کشف نخاله های ساختمانی در دل جنگل های حفاظت شده‌ی ارسباران

نخاله های ساختمانی در دل جنگل های حفاظت شده‌ی ارسباران دیده شده اند

اخبار زیادی پیرامون آلوده کردن محیط زیست به گوش می رسد. از ریختن نخاله های بیمارستانی گرفته تا زباله های مختلف شهری! اما آلوده کردن جنگل های کشور، موضوع دیگری است که نیازمند پیگیری دقیق و جدی می باشد.

به گزارش پرشین سازه ، اخیرا نخاله های ساختمانی بسیاری در منطقه ی حفاظت شده‌ جنگل های ارسباران دیده شده است که بسیار تاسف بار بوده و جلوه ی طبیعت را به هم ریخته اند. در این میان سکوت و عدم توجه نهادهای مسئول نسبت به این ماجرا ، عمق فاجعه را بیشتر می کند.

نخاله های ساختمانی مورد نظر ، در یکی از مناطق حفاظت شده ی ارسباران دیده شده اند. این منطقه کاملا هم در معرض دید است و توجه هر کسی را به خود جلب خواهد کرد.

اما حجم این نخاله ها نیز قابل توجه است. با یک بررسی جزئی می توان متوجه شد که حجم نخاله های ساختمانی موجود در جنگل های ارسباران ، از بار صد کامیون نیز بیشتر است. در واقع به نظر می آید که بیش از ۱۰ کامیون ، نخاله های ساختمانی خود را در این منطقه تخلیه کرده اند.

گرچه پدیده ی تخلیه زباله در جنگل ، چیز تازه ای نیست و همین چند وقت پیش ، خبر زباله های جنگل قره داغ منتشر شد و افکار عمومی را به این موضوع جلب کرد. اما پدیده ای مثل تخلیه ی نخاله های ساختمانی در دل یک جنگل حفاظت شده و بکر ، کاملا جدید است و به نظر می آید که با موضوعی نادر رو به رو باشیم که نیازمند تحقیق و بررسی های بیشتر است.

بخش زیادی از جنگل ها و طبیعت کشور ، در سال های اخیر به دلیل عدم توجه و مراقبت از دست رفته اند. لازم است که در این میان ، توجه ویژه ای به امر تخلیه زباله های مختلف به جنگل ، شود.

دیدگاه ها غیرفعال است