بهای فولاد و طبعا میلگرد، افزایش پیدا کرده است اما در حال حاضر قیمت مقاطع طویل فولادی در کانال کاهشی قرار گرفته است.

به گزارش پرشین سازه ، به نظر می آید که بعد از رفع مشکل قطع برق و ثبات نسبی بازار ارز، ترس از رکود و کاهش ساخت و ساز در کشور، بلاخره اثر خود را روی قیمت میلگرد داشته باشد.

با تمام این وجود، چنین به نظر می آید که قیمت مقاطع طویل فولادی در ماه های آینده نه تنها قرار نیست که افزایش داشته باشد، بلکه روند کاهشی نیز داشته است. در معاملات خارج از کشور نیز، ترس از رکود همچنان جریان دارد و بسیاری از بازارهای صنعت ساختمان را با افت شدید رو به رو ساخته است.

اما دلیل این افت قیمت در بازارهای جهانی چیست؟ به نظر می آید که افزایش نرخ بهره بانک های مرکزی در اروپا و همچنین احتمال افزایش مجدد آن جهت مهار تورم، اصلی ترین دلیل این افت قیمت در بازار فلزات صنعتی مثل مقاطع طویل فولادی بوده است. بهای میلگرد نیز مانند فلزات و فولادهای دیگر صنعت ساختمان، در مسیر کاهش قرار گرفته است.

رکود جهانی بر قیمت مقاطع فولادی اثر گذاشته است!

درست پس از رفع نگرانی از بابت قطع برق کارخانه های تولید فولاد و ثبات نسبی ارز، رکود عجیبی بازار داخلی میلگرد را فرا گرفته است.

یکی از فعالان بازار مقاطع فولادی در این باره، چنین می گوید: همین هفته ی پیش بود که بورس کالا اعلام کرد که از این به بعد و از ابتدای مرداد ماه، قیمت میلگرد و تیرآهن، از قیمت فولاد تبعیت می کند و به ترتیب ۱۱ و ۱۴ درصد گران تر از قیمت تمام شده ی فولاد خواهند بود. به این ترتیب، جلوی افزایش قیمت بی رویه در بازار این مقاطع فولادی گرفته شد.

آقای محمد اعتباری، در ادامه ی سخنان خود چنین گفت: بازارهای جهانی فولاد و میلگرد نیز دچار رکود و افت قیمت شده اند. در همین چهارشنبه ای که گذشت، قیمت فولاد نسبت به چند روز قبل، کاهش ۱۰۰ دلاری پیدا کرد.

این فعال بازار مقاطع فولادی گفت: از آن طرف، بازار سنگ آهن و گندله که برای ساخت شمش های فولادی ضروری هستند نیز روند کاهشی داشته که خبر از افت قیمت ها در بازار می دهد. پس احتمال این مسئله وجود دارد که قیمت هر کیلوگرم شمش فولاد در این هفته، به کانال ۱۲ هزار تومان برسد، حتی اگر کارخانه ها از آن حمایت کنند.

اعتباری در نهایت چنین گفت: با توجه به این شرایط، طبیعی است که قیمت پایه میلگرد در بورس کالا در محدوده ی قیمتی ۱۴ هزار تومان باشد و هیچ خریداری، از قیمت‌ های بالاتر استقبال نکند. در ضمن ممکن است که به دلیل ترس فروشندگان از افت قیمت ها، عجله ی بیشتری برای فروش محصولات صورت بگیرد و در نتیجه، همین مسئله نیز در کاهش قیمت در هفته های آینده بی تاثیر نباشد.

دیدگاه ها غیرفعال است